dat van die kast begrijp ik best. Ik krijg nr 47 niet los. Die draait gek
- Login of registreer om te reageren
dat van die kast begrijp ik best. Ik krijg nr 47 niet los. Die draait gek
Heb je al geprobeerd alles flink in te spuiten met WD40 of kruipolie?
Ik snap uit je verhaal dat je de knucklejoint niet uit de trompet krijgt, maar die kun je toch gewoon langs de bovenkant eruit meppen?
Het kupje in je draagarm kan wel enorm vastzitten; zelf heb ik heel de zooi ingespoten met WD 40 en stukje voor stukje kreeg ik h`m eruit met een oude schroevendraaier.
Succes!
Ik heb de as van 28 nu los gekregen, ik heb aan de andere kant een extra moer opgedraaid, en in de bankschroef gezet, en toen plop kwam de moer los van het roest.
Hoe zit de knuckle-joint dan vast in de trompet? toch zeker niet geschroef? (hoop ik) en die "kogel"van de knuckle-joint, die kan ik goed bewegen (maar toch vervangen (just in case) ) die moet toch ook er gewoon uitploppen?
@Denhans: is nr 46 geen moer? misschien moet je die tegenhouden, want misschien draait die mee
Verder heb ik nu het metalen gedeelte van de veerbol, ontroest en in de hamerrite gezet, dit ga ik denk ik ook doen met de trompet
Ingediend door tmftom op ma, 25-07-2005 12:36
Hallo,
Ik krijg 53 niet los zijn er nog meer opties dan inspuiten met kruip olie , wd40 ??
Gr Tom
En hoe kom je aan deze plaatjes zijn er nog meer van ??
Ingediend door Mini Mart op ma, 25-07-2005 12:49
Nee, ik denk dat er niet een andere oplossing voor is. Een goede dop 14 (of voor het echie 9/16, dacht ik) en een goede (wat grotere) ratel. Ik heb van het weekend (en vorig weekend) bij 2 mini's de draagarm rubbers vervangen en ze gingen zo los. Alleen de bussen van de rubbes waren vast gerot maar das een ander verhaal.
Ik draaide bij het vast draaien alleen het draad dol en dan ben je niet blij. Gelukkig heb ik iemand in de buurt die genoeg onderdelen heeft (bedankt Sam!!)
Als die moer echt niet los wil kun je m splijten met een moersplitter of doorkappen met een beitel
Mijn favorites zijn ff tijdelijk weg dus kan je even geen link geven maar Theo vd Boogaard had eerder wel links geplaatst naar een onderdelen catalogus waar ook van dit soort plaatjes instaan
Ingediend door Mini Mart op ma, 25-07-2005 13:07
Dat zou dan deze moeten zijn:
http://www.minimania.com/MM/Rover_Parts ... dated_.htm
nummer 46 is inderdaad geen moer maar een paspen om je stuurarm aan de fugee te zetten.om moernr 53 los te krijgen is het ook makelijk als je op de kop van nr50 en het subframe een griptang zet .deze zorgt er voor dat de bout nr 50 niet mee kan draaien omdat hij met de platte kant achter de borging blijft zitten.het cupje van de veerkogel zit er gewoon in gedrukt maar door roestvorming wil hij er niet altijd even gemakkelijk er uit.een schroevendraaier of een priem er tussen en er uit wrikken. het busje gaat dan gegarandeerd kapot dus zorg er voor dat je een andere hebt.dan natuurlijk het gat roestvtij maken en een nieuwe cup monteren succes
ehm nr 53 daar moet ik ook nog mee aan de gang, want als ik nu alles mooi los heb, kan het ook meteen een mooi kleurtje krijgen
Volgens mij branden ze dat cupje ook vaak weg met een brander als het echt vast zit.
snarfvz schreef:
Hoe zit de knuckle-joint dan vast in de trompet? toch zeker niet geschroef? (hoop ik)
Die zit er gewoon in gestoken. Als je die trompet vast zet kun je die knuckle-joint er gewoon met een pendriver en een hamer uitslaan.
Volgens mij is het probleem van snarf meer dat hij de kogel niet uit de draagarm krijgt.
Naar mijn id zit er dan een soort roestkraag aan de rand van de draagarm waardoor het cupje goed vastzit.
De kogel wordt dan dus ook nog tegengehouden door dit randje.
Warmstoken waardoor het cupje zachter wordt heeft bij mij geholpen.
Needless to say maar toch; wear a mondkapje, er komen zeer nare gasjes vrij die je niet wil inademen.
Daarna kan je idd de kogels makkelijk van binnenuit eruit meppen, beetje wd40.
De trompetjes daarna scheiden van de bollen, da's een ander verhaal, vreemd dat je daar niet over begint
Die dingen zaten bij mij echt muurvast toen ik hi-lo ging monteren.
JA het is mij gelukt, ik heb met een oude schroeven draaier die knuckle-joint er uit getikt, en nr 53 wou er bij mij heel gemakkelijk uit, ik ben nu de draagarmen aan het verven.
zie
link
Wat betreft die veerbollen en trompetten, die zaten bij bij niet vast aan elkaar
Ik zit de veerbollen eens goed te bekijken, maar wat ik mij afvraag is waarom zit er schroefdraad in de veerbollen?
En zou het kwaad kunnen als er een aanslag (beschadigingen) aan de as van de bovenste draagarmen zit
Die zijn voor de originele veercompressor, zoek maar ff op die term.
