Welke bougie gaat stuk? En wat gaat stuk? brandt ie door?
Condensator nog goed? De juiste rotor bij de juiste verdelerkap? Check je contakt puntjes eens of deze zijn ingebrand
Groetjes,
Maurice
- Login of registreer om te reageren
Welke bougie gaat stuk? En wat gaat stuk? brandt ie door?
Condensator nog goed? De juiste rotor bij de juiste verdelerkap? Check je contakt puntjes eens of deze zijn ingebrand
Groetjes,
Maurice
het gaat hier om een electrische onsteking dus zonder contactpunten en de bougie die stuk gaat kan verschillen ze gaan niet allemaal te gelijk stuk je kan verder niets aan de bougie zien en draai je daar een nieuwe in probleem weer tijdelijk verholpen
en dat met die contact punten was bij de 850cc motor en niet bij de 1000cc de 1000cc is geplaats omdat ik met de 850 steeds problemen had met de contact punten maar met de 1000 heb ik nu dit probleem
peter cosse schreef:
het gaat hier om een electrische onsteking dus zonder contactpunten en de bougie die stuk gaat kan verschillen ze gaan niet allemaal te gelijk stuk je kan verder niets aan de bougie zien en draai je daar een nieuwe in probleem weer tijdelijk verholpen
Juistem...niet goed doorgelezen..blond momentje
peter cosse":33ikxsa8]
en dat met die contact punten was bij de 850cc motor en niet bij de 1000cc de 1000cc is geplaats omdat ik met de 850 steeds problemen had met de contact punten maar met de 1000 heb ik nu dit probleem[/quote:33ikxsa8]
Dus je hebt imho nog steeds hetzelfde probleem (ontsteking)...dus de oorzaak zal ergens anders gezocht moeten worden. Daar moet ik ffkes over nadenken..
Misschien als je je woonplaats vermeld dat iemand uit je buurt eens kan komen kijken.
Groetjes,
Maurice
Gebruik je wel de juiste bobine? De bobine voor een elektronische ontsteking is anders dan die voor een punten ontsteking. Een Blue Coil is volgens mij voor een punten ontsteking.
Dennis
de bougie's die ik gebruik zijn van bosch BPR 5 ES en BPR 6 ES ook geprobeerd
het maakt eigenlijk niet uit wat je er in doet alles gaat stuk
en die bobine heb ik gekocht op aan raden van een monteur maar heb ook al andere bobine geprobeerd namelijk die van de 1100 special die heeft namelijk ook een elec. onsteking maar geen succes het enige waar ik nog aan zit te denken is de module want die van de 1100 spec. is anders als de gene die ik nu op de 1000 heb zitten zou het anders ook niet weten ze hebben het op problemcar ook over een voorschakel weerstand maar dat is volgens mij niet van toepassing
mijn woonplaats is trouwens veendam
Wat voor soort elektronische ontsteking heb je? Toch blijf ik er bij dat de fout in de bobine zit, die hebben ook een bepaalde weerstand en als die niet klopt krijg je de beschreven problemen.
Dennis
Met een losse elektronische unit die later gemonteerd is in de ontsteking?
Dennis
Dit is wat op het type plaatje staat
lucas 65DM 4
AUU 1536 2005
42664A 1691
Nu heb ik vanmiddag de module er af gehaald want een monteur zei tegen mij dat ik moest kijken of er pasta tussen de module en de onsteking zat dit was niet het geval nu heb ik daar wat tussen gedaan en heb bijna 30km kunnen rijden en toen was het weer mis nu zag ik net dat die montage pasta er tussen weg is gelopen kan daar het probleem ook zitten dat de onsteking te warm wordt op de een of andere manier
Kun je een foto plaatsen van de ontsteking die je er nu op hebt zitten? Ik denk dat deze een stuk meer duidelijkheid kan geven over de ontsteking waar over gepraat wordt.
Een 65 DM 4 is een ontsteking van een Metro, die blauwe Bosch bobine kun je echt niet gebruiken icm met deze onsteking. Ik heb zo'n ontsteking op 2 Mini's zitten en ik gebruik ze tesamen met een bobine van een Golf. Een ander probleem kan een kapotte module zijn.
