Zoals ik het zelf de laatste keer heb gedaan:
Inderdaad de mini op blokken zetten onder het achterste subframe.
Er zit een pen door de arm heen vastgeklemt met moeren, deze moet je aan beide kanten losdraaien
Hierna de soort van bracket los halen zodat je de arm er makkelijk vanaf kan halen.
Ik weet het, het is een erg onduidelijke beschrijving, zoek anders even een plaatje van een arm met alle onderdelen eraan vast, dan zie je vanzelf hoe het zit.
Verder kun je nog de volgende problemen tegen komen: waarschijnlijk zijn de schroeven oud en veroest en breken mischien af, en moeten dus opnieuw geboord en getapt worden(had ik last van)
En de vering zit via een kogel met de arm verbonden, deze draait in vet, om geen vuil hierbij te laten komen zit hier rubber omheen, erg lastig om dit er goed omheen te krijgen als je de zooi weer in mekaar zet(had ik ook al last van)
Als de arm eenmaal los hebt kun je hem laten reviseren of zelf doen, reviseren koste iets van 45,- dacht ik.
Voor het zelf doen heb je een soort van hoonsetje nodig (+/-20,-) wat je op een boor zet.(werkte bij mij niet helemaal goed)
Het kan dus een erg lastig proces zijn,
veel succes ermee
- Login of registreer om te reageren
RE: Draagarmen reviseren
Ingediend door Harderwijker op zo, 24-04-2005 21:26
Hoi,
Helaas is onze mini afgekeurd!
En wel op de fuseekogels en de lagers van de achterste draagarmen. Dit laatste komt mij wat vreemd voor. Ik weet niet zker of dat ook wel een APK eis is.... Maar ja, ik heb nu dus draagarmrevisiesets gekocht. De lagers zitten geperst, dus dat laat ik op een machine doen, Maar wie weet of ik zo de draagarmen onder de mini weg kan halen? Moet hij dan speciaal op een brug of kan ik hem ook op bokken zetten? Wie heeft dit eerder gedaan en heeft goed tips voor mij?
Ik hoor graag van jullie als collega mini vrienden. Oh ja, het is een mini 1000 uit 1988
Alvast bedankt en groeten vanuit Harderwijk