Een x-aantal uur (hoelang minimaal weet ik ff niet, maar een nacht is zeker voldoende) de accupool loskoppelen en daarna gaan rijden om de ECU weer te leren hoe het moet.
- Login of registreer om te reageren
Een x-aantal uur (hoelang minimaal weet ik ff niet, maar een nacht is zeker voldoende) de accupool loskoppelen en daarna gaan rijden om de ECU weer te leren hoe het moet.
Gewoon zoeken op "ECU" en "resetten". En dan GOED lezen. ECU kan je idd resetten door je accu los te halen voor een bepaalde tijd. Kijk eens in dit topic bijvoorbeeld... Hier zeggen ze 24 uur.
De ECU is na 10 minuten al gereset (stekker(s) los) , en heeft geen 24 uur nodig (dat zou mooi zijn in de garage!!).
Maar dat is geen reset , hij gaat gewoon in de "nood"-stand en al z'n parameters zijn eruit.
Dan start je gewoon en met 10 minuten rijden is hij weer helemaal ingeregeld!!
Niks magic , gewoon cool electronics!!
Greetz , Jeroen2
In een tuningstopic uit een miniworld van 2002 waarbij een 90 pk conversie werd ingebouwd werd vermeld dat voor een MPI (tja, proberen kan geen kwaad) je de auto op contact moet zetten en dan tien keer het gaspedaal pompend moet indrukken.
Het werkt niet alleen bij MINI's. Bij Rovers en Renaults werkt het ook. (dampt minder door andere afstelling). Dan opnieuw rijden om in te regelen.
hey remco, dus je bedoeld dat je de ecu reset door dat verhaaltje te volgen van jou..
Raar dat het zo niet in het boek van Rover zelf staat dan , een dealer ff bellen en je weet het ook!!
Greetz , Jeroen2
Lemon8 schreef:
hey remco, dus je bedoeld dat je de ecu reset door dat verhaaltje te volgen van jou..
Ja!
Hopelijk kan iemand nog het betreffende topic uit de Miniworld halen. Mijn exemplaar is twee jaar geleden bij de verhuizing weggedaan.
Als zelfs Minispares het adviseert.
(even non Mini, maar mijn Rover 216 SI uit '98 heeft nogal last van witte waterdamprook bij een koude start. Nu heeft dit mede te maken met de motor, maar na een kilometer of duizend op beschreven manier de computer resetten lost het probleem weer op voor een tijd.)
Mini idem dito na een trackday / bergrit. Je merkt het direct aan het brandstofverbruik en de mini reageert anders op het gas.
Rover geeft ook niet aan dat je alarmtransponder opnieuw ingeregeld kan worden door een dertigtal seconden met de knopjes te spelen. Dit krijg je ook van een van de monteurs te horen.
Ik heb ook een SPI en die is altijd gereset na het loskoppelen van de accu. Meestal een nachtje los is voldoende !
Remco T schreef:
Rover geeft ook niet aan dat je alarmtransponder opnieuw ingeregeld kan worden door een dertigtal seconden met de knopjes te spelen. Dit krijg je ook van een van de monteurs te horen.
4 keer achtereen op de linkse knop drukken is voldoende.
groetjes,
emoke
4 keer achtereen op de linkse knop drukken is voldoende.
groetjes,[/quote]
Sta ik even voor aap te drukken....
Misschien is vier keer pompen met het koppelingspedaal ook voldoende om de ecu te resetten?
Bedankt!
ja dan doe ik toch liever 10x.. dan weeet ik het zeker.. maar hoe weet je of je ecu gereset is?? hij geeft het niet aan ofzo.. zou wel makkelijk zijn als je ergens zou zien dat i goed gereset...
Betreffende het allarm hoor je deze klikken als je in de auto zit ! Ik druk meestal 5 maal en hoorje relais tikken / klikken.
Voor de ECU blijf ik erbij een nacht zonder aangesloten accupool is een ECU die gereset is
moet ook maar een keer mijn alarm kastje opnieuw resetten 1tje doet het niet meer..
en ja de batt doet het nog
Je weet of hij is gereset als je in z'n 3 weer bij de 6000rpm komt!!
Loopt hij nog in back-up dan heeft hij minder koppel(brandstof) en kom je maar tot de 5000-5300.
Je voelt het ook met optrekken maar in z'n 3 zie je dat het best!!
Als er ergens een stekker los is van een analoge sensor (digitale sensor dus niet) dan staat hij al in back-up als je het contact aan zet.
Greetz , Jeroen2
Ben blij dat ik (tot een paar weken geleden) geen injectie mini had... haper probleem al opgelost lemon8?
