Kruimelpad
Dynamo kapot?
RE: Dynamo kapot?
Ingediend door Brutus op ma, 26-09-2011 15:50
De laadspanning is ook te laag: bij 2500 tpm moet je tussen de 13,8 en 14.4 V hebben.
Dus..óf je accu is overleden óf je dynamo is aan het overlijden...
Aangezien je aangeeft elke morgen 'leeg' te staan waarschijnlijk de eerste..
- Login of registreer om te reageren
RE: Dynamo kapot?
Ingediend door Coyote op ma, 26-09-2011 15:57
Sorry, vergeten te melden: accu is nieuw. Was de eerste verdachte
- Login of registreer om te reageren
RE: Dynamo kapot?
Ingediend door Coyote op ma, 26-09-2011 17:48
Toch maar even naar de dynamokoning geweest: spanning was inderdaad te laag, stroom ook.
Nu zit er een ford dynamo in, eens kijken of alle problemen nu opgelost zijn.
- Login of registreer om te reageren
RE: Dynamo kapot?
Ingediend door Coyote op ma, 26-09-2011 14:57
Hoi,
Door de vele topics in het forum al goed op weg gezet, dank aan allen daarvoor!
Ik sta bijna continu met een lege accu, met hulp accu starten en een half uurtje rijden, heeft ie weer net genoeg pit om zelfstandig te starten. Maar een nachtje wachten en het is weer mis. (Geen lekstroom gemeten ( >1 mA)).
Ik dacht aan een slecht massacontact, maar dat is nagenoeg 0 Ohm tussen - pool chassis en blok. Ook draait de startmotor krachtig rond als de accu vol is.
V snaar staat ook strak, slipt niet
Nu ben ik even aan het meten:
Accuspanning bij niet draaiende motor 12.2 V
Accuspanning bij draaiende motor (2500 rpm) 13.2 V
Accuspanning bij draaiende motor en verbruikers aan (kachel, mistachterlicht, grootlicht+verstralers, achteruitverwarming) net 12.3 V.
Spanning gemeten op accupolen en op bruine draad dynamo en massa dynamo, geen verschil.
Stroom >10A kan ik niet zelf meter met mijn multimetertje.
Mijn conclusie: Dynamo/spanningsregelaar kaduuk
Zijn jullie het daarmee eens of zie ik iets over het hoofd?