Kruimelpad
electronische ontsteking te rapareren??
RE: electronische ontsteking te rapareren??
Ingediend door metrodriver op di, 29-07-2008 07:19
cybertjuh schreef:
Kan dit ook een gevolg zijn van een niet werkende centrifugaal vervroeging?
## haal het slangetje los, stop het af en maak je testritje op de snelweg.
maakt dat verschil???
imho werkt de vervroeging [i:k0fxljpt]enkel[/i:k0fxljpt] bij plotseling gasgeven (dus vacuumtoename in het aanzuigspruitstuk)
verder onderstreep ik de vraag om 'handige info'.
(het zijn [i:k0fxljpt]niet[/i:k0fxljpt] slippende variomatic riemen?)
- Login of registreer om te reageren
RE: electronische ontsteking te rapareren??
Ingediend door cybertjuh op di, 29-07-2008 12:25
Het is een 1300 blokje. Handgeschakeld met elektronische onsteking.
Het blok is gereviseerd en heeft 5 jaar stilgestaan toen ik mijn mini gerestaureerd heb blokje heeft het altijd goed gedaan.
bougie kabels, bougies alles is dus nieuw........
heb het membraampje al getest en deze was niet lek.
- Login of registreer om te reageren
zit er nog genoeg olie in de dashpot van de carburateur,dit veroorzaakt ook vaak zo´n probleem.
- Login of registreer om te reageren
Ja idd zal het nog eens even extra checken atf olie gaat er in toch??
en dat buisje in het midden waar dat staafje ingaat moet dan vol zitten?.
Zodat als je het staafje weer terug steekt dat je wat weerstand voeld..
als ik het goed heb
- Login of registreer om te reageren
Bij een dergelijk probleem zou ik eerst maar eens het koelsysteem controleren.
Thermostaat in orde?
Voldoende koelvloeistof?
Zit de ventilator niet andersom?
Koelt de motor wel af als je met de kachel aan rijdt?
Pas sls het koelsysteem volledig in orde is, zou ik verder gaan zoeken naar andere oorzaken zoals ontsteking e.d.
- Login of registreer om te reageren
cybertjuh schreef:
Bij mij staat de onsteking 100% zeker goed.
Op hoeveel graden voor BDP staat hij?
- Login of registreer om te reageren
RE: electronische ontsteking te rapareren??
Ingediend door cybertjuh op di, 29-07-2008 01:01
Hallo ik heb een vraag over mijn ontsteking.
Mijn mini loopt warm op de snelweg(als ik boven de 80km per uur kom).
IK denk dat het de onstekings vervroeger is die niet goed werkt.
Deze storing staat namelijk al op het forum. De oplossing was toen onsteking afstellen.
Bij mij staat de onsteking 100% zeker goed. Dus dat kan het niet zijn.
Ik heb dus mijn onsteking open geschroefd en naar de centrigugaal gewichtjes gekeken schoongemaakt en gesmeerd maar het heeft niet geholpen.
Heeft misschien iemand nog een tip hoe ik kan zien wat er loos is aan mijn onsteking?.
vind hem ook niet lekker oppakken vanaf de 90 km per uur.
Net of hij even inhoud als je het gas verder intrapt en hem daarna langzaam weer oppakt.
Kan dit ook een gevolg zijn van een niet werkende centrifugaal vervroeging?
alvast bedankt vincent.