Hallo,
je kunt gewoon een 1275 onderblok gebruiken. Zorg wel dat je goede zuigers gebruikt want hij krijgt wat klappen te verduren.
Om het simpel te houden:
er zijn wat verschillen tussen een standaard 1275 en een "echte" turbo maar je hebt dat helemaal niet nodig. Je kunt een standaard krukas gebruiken met standaard drijfstangen . Je moet alleen opletten met je zuigers maar die heb je al. Een goede oliepomp moet je toch hebben voor elk blok. En je kunt er ook een normale kop opzetten. Het lager op je priseas dat in de tussenbak gaat is iets groter maar ook daarvoor de standaard maat is voldoende.
Je compressie moet omlaag dat is eigenlijk alles.
Succes met bouwen
- Login of registreer om te reageren
RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??
Ingediend door Wats op di, 28-06-2011 21:13
Klopt het dat je voor een turbo motor gewoon een 1275cc onderblok kan gebruiken als je het binnenwerk overzet? Heb wat info gezocht en kwam hier op uit. (Engels vertaald met pc dus klinkt soms wat raar)
1) De zuigers zijn de belangrijkste verschillen, en een dikkere gekroond bolle zuiger, de toegenomen krachten te weerstaan in de verbranding cyclus als gevolg van de vuldruk.
2) Sommige van de vroege auto's werden uitgerust met een gehard krukas. Dit werd echter niet voortgezet gedurende de gehele levensduur van de Metro Turbo, en is dus niet nodig geacht door veel mensen.
3) Het motorblok zelf is exact dezelfde casting als alle andere A + 1275cc blokken. Er is geen verschil in een van hen, de betekenis van een donor blok aan een motor van bouwen is makkelijk te vinden.
4) De cilinderkop casting zelf is in wezen hetzelfde als de andere 1275cc A + hoofd gegoten. Wanneer de turbo hoofd staat apart is dat het is uitgerust met uitlaatkleppen met een grotere diameter stam. Dit werd gedaan om het contactoppervlak tussen de klepsteel en gids te verhogen, om een superieure warmtegeleiding weg te laten uit het ventiel hoofd. Deze uitlaatkleppen zijn ook natrium gevuld. Dit maakt een "echte" turbo hoofd gemakkelijk te identificeren, als het verschil in grootte tussen de inlaat-en uitlaatkleppen is zichtbaar met het blote oog.
5) De turbo-motor maakt gebruik van een hogere capaciteit oliepomp, omdat het aan de turbo zelf ook te voorzien van smeerolie. Deze pompen zijn nog steeds beschikbaar als reproductie onderdelen, en zijn uitwisselbaar op alle A + blokken.
6) De neus steunlager op het einde van de eerste beweging as is anders (groter) op de Turbo motoren. De reden dat dit werd gedaan is niet duidelijk. Het lager in de grotere Turbo grootte is nog steeds beschikbaar.
Klopt dit? Mijn onderblok is kapot. De zuigerwand van cilinder 2 zit een gaatje in waardoor de koelvloeistof naar binnen spuit als de motor gestart wordt.
Nu vertelde Dennis mij dat ik gewoon een 1275 blok kan gebruiken, alleen moet ik dan het binnenwerk overzetten. Moet het blok alleen opgeboord worden naar +20 maar dat lijkt me verder geen probleem.
Wat bedoelen ze met A+ 1275cc blok? Is dat anders dan een normale 1275cc?
Wie heeft hier verstand van ?