staat het niet in haynes? Anders kom je even bij mij langs om mijn haynes er op na te slaan
- Login of registreer om te reageren
staat het niet in haynes? Anders kom je even bij mij langs om mijn haynes er op na te slaan
standaard pre-verto ..
kijk ook eens naar:
http://members.tripod.com/%7Emini_digest/clutch.htm
slijtage kan nogal wat problemen geven:
http://members.tripod.com/%7Emini_digest/fig3.jpg
succes,
Theo van den Bogaard
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar druklagers er zo af kunnen halen die met een soort van keerring het druklager borgde...
Misschien was het bij jouw van een speciaal jaartal?
Rene schreef:
Ik heb tot nu toe eigenlijk alleen maar druklagers er zo af kunnen halen die met een soort van keerring het druklager borgde...
Misschien was het bij jouw van een speciaal jaartal?
Huh? op mijn eigen kar zit het lager geperst op de plunjer dat is dus de versie die ik ken.
Ik heb nu idd een plunjer waarbij het druklager dmv een keerring op zijn plek wordt gehouden. Maar wat ik zo vreemd vind is dus het verhaal van verschillende diameter.
Als de diameter die in het huis zit gewoon in het huis past dan zou ik er niet al te lang bij nadenken en het gewoon monteren...
ik heb precies het zelfde.. bij het blok wat ik aan het bouwen ben.
bij mij komt het zaakje van en 1000cc blokje (jaartal???)
alleen het gat van me lager is groter dan de diameter van de as??? +-.75mm en hij zit vast met en zwartkeer ringetje wat inderdaad achter en verdikking blijft zitten...
maar wat ik er mee moet???
gr daan
Gewoon zo laten zitten zou ik zeggen.. Ik weet tot nu toe niet beter dan dat het op die manier zo gemonteerd zit..
Wat zegt de info in de linkjes die Theo geplaatst heeft?
Ik zal eens kijken of ik bij de foto's van mijn blokrevisie een duidelijke foto kan vinden van mijn plunjer met het druklager erop geperst.
Ff geduld, ben net terug van Kreta, erg vervelend weer daar en geen 1 Mini gespot
Nou daar gaan we dan;
PLUNGER A+ PRE VERTO METRO CLUTCH ONLY CEASE WHEN SOLD
deze komt van het 850-blok van Pepe
CLUTCH THROWOUT PLUNGER LATE (PRE-VERTO)
CLUTCH PLUNGER VERTO 82 ON (release bearing carrier)
CLUTCH PLUNGER VERTO 1982 ON GENUINE SEE DAM5353MS
deze heb ik mijn blok, overgezet van een 1000 A-blok
CLUTCH PLUNGER PRE VERTO
en ik heb voor Pepe's blok dit druklager ter vervanging, bij mijn blok moest ik em op de plunjer persen, bij de plunjer van Pepe zit ie kennelijk vast met een klemring?
CLUTCH RELEASE THRUST BEARING PRE VERT0
Ik zie iig dat het druklager dat gedemonteerd heb hetzelfde is als de vervanger, maar ik heb dus nog nooit zo'n plunjer gezien.
Weer wat geleerd kennelijk..
RE: Druklager vervangen > probleem?
Ingediend door Paul op di, 20-09-2005 00:32
Ik heb bij mijn eigen Mini al eens het druklager vervangen, oude lager eraf met een poelietrekker, nieuwe lager erop met een pers.
Maar nu...
Op het A-plus blok van Pepe komt de non-verto van zijn 850 blok. Bij de wok van dit 850-blok is de binnen diameter van het druklager groter dan de diameter van de pin waar hij volgens mij normaliter op geperst zit.
Bij deze constructie wordt het druklager op z'n plek gehouden door een klemring.
Het uiteinde van de pin is idd ook een tikje dikker zodat daar de klemring achter kan haken.
Nog nooit gezien zoiets, iemand hier wellicht die hier iets meer over kan vertellen?