dubbele uitlaat

RE: dubbele uitlaat

ja als je op dit onderwerp zoekt komen er een heleboel reacties, maar niet degene die ik zoek. Is er misschien iemand die echt een dubbele uitlaat heeft, vanaf het spruitstuk naar achteren. Het leek me namelijk een leuk idee, alleen dan met een motorfiets einddemper(supertrapp), als dit nou onmogelijk blijkt te zijn, dan doie ik het er gewoon met eentje hoor, maar ik ben benieuwd..

Groetjes

Mark

RE: dubbele uitlaat

ik denk dat je toch problemen gaat krijgen als je hieraan begint, je moet immers een tegendruk krijgen in je uitlaat voor de beste motorloop.

tuurlijk kan het, alleen je moet richting een dunne midden en eindpijp gaan denken om toch een goede tegendruk te krijgen...

ben benieuwd naar de reakties van anderen

RE: dubbele uitlaat

je moet immers een tegendruk krijgen in je uitlaat voor de beste motorloop

.

Met een 4takt motor heb je geen tegendruk nodig.
Wat je wel nodig hebt is een goede flow zodat de stromende uitlaatgassen als het ware zuigen aan de uitlaatkleppen om zodoende sneller de uitlaatgassen uit de cilinder te krijgen. Als je het uitlaat systeem te dik maakt, gaat het dwarrelen en heb je geen zuig-werking.

Wouter

RE: dubbele uitlaat

M.a.w., een demper is puur voor het geluid (als je het goed doet, je kunt wel een boel verzieken met een demper natuurlijk, als fabrikant zijnde), niet voor tegendruk. Wat je eventueel tegendruk zou willen noemen (maar wat dus eigenlijk flow is, wat Wouter al zegt) haal je uit het eerste deel van de uitlaat.

default

RE: dubbele uitlaat

de tegendruk is egt alleen belangrijk bij 2takt motoren en bij 4takt is idd die "flow" heel belangrijk dus nie een al te dikke pijp er op (misschien zijn er berekenningen voor) maar dat weet ik niet

RE: dubbele uitlaat

begrijp ik het dus goed dat zolang je spruitstuk origineel is je verder met de pijp kan doen wat je wilt qua dikte :?

RE: dubbele uitlaat

Nou, ik weet het niet precies, maar ik denk dat het toch ook voorbij het spruitstuk belangrijk blijft, ook bij een buizenspruitstuk dat tot onder de auto doorloopt. Maar je zou zeggen dat het ter hoogte van de demper niet meer zo interessant is.

default

RE: dubbele uitlaat

het spruitstuk maakt wel degelijk uit maar das voor de "flow" en nie voor de tegendruk en als jij een motordemper er op wilt zetten moet je ook wel een demper nemen van een 1000 of zow een gsx-r 1000 demper of zow dan heb je ook genoeg "ruimte" om de uitlaatgassen kwijt te raken

RE: dubbele uitlaat

dieseltje schreef:
het spruitstuk maakt wel degelijk uit


Waar haal jij vandaan dat iemand beweert dat het spruitstuk niet uitmaakt :? (Dat impliceer je tenminste met de woorden "wel degelijk").

RE: dubbele uitlaat

Ik heb wle eens zo`n Amerikaanse pickup truck gezien; deze had een demper linksachter en rechtsachter.
Het mooie was dat de einddempers beide van een Aprillia RSV ( da`s een motor) waren en van carbon waren gemaakt.
Ongeloofelijk geluid zat er in, maar of dat aan de dempers lag.......(V8 misschien?)

RE: dubbele uitlaat

misschien zijn er berekenningen voor



Vizard!

"Je flow moet goed zijn van het chromen moertje op je luchtfilter tot de rolled lip van je eind-demper." (quote Hugo)

Wouter