domme vraag maar toch...

RE: domme vraag maar toch...

Aan de onderkant van de motor aan de rechterkant (van voor de auto gezien) hoeveel bouten zitten daar? bij mij zit er namelijk vooraan (gespiegeld van de olieaftap) geen bout in,dus heb 3 bouten daar; eerst een leeg gat en dan 3 bouten, klopt dit??
:? of kan dit mijn olie lekje zijn?
beter een domme vraag stellen dan niet meer kunnen rijden....


RE: domme vraag maar toch...

Foto?? Is wel makkelijk.

RE: domme vraag maar toch...

Is dat niet de plek waar zo'n afscherming kan zitten tegen regen enzo?

RE: domme vraag maar toch...

ja sorry is makkelijker he ;) bij deze:
[/img]

Je ziet net dat er verse olie in zit,hehehe

RE: domme vraag maar toch...

nu ik zo zit te kijken....zou die pakking op kunnen zijn? en is dat een lastige om te vervangen?(naam?)

RE: domme vraag maar toch...

Ow haha zo is het duidelijker ja, nee niet voor een anti regen kap haha. :+)

RE: domme vraag maar toch...

volgens mij zit daar zon soort paspen voor het juist plaatsen, maar zeker weten doe ik het niet

RE: domme vraag maar toch...

Ja ik ben net met mn versnellingsbak bezig, en volgens mij zit daar inderdaad een soort van paspen. Hier hoort dus geen bout in, want er zit als iets in, zodat hij op de juiste plaats zit.

RE: domme vraag maar toch...

de lekage komt vermoedelijk van de kering in het distributie deksel achter de poelie

RE: domme vraag maar toch...

hee knutsel, is dat dan achter dat waar die bouten zitten en is dit makkelijk te (laten) vervangen? of zit er ook een pakking achter die plaat waar die bouten op zitten.
groeten splinter

RE: domme vraag maar toch...

nee het zit hoger.hetis best wel wat werk. je moet de radiator verwijderen. de complete motorsteun verwijderen, de krukaspoelie moet er af dijnamosteun los en dan kan je het distributie deksel er af halen.voor je alles verwijder kijk dan eerst of de olie langs de voorkant van het deksel uit de kering komt. het is ook mogenlijk dat de olie achter de distributie vandaan komt nl van de plaats waar de bak aan de motor vast zit. bij de krukas achter de distributie zit een rubber afdichting in de vorm van een halve maan. ook hierlangs kan hij lekken .is dat zo dan moet de volledige distributie worden verwijderd. dan is het mogelijk om dat half maantje weg te halen en er een nieuw tussen te drukken. met vloeibare pakking is het geheel dan dicht te krijgen. het mooiste is dan eigenlijk om de motor uit de auto te halen en de motor van de bak te lichten en dan het halve maantje te vervangen.Ik ken je sleutelervaring natuurlijk niet maar een vraagbaak of iemand met wat kennis hiervan is dan echt wel aanbevolen

RE: domme vraag maar toch...

wow,ok dan, superbedankt voor je complete uitleg!!!
Maar mijn sleutelervaring op het gebied van mini's(of andere auto's) is 0 komma 0.... ik ben niet onhandig maar dit gaat mijn pet en gereedschap te boven. Ben net vandaag -als het effe droog wil blijven- van plan de rubbers van het hondebot(boven) te vervangen.
Maar als ik het goed lees is dit dus een dure arbeidsloon rekening bij de garage :( ...
maargoed ik ben weer wat wijzer en al doende leert men toch...

RE: domme vraag maar toch...

Hee Knutsel,zou het ook nog iets anders kunnen zijn? om alles maar effe uit te sluiten en weet jij hoeveel werk het is voor een garage? Ik zit er toch een beetje over in....kan het kwaad? er ligt toch elke keer een plek (5cm diameter) op de plaats waar je de olie kan zien (op de foto,onder de verse olie) en op een plek 8cm. daarachter ongeveer 4cm diameter (vanaf de voorkant van de auto gezien).........
Ik wil het graag repareren maar moet dan wel de mensen en ruimte weten om te maken...

RE: domme vraag maar toch...

Over dit soort lekkages zijn al meer topics, bijvoorbeeld:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 0189#70189
of
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 1141#81141

Het beste is om de boel eens goed schoon te maken, en dan warm te rijden, omhoog zetten en kijken waar ie lekt. Vervolgens zoeken op het forum om een topic te vinden voor die lekkage.