Ze horen allemaal het zelfde te zijn. Je doet 'normaal' 4 de zelfde bougies in een motor
De top van de bougie is soms massief en soms een stuk draad waar een bus op geschroefd zit. Deze laatste heb jij.
Bruine zal wel roest zijn waardoor er misschien slecht contact is. Bij het monteren even wat vet gebruiken zodat er geen vocht meer bij komt.
- Login of registreer om te reageren
RE: één slechte bougie?
Ingediend door Youri-81 op ma, 06-12-2010 21:59
laatste tijd soms, maar vandaag (na wasbeurt met hogedrukspuit) heel erg last van een haperende motor. Bij belasting van de motor, maar soms ook stationair is het alsof één zuiger niet wil.
Ik dacht de bougies even te sprayen met wd40, toen ik ontdekte dat één bougie een ander puntje had dan de anderen. De anderen waren nog mooi grijs en hadden een gat in de punt met schroefdraad, alsof je er een boutje in zou kunnen draaien.
Maar de ene was bruin en had een vlak oppervlak
Nu is mijn vraag, zijn dit gewoon verschillende type bougies, of is die ene aan vervanging toe? Het zou wel mijn probleem verklaren, want als ik de bougiekabel los laat en de motor start dan draaitie doorlopend zo rot als in de eerste alinea beschreven.