RE: Dringend advies nodig tbv wel of niet kopen van deze mini
Ingediend door Hugo op vr, 27-06-2003 23:18
Brom van achterwielen: wiellagers versleten. Niet duur als je het zelf kan.
Metroblok / bak = Miniblok / bak: of heveltjes in de bak versleten, of de versnellingsbakbediening (dat de beweging van de pook omzet in de beweging van de as naar de versnellingsbak omzet) is versleten. In beide gevallen is vervanging de eenvoudigiste oplossing. Voor de bak is dat duur, de bediening kan je waarschijnlijjk zo van een slopertje af schroeven.
Koppeling: 99% kans op een hydraulisch probleem. Allereerst een keertje goed ontluchten. Tot mijn verbazing zijn er nogsteeds hele volksstammen die dat niet regelmatig even doen.
Succes,
Hugo
- Login of registreer om te reageren
RE: Dringend advies nodig tbv wel of niet kopen van deze mini
Ingediend door RedHotRod op vr, 27-06-2003 22:48
Listers en listerinnen!
Ik heb even wat advies nodig bij de beslissing van het kopen van een mini. Nu heb ik er al twee jaar eentje, en weet ik aardig de weg, toch heb ik een paar vragen bij deze mini voor jullie:
Bij het rijden hoor je een continu gebrom van bij de achterwielen komen. Nu heb ik dat bij mij ook een beetje, maar bij deze mini was het wel heel heftig. De trommels (achter) waren ook behoorlij kwarm na tien minuten rijden, dus k denk dat die op de een of andere manier aanlopen. De vraag is: hoe slecht is dit, en hoe makkelijk valt het te verhelpen????
Ten tweede: er ligt een metro blok in, en ik neem dus aan ook een metro bak, en de pook zit heel erg losjes. Hij zwabbert echt alle kanten op. De koppeling slipt echter niet, en van een synchromesh probleem lijkt ook geen sprake te zijn.... Hierbij is de vraag: is dit normaal voor een metro blok????
En dan ten derde: (ik blijf bezig) het aangrijpmoment van de koppeling is heeeeel vroeg, oftewel, volledig ingetrapt draait ie stationair, laat hem 1 cm opkomen en hij grijpt al aan. ook hier geen slip. Klopt het dat dit aangrijpmoment simpel te stellen is door domweg een moertje verder terug te draaien bovenop de koppeling in de motorkap???? of moet de koppeling ontlucht worden oid????
Ik hoop dat julle een hoop antwoorden in huis hebben, want ik moet het maandag weten of ik hem koop of niet....
Alvast bedankt!
Gr. Red Hot Rod