eerst de motor er uit en dan pas het (voor)subframe. Tip: label alle draadjes, slangetjes, moertjes e.d. Makkelijker bij het terugplaatsen.
- Login of registreer om te reageren
eerst de motor er uit en dan pas het (voor)subframe. Tip: label alle draadjes, slangetjes, moertjes e.d. Makkelijker bij het terugplaatsen.
doe het tegelijk!
Ik heb bij het demonteren van achter- en voorsubframe stenen onder de voor- en achterophanging gelegd, zodat ie dus helemaal van de grond was.
Dan alles van de ophanging wat aan de carosserie vast zit loshalen.
Als je dat hebt gedaan vraag je ff wat mensen in de buurt om te komen helpen om de carosserie (koetswerk) over de ophanging en motor te tillen.
voordelen van deze manier:
1. geen motortakel huren
2. je kunt er beter bij om de ophanging te demonteren
3. klinkt leuk om te vertellen dat je de auto over zn motor hebt getilt
en Ken23 heeft inderdaad gelijk: je MOET echt alle onderdelen labelen, in zakjes verpakken of archiveren of zoiets, anders is het opbouwen een zeer irritant klusje... Foto's maken kan trouwens ook geen kwaad! suc6
RE: eerst de motor of eerst de ophanging demonteren?
Ingediend door Stijn2000 op wo, 01-10-2003 15:40
ik ga volgende week mijn mini verder demonteren maar nu is de vraag wat is het gemakkelijkste, eerst de motor demonteren en dan de ophanging(voorraan)???
alle tips hiervoor zijn welkom want dit is mijn eerste mini dus ik weet er nog niet geweldig veel van.
bedankt