Misschien helpt kleppen stellen ?
Of misschien is je kettingspanner naar de maan gegaan?
- Login of registreer om te reageren
Misschien helpt kleppen stellen ?
Of misschien is je kettingspanner naar de maan gegaan?
Uitlaat lek bij de flens (klem los of afgebroken) of uitlaat gebroken (beugel los van versnellingsbak) of koppakking lek tussen 2 cylinders, zijn bijvoorbeeld mogelijke oorzaken voor zo'n geluid...
Ingediend door Mini Mart op di, 18-05-2004 07:30
Is een hoog olie verbruik (licht olie sproeien uit de uitlaat) ook een van deze symtomen? Kop lichten dan maar...
Maar goed, de Mini moet maar even uit de running. Meteen maar Krukaskeerring, en aandrijfaskeerringen, luchtfilter, oliefilter en olie etc. vervangen.
Ingediend door Mini Mart op do, 20-05-2004 12:48
Zo, kop is eraf en inderdaad de koppakking is lek tussen 4x3-2-1 (is dat cilinder 3 en 4). Ik zag dat de "inspectieluikjes" pakkingen ook niet meer goed waren dus die ga ik ook maar vervangen.
Zijn er, buiten die dingen die ik eerder genoemd heb, nog andere zaken die handig zijn te inspecteren nu alles eraf en eruit is?
zoek eens op koppakking vervangen en dan kom ej wel e.e.a. tegen:
kleppen controleren/ schoonmaken. klepveren naijken+ rubbertjes. is je kop nog vlak? hoever zijn je cilinders versleten (stootranden) ga maar door je kan heel veel nakijken als je blok eenmaal open ligt...
tis ook belangrijk om na te gaan waardoor je pakking naar de hemel gegaan is... en vooral maatregelen te nemen om dit in het vervolg te voorkomen.
Ingediend door dieseltje op do, 20-05-2004 18:05
kan ook gewoon "slijtage" zijn wnat een koppaking gaat meestal niet eeuwig mee (ik weet natuurlijk niet hoelang die er al in zat
Ingediend door Mini Mart op do, 20-05-2004 23:17
Ik heb inderdaad alles nagekeken en schoongemaakt. Van de week pakkingmateriaal kopen voor de inspectieluikjes dan is dat gedeelte weer klaar. Oh, en een nieuw thermostaatje kan ook geen kwaad natuurlijk. Ik zag dat ik nog 2 aandrijfaskeerringen had liggen dus das weer mooi meegenomen. Moet alleen nog even aan een vliegwieltrekken en een fuseekogelsplitter komen. Moet ik bij aanschaf ergens op letten, maat of iets dergelijks. Kost zoiets? Ach, heb het toch nodig.
RE: ehhh, Mini V8 of toch niet....
Ingediend door Mini Mart op ma, 17-05-2004 23:16
Ik reed zojuist van werk naar huis, lekker met een redelijk hard muziekje op. Hoor ik ineens een vrij hard getik ergens rechts en dat alleen terwijl ik gas gaf. Motor wordt erg warm en toen ik thuis kwam en even met een lopende motor onder de motorkap keek en gas gaf, leek het wel een V8.
Wat is er nu aan de hand? Iemand een idee?