Nou het werkt gewoon contact aan en 10x pompen op de gaspendaal en starten maar je de ecu is gereset. Heb dit al velemalen gedaan. Heb geen zin om de accupool los temaken als het in 20 sec is gebeurt.
Greatings Dennis J.
hey nee mijn probleem is nog niet opgelost.. de ene keer is het weg, de andere keer is het weer terug.. heel irritant.. maar heb al een paar mooie tips gelezen dus die ga ik maar even opvolgen..
Dus toch maar geen carb. voorlopig??? ook al schreef je van wel in het andere topic!!
Laat maar weten of het lukt of niet , ik help je graag , I love SPI's.
Greetz , Jeroen2
Dat zijn toch 2 SPI's
Maakt niet uit qua afstelling!!
Greetz , Jeroen2
Cyril, bedankt voor het stellen van de vraag op het forum. Iedereen bedankt voor de antwoorden. Ik zal het binnenkort eens gaan uitproberen. Thanks!
hey jeroen! (naamgenoot) je mag me wel een keer helpen hoor!! ik word er een beetje moe van...misschien dat jij het kan oplossen.. maar het stomme en irritante is.. als je er naar gaat kijken en of luisteren dan rijdt i als een zonnetje...
dan wil ik gelijk jou spi even zien natuurlijk
Ik heb dus exact hetzelfde probleem.
Die van mij prutteld en stottert sinds een ritje waarbij ik hem vol open heb getrapt op de snelweg
--> snelweg af en na paar minuten stilstaan wilde die moelijk starten. Nadat de auto eidnelijk liep kwam ik niet boven de 3500 toeren uit of de mini verzoop zichzelf, althans dat eidee kreeg ik erbij.
Rustig naar huis gereden en vanmorgen was het weg.
Liep de auto voorheen irritant hoog stationair, nu valt het afentoe uit voor het stoplicht, of als ik mijn gas gewoon loslaat bij het afremmen.
Irri dus.
HEb hem vanmiddag gereset met de 10minuten idee, werkte iets, maar niet ideaal.
Morgen maar eens het remidee uitvoeren
Ff helemaal resetten door de accu er een nacht af te halen. Als dat niet werkt... Ik ben niet zeer technisch, maar misschien even je bougies en bougiekabels bekijken. Verlies van vermogen zou in het ergste geval ook nog op een kapotte koppakking kunnen wijzen... maar dan is meestal het verlies van vermogen niet het enige mankement. Ik hoop het iig niet voor je.
naja de verdelerkap, bougies en luchtfilter vervangen. Nu ff ECU resetten.
toevallig een LCB spruitstuk geinstaleerd? :-) of zit die er al op?
leuk om te lezen er wordt elke keer weer gesproken over 10 maal je pendaal intrappen. dit gaat over het GASPENDAAL he ??? in alle reacties hebben we alle pendalen al gehad koppeling/gas/rem niet echt duidelijk
oja het contaact aanzetten betekend stand 2 he!.
Joostgijzel schreef:
Heb hem vanmiddag gereset met de 10minuten idee, werkte iets, maar niet ideaal.
Het blijft allemaal hear-say, maar volgens mij is 10 minuten niet genoeg. Wil je het zeker weten, dan zou ik de auto eens een nachtje van de stroom afhalen.
Yordy":bcj7ss99]leuk om te lezen er wordt elke keer weer gesproken over 10 maal je pendaal intrappen. dit gaat over het GASPENDAAL he ???[/quote:bcj7ss99]
Heb ik ook wel eens gehoord (gaspedaal ja), maar of dat ook de officiele manier is... Het meeste komt toch gewoon de accu losgooien langs. En dan dus wat langer dan 10 minuten.
Ik heb vroeger ook wel eens op de 10 maal trappen op het gaspendaal geprobeerd en je hoort ook in de mini wat gebeuren als je dat doet. Die van mij reed weer als een zonnetje.
Groetjes Brenda
Nouja resetten of niet, het was bij mij toch iets anders namelijk het vacuumslangetje dat naar de ECU loopt.
Deze had tegen het blok gelegen en was dus weg/dicht gesmolten.
Ja dat werkt dan niet echt he
Inmiddels vervangen, en nu loopt alles weer als een zonnetje.
RE: ECU injectie resetten
Ingediend door cyril op zo, 31-10-2004 22:36
HOi,
Een vriend van me heeft een single point injectie mini. Een Britisch Open uit '93. Hoe kun je bij deze mini's de ECU res etten dat ie zich weer zelf inregeld. Ik dacht dat het iets was van contact aan 5 keer remmen en dan....
Ik hoor het wel. Ik heb het een keer eerder op het forum gelezen maar kon het niet vinden.
Mvg Cyril