Dennis
die bobine van de golf is dat die met elec. onsteking van de golf 2
of gewoon een bobine van een ontsteking met contact punten
Vandaag de strartrelais vervangen omdat hij het niet meer deed hij is nu weer op to date maar nog steeds hetzelfde probleem met het onstekings systeem
compressie test gedaan die was goed bobine gemeten op ohm zelfde als op de 1100 alleen het enige waar nog verschil in zit zijn de onstekingsmodules
die van de 1100 geeft 5.7 ohmn heeft 2 aansluitpunten op de module
en die van de 1000 16.78 ohm heeft drie aansluitpunten waarvan maar 2 worden gebruikt
kan het zijn dat het probleem zich hier voor doet wie weet wat de waarden zijn van de modules
Ik hoor het graag en alvast bedankt voor jullie reacties
Vandaag voledige andere onsteking met module en bobine op de mini gezet komt van een goed lopende mini af maar probleem nog steeds het zelfde dus nu weet ik het helemaal niet meer
hallo ..
heb je je bougie kabels al door gemeten
dynamo spanning gecontroleerd
werkt de vervroeging op de ontsteking wel?
is de bougie die stuk gaat altijd zwart geel of gebroken porselein?
klep speling gecontroleerd?
welke bougie is stuk ? 1234 ?
ik hoor het wel
groet
computer resetten dmv accu los te nemen wil ook wel eens helpen om de fouten te wissen. al gedaan?
groet
miniS schreef:
computer resetten dmv accu los te nemen wil ook wel eens helpen om de fouten te wissen.
Om de fouten goed te resetten zul je `m toch moeten laten uitlezen en dan resetten..anders blijft de fout erin staan
Nou die simpele electronische ontsteking heeft echt geen computer hoor... of in ieder geval niet een die je kan resetten of uitlezen. tis gewoon een carb verder
dan denk ik dat een piek spanning van de dynamo voor de elende zogt.
aan de bougies is daar nog wat aan te zien??
groet
Crispy schreef:
Nou die simpele electronische ontsteking heeft echt geen computer hoor... of in ieder geval niet een die je kan resetten of uitlezen. tis gewoon een carb verder
Je hebt gelijk...niet goed gelezen
[size=85:1ukixdmt](ik reageerde te snel op de vorige reactie)[/size:1ukixdmt]
Ik zit het hele verhaal nog eens door te lezen, maar er was al een probleem voordat de elektronische ontsteking werd gemonteerd...contactpunten werden gloeiend heet. Het kan dus niet anders dat er ergens sluiting zit of iets niet goed is aangesloten.
Wat ik zo snel op Internet kan vinden is dat de wellicht de bobine niet goed is aangesloten.
Dennis
Hallo
De dynamo heeft geen piek spanning, laad gewoon 13,58 volt bij. Als de motor draait gemeten op de + van de bobine 13,58 volt en daar komt verder geen piek in voor. Weer een andere bobine geprobeert en een ontsteking met module maar nog steeds geen succes. de klepspeling is goed daar hebben we naar gekeken en ook is de startrelais vervangen die aan het spatbord zit. Ook dat heeft nog geen resultaat gehad.
Heeft er iemand ook enig idee wat de weerstand moet zijn van de 4 bougiekabels en bobinekabel. Ik heb nieuwe gekocht maar om er zeker van te zijn of dit klopt vraag ik dit toch maar.
de bougies zien er zwart uit en er komt zwarte rook uit de uitlaat. Ook door het verstellen van de CO blijft dit. En er zit een scherpe lucht aan de uitlaatgassen.
De ontstekkingsvolgorde is 1342 en elke keer de laatste in de ontstekkings volgorde gaat stuk dus bougie nr. 2.
Ook compressie gemeten met Warme motor dit is goed.
alvast bedankt voor het mee denken.
RE: electrische onstekings probleem
Ingediend door peter cosse op ma, 08-03-2010 23:26
Ik heb in mijn mini van 1977 een 1000cc motor gezet hier voor zat er een 850 cc in deze 1000cc motor komt uit een mini van 1992 nu heb ik daar een electrische onsteking op gezet maar nu heb ik het probleem dat mij steeds 1 bougie stuk gaat gebeurd ongeveer naar 3 km heb al van alles geprobeert maar weet nog steeds niet wat de oorzaak kan zijn dus als een van jullie een goed idee heeft ik hoor het graag of als iemand een aansluit schema heeft voor de module alle info is welkom
in tussen al vernieuwd
verdelerkap
bougie's voor de zoveelste keer gaan elke keer stuk
bobine Bosch bleu coil
bougie kabel
extra massa punt gemaakt
compressie test gedaan was ook goed
voor dat de 1000cc motor er in is gekomen had ik het probleem dat mij de contact punten steeds weg gingen smelten dat blauwe gedeelte wat op de onstekings as zit ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar dacht meld het toch maar even
vandaar dat ik destijds de 1000cc heb in gebouwd zodat er een electr. onsteking op kon heb het ook op de 1100 special zitten werkt perfect maar bij de 1000 nog niet nu zit er op de 1100 een ander type module als op de 1000 is dat misschien een probleem ik zie jullie reacties te gemoed ik weet het niet meer ben er al een jaar mee bezig dus wordt nu wel tijd dat het eindelijk eens gaat lukken dus vandaar dat ik jullie hulp in roep