een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

Heb sinds een week een mini.
Alles leuk alles mooi tot gisteren, te hoge drempel en de uitlaat eronder vandaan. :(
Nu blijkt er een flexibel stuk onder te zitten in de bocht.( helemaal door de midden) Mijn vraag is moet dit flexibel zijn of mag dit ook een vaste bocht zijn.
Wanneer ik op internet kijk komen alle twee voor maar kan dit vraag ik mij af.
Het gaat hier op een mini 1.3I van 1997

Wie kan mij uitleggen hoe ik dit het beste kan doen? Ik weet dat het voor sommige misschien een domme vraag is maar ik ben een rijder en jammer genoeg geen monteur.

Bvd Herman

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

Zover ik weet (heb zelf een MPI '98) hoort hier een flexibel stuk te zitten.

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

Yep dacht het wel. Helaas wel duur grapje, tegen de 160 euro kost dat wel. Dit aangezien je het ehel stuk moet vervangen vanaf je uitlaatpoortflens totaan je cat

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

Of je neemt een universeel flexibel stuk en las die er tussen (op de plaats van de oude) heb ik ook gedaan. Een stuk goedkoper, iets van 40 euro ofzo, (pin me er niet op vast). Moet je wel kunnen lassen natuurlijk, of even iemand zoeken die het kan.

default

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

is dit materiaal makkelijk te lassen dan? Als je gaten in een flexibele bocht dichtlast, houdt zich dat goed?

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

het flex stuk moet, maar je kan bij mini centers een elleboog flex stuk halen, dat is gewoon van ijzer en gaat niet zo snel stuk als die staalwollen ding..

maar haal het niet weg want je uitlaat moet kunnen bewegen zoniet breekt het nadehand af..door de trilling(metaal moeheid)

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

Zo'n elleboog flex stuk is een beter oplossing, want die andere flex stukken gaan nog wel eens vaker stuk.

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

tiopsa schreef:
is dit materiaal makkelijk te lassen dan? Als je gaten in een flexibele bocht dichtlast, houdt zich dat goed?



Ik weet niet of je op mijn post doelt. Maar ik bedoel niet het flexibele stuk zelf door middel van lassen te repareren. Maar het oude stuk compleet er tussen uit halen en een nieuw er tussen lassen.

Anders: Je kunt de gaten in het flexibele stuk zelf niet dichtlassen.

Zo'n elleboog stuk is ook idd een goede oplossing.

Ik heb bij mijn flexibel stuk een, ijzeren plaatje ter bescherming op het spruitstuk gelast, al ik nu een drempel raak, schuurt alleen dit metalen plaatje over de grond en niet het kwetsbare flexibele deel.

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

Dat flexibele stuk kan je niet lassen, vandaar de oplossingen die sommige geven.

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

Is het ook mogelijk om een nieuw stuk felxibel er tussen te zetten en deze vast te zetten met uitlaatklemmen. Lijkt mij handiger dan lassen weet alleen niet of dit kan. Zo'n bescherming eronder aanbrengen lijkt mij inderdaad een goede tip.

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

Houd er dan wel rekening mee dat dan de afstand tot het wegdek nog verder verkleint...

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

Ja daar heb je inderdaad wel gelijk aan en bij ons in de buurt zitten nogal van die rot bulten in de weg. Zul je zien heb je hem net weer klaar dan gebeurd het twee keer in korte tijd nee daar zit ik ook niet op te wachten.
Kom er met al deze bovenstaande tips wel uit bedankt in ieder geval.

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

even een correctie:

ik weet van een goede vriendin van mij die hier ook op t forum actief is [size=75:mlzcxrfv](zal haar dadelijk ff PMen dat ze hier ook ff moet reageren)[/size:mlzcxrfv] dat je wel degelijk het flexibel stuk kun lassen!!
Zij heeft vorig jaar precies hetzelfde probleem gehad en bij haar is het netjes gelast, scheelt een hoop geld dus :)

RE: een week een mini nu al geen uitlaat meer oeps!

Ik dacht, ik zal toch even voor de zekerheid vragen hoe mijn uitlaat toen gemaakt is.
Ik heb een nieuw flexibel stuk, en die is ertussen gelast, de rest van de uitlaat is gewoon mijn oude.

Even een tip, want ik had dus precies hetzelfde, nog geen week mijn mini en toen al de uitlaat eronderuit. Mijn vader heeft toen de achterkant hoger gezet. Sindsdien heb ik er minder last van, moet nog steeds erg langzaam over een drempel en raak de uitlaat ook best vaak, maar niet meer zo hard als toen.

Bedankt Elvira ;)