Ontkoppelt hij wel goed? Ga er vanuit dat je dat wel zou merken maar toch!?
- Login of registreer om te reageren
Ontkoppelt hij wel goed? Ga er vanuit dat je dat wel zou merken maar toch!?
Koppelen was prima. Anders hoor je de bak wel tandenpoetsen
[i:km3vz7fm]Misschien is dat het en zijn z'n tanden nooit gepoetst en heeft ie daardoor last van rotte tanden [/i:km3vz7fm]
Nee even gekheid, maar koppelen heeft nooit een probleem gegeven.Enige probleempje wat ik met de koppeling heb gehad is dat de slave cilinder minder werd en dat die ietsje lekte en die is vervangen dus denk dat we koppeling weg kunnen strepen.
is dit een origineel blok/versnellingsbak, of door jezelf samengesteld? Speling wel afgesteld, zijn het wel de juiste tandwielen (ik meen dat oudere blokken een ander tand steek hebben)
Hoe is het met de tangentiaal veren in de koppelingsplaat?
Blok was het originele 1275 A+ blok wat oorspronkelijk in de mini zat maar dan compleet gereviseerd. De bak was een gereviseerde DAM 2886 en dat is ook A+ ,opbouw is door minispecialist (garage) gedaan. Ik mag aannemen dat dit deugdelijk is gebeurd.
Op het asje zitten ook twee ringen gemonteerd met daarin aan beide kanten een concentrische groef. In het asgat zitten twee kleine uitsparingen. Ik neem aan dat deze voor de oliefilm zorgt?
Vanaf welke kant wordt dan de olie toegevoerd?
blijkbaar is toch de speling van het tussentandwiel niet (of niet goed) afgesteld (of er is toch iets in of tussen gekomen) als de as of het lager inslijt gaat het tandwiel als het ware scheef zitten en als je dan gas geeft komen de krachten van de krukas(tandwiel) niet over de hele tand, maar op een punt .. met het zichtbare resultaat
(oplossing zal je toch in rechtvertande dropgears moeten zoeken - of een minder krachtige motor )
ik durf zo niet te zeggen of er olie onder druk op de tussentandwielas komt ?
(bij mijn Van - 1000cc - was de as door het vliegwielhuis geslagen: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/gearout1.jpg )
ik zou er toch even mee langs je minispecialist teruggaan ..
groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: dropgear vraagje
Ingediend door Slayer op di, 21-08-2007 22:33
[size=75:31hr0ihz]:x Dit topic bevat schokkende afbeeldingen van zwaar verminkte tandwielen [/size:31hr0ihz]
Wat is hier nou weer de oorzaak van? Van de een op de andere dag tik tik tik als in een knikkerbak nog wat geratel en toen was het kwaad al geschied.
Inmiddels weer voorzien van een compleet nieuw blok aangezien ook de behuizing van de bak was ingesleten en de tanden welke niet meer op de foto te zien zijn door het blok gespoeld zijn. Kortom dikke puinzooi in A+ land.
Maar om een lang verhaal kort te maken, ik ververs regelmatig olie (duckhams 20w50 classic. Met m'n 2.95 diff maakte ik geen stoplichtsprintjes, gemiddelde snelheid 110. En eerst de motor warm draaien voor dat het gas erop gaat. Eigenlijk helemaal geen rare dingen en dit is bij mn vorige motor ook gebeurd 3 jaar geleden en toen is dat blok compleet gereviseerd. En die ligt nu dus in puin. Om dit nu te voorkomen bij het nieuwe blok is het handig om te weten wat zoeits kan veroorzaken en natuurlijk hoe ik ervoor kan zorgen dat ik dit niet weer krijg. Aangezien deze grapjes grof geld kosten.
Kant 1, ziet er niet zo fraai meer uit
Andere kant is al niet veel beter. De as is hier ook veel meer beschadigd.