draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

Klopt het dat je voor een turbo motor gewoon een 1275cc onderblok kan gebruiken als je het binnenwerk overzet? Heb wat info gezocht en kwam hier op uit. (Engels vertaald met pc dus klinkt soms wat raar)

1) De zuigers zijn de belangrijkste verschillen, en een dikkere gekroond bolle zuiger, de toegenomen krachten te weerstaan ​​in de verbranding cyclus als gevolg van de vuldruk.
2) Sommige van de vroege auto's werden uitgerust met een gehard krukas. Dit werd echter niet voortgezet gedurende de gehele levensduur van de Metro Turbo, en is dus niet nodig geacht door veel mensen.
3) Het motorblok zelf is exact dezelfde casting als alle andere A + 1275cc blokken. Er is geen verschil in een van hen, de betekenis van een donor blok aan een motor van bouwen is makkelijk te vinden.
4) De cilinderkop casting zelf is in wezen hetzelfde als de andere 1275cc A + hoofd gegoten. Wanneer de turbo hoofd staat apart is dat het is uitgerust met uitlaatkleppen met een grotere diameter stam. Dit werd gedaan om het contactoppervlak tussen de klepsteel en gids te verhogen, om een ​​superieure warmtegeleiding weg te laten uit het ventiel hoofd. Deze uitlaatkleppen zijn ook natrium gevuld. Dit maakt een "echte" turbo hoofd gemakkelijk te identificeren, als het verschil in grootte tussen de inlaat-en uitlaatkleppen is zichtbaar met het blote oog.
5) De turbo-motor maakt gebruik van een hogere capaciteit oliepomp, omdat het aan de turbo zelf ook te voorzien van smeerolie. Deze pompen zijn nog steeds beschikbaar als reproductie onderdelen, en zijn uitwisselbaar op alle A + blokken.
6) De neus steunlager op het einde van de eerste beweging as is anders (groter) op de Turbo motoren. De reden dat dit werd gedaan is niet duidelijk. Het lager in de grotere Turbo grootte is nog steeds beschikbaar.


Klopt dit? Mijn onderblok is kapot. De zuigerwand van cilinder 2 zit een gaatje in waardoor de koelvloeistof naar binnen spuit als de motor gestart wordt.
Nu vertelde Dennis mij dat ik gewoon een 1275 blok kan gebruiken, alleen moet ik dan het binnenwerk overzetten. Moet het blok alleen opgeboord worden naar +20 maar dat lijkt me verder geen probleem.

Wat bedoelen ze met A+ 1275cc blok? Is dat anders dan een normale 1275cc?

Wie heeft hier verstand van :D ?

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

Hallo,

je kunt gewoon een 1275 onderblok gebruiken. Zorg wel dat je goede zuigers gebruikt want hij krijgt wat klappen te verduren.

Om het simpel te houden:

er zijn wat verschillen tussen een standaard 1275 en een "echte" turbo maar je hebt dat helemaal niet nodig. Je kunt een standaard krukas gebruiken met standaard drijfstangen . Je moet alleen opletten met je zuigers maar die heb je al. Een goede oliepomp moet je toch hebben voor elk blok. En je kunt er ook een normale kop opzetten. Het lager op je priseas dat in de tussenbak gaat is iets groter maar ook daarvoor de standaard maat is voldoende.

Je compressie moet omlaag dat is eigenlijk alles.

Succes met bouwen

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

Ja en je moet holle zuigers hebben inplaats van bolle(zal wel een vertaal foutje zijn van je pc).

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

Ja foutje van de pc

In dit blok zitten nieuwe 20+ overmaat zuigers

default

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

[size=85:3lwp44uw][topics samengevoegd - Crispy][/size:3lwp44uw]
hoi,

ik wil mijn onderdelen bestellen voor mijn turbo motortje maar, wat is nou hetzelfde en wat is nou anders? want ik snap het niet zo goed?
wie kan mij hierbij helpen?

gr chris

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

Even voor alle duidelijkheid, WAT BEDOEL JE ?

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

volgens mij het verschil tussen een normaal blok een een blok voor een turbo setup.

ik heb geen turbo ervaring, dus ik kan em niet helpen.

default

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

bijv.
of de krukas hetzelfde is van een n/a en turbo en de lagerschalen enz.

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

Dat is een beetje onduidelijk, de gietnummers zijn voor de A+ hetzelfde, maar het schijnt dat bij de vroegere Metro Turbos de krukas van hoogwaardigere staal is.
De lagerschalen zijn wel anders zoek maar op grooved en non grooved op turbominis.co.uk.

Mijn vermoeden is dat een Cooper blok (de jaren negentig versie) en de injectieblokken (met name de SPI) vrijwel identiek is aan een turboblok.

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

Dus als ik het goed begrijp zijn de spi onderblokken hetzelfde als die van een metro turbo? dus dezelfde krukas en cilinder of wat moet ik me daarbij voorstellen? of ik heb het natuurlijk verkeerd begrepen O:)

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

Hallo crisis,

lees dit topic maar eens door:

viewtopic.php?f=5&t=52174

Daarin worden veel van je vragen beantwoord d:)b

default

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

juist ja! dit is de info die ik zocht! echt heel erg bedankt! want nu kan ik eindelijk beginnen!!

groet

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

Wellicht heb ik binnenkort een MED FIS (forced induction standard) cylinderkop voor je te koop. Dit is de kop die MED al 15 jaar maakt voor turbomotoren. Ik wilde hem laten vlakken omdat ik mijn turboblok ombouw naar N/A en ik de compressie weer omhoog wil.
Echter de mini specialist had zijn twijfels ivm de afwijkende vorm van de verbrandingskamer, dus misschien zal ik een nieuwe kop moeten laten opbouwen.

als ik de kop verkoop, is dat kompleet met kleppen en dubbele veren. Specificatie van de kop hier:
http://www.med-engineering.co.uk/bespok ... inder-head
Deze kop kost nieuw 885 pond

In mijn blok zitten de Omega deep dish (18cc) turbo zuigers met overmaat 020. Deze wil ik laten zitten, maar als ik met deze de compressie niet naar 10:1 kan krijgen, zullen ze er ook uit moeten en komen te koop. Dit setje zuigers kost nieuw 460 pond.

RE: draaiend gedeelte leeg zelfde als 1275cc ??

Ik heb de vraag aan het bestaande topic gehangen zodat de informatie bijelkaar blijft. Probeer een volgende keer eerst even die zoekfunctie voor je een nieuw topic opent.

Paneermeel, bedankt voor de link!

Verdere discussie over de aangeboden onderdelen aub via PM, of via een topic in de Markt sectie van het forum.