Ik heb even gezocht met google, maar kan het niet vinden, waarvoor is zo'n veercompressor dan
Je moet maar eens op dit forum zoeken; d`r is echt heel veel over geschreven.
Ik heb gezocht op het forum, en ik kan 2 topics vinden waar het in voor komt
Ik wil niet zeuren, maar als je op `veerbolcompressor', dan vindt je toch echt 12 topics, inclusief foto`s ( jaja, zelf gemaakt).
Hiermee moet je er toch echt wel uit kunnen komen.
Zoniet, laat maar even wat weten, dan zal ik het stap voor stap uitleggen.
Oeps, je hebt gelijk, ik had gezocht op veercompressor
Maar even in het kort, waar dient deze voor? anders moet ik al die 12 topics gaan doorkijken
Die compressor drukt eigenlijk je veerbol in elkaar.
Hierdoor kun je je trompet er makkelijker uit krijgen en hoef je de draagarm er niet uit te halen.
Zo`n compressor met wel stevig in elkaar zitten, want er komt aardig wat kracht op te staan en daar wil je echt niet met je vingers tussen zitten....
en dat gaat allemaal bovenlangs door het gat waar die dikkebout van het subframe zit?
Ik heb nu de nieuwe knuckle-joints binnen, en ik heb ze al gepast, maar ik krijg ze niet goed in de draagarm, ze gaan er een klein stukje in en dan komen ze klem te zitten.
Hoe moeten ik ze er in krijgen (het cupje eerst loshalen en dan voorzichten met WD40 en en hamertje voorzichtig in tikken) ik heb de binnenzijde al een beetje opgeschuurd.
Even een ander vraagje: zou dit staan onder een mini als centre uitlaat:
Je kunt ze inderdaad een beetje inspuiten met WD40, maar kopervet is eigenlijk iets beter.
het kan namelijk gebeuren dat ,als je alles hebt gemonteerd, ze gaan piepen en dat is erg irritant.
Voorzichting met een rubberen hamer en een houten plaatje ze erin slaan, maar natuurlijk met beleid.
Wat betreft die uitlaat; ik ben geen fan van een zo`n Porsche Boxter-look-alike, maar als jij het mooi vindt, moet je het gewoon doen.
Het is jouw mini en jouw smaak bepaalt hoe hij eruit komt te zien.
Dus het cupje, loshalen van de kogel, en dan invetten met kopervet, en dan voorzichtig er in tikken met een rubberen/houten hamer.
wat voor een voordelen heeft kopervet ten op zichte van WD40?
Ik weet nog niet voor de volle 100% zeker of die demper er onder komt, ik wil eerst kijken hoe het staat, maar dat gaan nu een beetje moeilijk
Ik heb nu ook iets anders gevonden wat ik denk dat vervangen moet worden:
Kaartje
Het betreft onderdeeltje nr 35 (zie kaartje) hoort daar rubber op te zitten, want bij mij is het alleen nog een metalen plaatje, en wat voor een functie heeft dit ding?
[size=75:2dfxjfwi][Edit: linkje gemaakt van het kaartje ivm grootte - Tincu][/size:2dfxjfwi]
Kopervet heeft als voordeel dat het wat dikker van structuur is en dat het een hoger smeltpunt heeft(niet dat je daat wat aan hebt bij je knucklejoints)
Kopervet kun je bijvoorbeeld gbruiken op de achterkant van je remblokken; gebruik het NOOIT op remblokken en remschijven zelf, want dan werken je remmen niet zo goed meer...ahum.
Nr 35 is een soort stootkussen voor je draagarm; daar hoort inderdaad een rubber stuk op te zitten.(ongeveer 1,5 cm dik)
Je kunt deze beugeltjes bij ieder minicenter kopen.
Voor die kogels kun je beter homokineet-vet gebruiken. Dat is beter bestand tegen hogere oppervlaktedruk.
Als je het oude cupje eruit hebt, kun je de nieuwe kogel + cupje er voorzichtig inslaan. Dit nadat je het gat waar het cupje inzit goed hebt onroest en schoongemaakt .
nr. 35 is trouwens het "rebound rubber" .
Ik heb de knuckle-joints er in, met kopervet, en ik heb eerst de kogel en hoes van de cup verwijderd, en toen de cup voorzichtig met een kunststofhamer en en stuk mdf er in getikt, en die zitten netjes, en toen de kogel + hoes erop gezet.
Van de week maar eens gaan zoeken naar een setje reboundrubbers
RE: Diverse dingen over voorwiel ophanging
Ingediend door snarfvz op zo, 24-07-2005 22:28
Hallo allemaal
Ik ben een poging aan het wagen om de knuckle-joints te vervangen, maar dat gaat niet erg lekker
Ik heb nu de bovenste draagarm eraf, maar nu krijg ik die moer aan de kant van de glijstang (zie afbeelding
en dan nr 28
De moer aan de kant waar die plaat zit die moer krijg ik er niet af.
Een ander probleem is dat toen ik de draagarm eraf had, zat er allemaal water ofzo in de trompet (nr 11) en deze krijg ik niet van de knuckle-joint af, en die knuckle-joint krijg ik ook niet uit de draagarm, Wie heeft er tips voor mij
Alvast bedankt
Van de vraagbaak wordt ik niet wijzer, deze heb ik al door de garage heen gegooid, ik zou misschien wat type-foutjes kunnen hebben, dat komt om dat ik erg kwaad werd, en even mijn agressie kwijt moets aan een stalen kast deur (ik denk dat ik een gekneusde hand heb