draagarm

RE: draagarm

zou het kunnen dat er ooit 2 verschillende draagarmen voor de achterwielen gecontrueerd zijn? merkte namelijk overlaatst op dat men rechter achterwiel meer naar binnen zat dan het andere, na een beetje meten daarstraks kwam ik er achter hoe dit kwam, bij mijn rechterarm zit de balk die naar mijn wiel gaat +/- 1,5 cm verder op het gedeelte waar de as in draait dan aan de linkerkant, het is gewoon een andere draagarm, daardoor schuurde men orgineel wiel aan de rechterkant tegen de binnenkant van men wielkast aan. Dat probleem is nu terug weg doordat ik men lichtmetalen velgen die dieper naar buiten komen er terug op heb staan, maar blijf het gek vinden dat het een andere draagarm is.

default

RE: draagarm

Heb je niet gewoon verstelbare camber platen achter zitten
Dat is het stukje subframe waar je smeernippel op uitkomt

Groeten Tijn

RE: draagarm

en hoe zie ik dat deze verstelbaar zijn of niet?
ik denk niet dat er hier verstelbare inzitten, men mini is altijd van een vrouw geweest die de mini als gewoon wagentje gebruikte en dus volledig origineel was.

default

RE: draagarm

Er kan geen verschil in zitten.
Draagarmen zijn allemaal gelijk.
Wel zit er verschil in trommelbreedtes.
Bovendien als je het hebt opgelost door er andere velgen er op te zetten zou ik het zoeken in de velgen.
Als er stalen velgen onder hebben gezeten, zou ik eerst maar een kijken of je wel twee dezelfde velgen hebt.
Bij sommigen later types zit er nl aan de binnekant een spacer gelast.

RE: draagarm

hmm .. in principe zijn inderdaad AFAIK alle draagarmen hetzelfde .. maar hij zou krom kunnen zijn ?

Er is natuurlijk altijd een uitzondering op de regel, maar dat betreft de achterdraagarm voor de australische moke op 13" wielen, lijkt me sterk dat je er zoeen hier onder je mini hebt hangen 8) en dan is het een lengteafwijking ...

verstelbare brackets:
http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=34381

(heb je misschien een foto van die 'verkeerde' arm? )

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: draagarm

nee het is niet opgelost, wiel staat nog steeds een beetje verder naar binnen, maar omdat de velgen verder naar buiten komen raakt het niet meer, Ik zal morgen eens een fototje maken. Als de arm krom zou zijn dan zou men achterwiel ook wat scheef moeten staan en dat is niet het geval

default

RE: draagarm

Okee ik zal iets zinnigs intypen en lees ik verschillende repleys die niet tot een oplossing zullen geraken.
Het probleem ligt bij de draagarm en zal hoogst waarschijnlijk het naaldrollement (naaldlager) van de draagarm versleten zijn.
Hierdoor komt de draagarm scheef te zitten en zal bij insturen naar rechts tegen de binnenkant van de wielkast aankomen.
Met de originele jaunt (velg) is dit probleem bekans niet te merken, maar met een grotere maat velg die meer naar binnen komt te liggen wel.Om hier achter te komen dien je de mini op te krikken zodat deze vrij van de grond staat om zo zowel in opwaartse en zijwaartse beweging van het wiel speling waar te nemen.Ik ben er vrijwel zeker van dat dit de oorzaak is en de slijtage aan de binnenkant van de wielkast ter hoogte van de barsjok (bumper) direkt voor de montiseur (schokbreker voor de nederlanders)
Ja ik volg bepaalde threads en blijft me bij dat wij zenne anders benoemen dan de Nederlanders.
Een revisie van de draagarm zal hulp bieden succes ermee, ik hoop dat ik een zinvolle bijdrage geleverd heb.
Das mijn mening en ervaring heb het zelf aan de hand gehad, maar vind het wel zinvol om dit te zeggen, anderzijds weet ik iemand die je wel kan helpen, en ook kort in de omgeving van tessenderlo woont, stuur maar een pmtje

RE: draagarm

als het morgen wat droger weer is kan ik een fototje maken, en er is geen speling op de draagarm,ik heb de afmetingen van de draagarmen opgemeten en er zat verschil tussen, het zou kunnen dat ik ergens mis gemeten heb maar denk het niet, ik heb morgen een vrije dag en zal alles nog eens nameten. Morgen zal ik jullie met wat meer zekerheid en foto's meer duidelijkheid geven