als je proeflampje gaat branden bij contact aan en de meetpenen op massa chassis en massa van bobine, dan is het primaire circuit van je bobine in ieder geval heel!
Of: doordat de contactpunten ooit de hele tijd doroverbonden is de primaire winding doorgekookt en maakt inwendige sluiting. Neem beide polen van de bobine los en meet eens de weerstand. Die moet zo'n 4 Ohm zijn.
- Login of registreer om te reageren
RE: elektrische ontsteking probleem
Ingediend door classic-freydis op vr, 07-02-2014 15:28
hallo mini vrienden
zondag wil ik mee rijden met de zeelandrit maar mn mini werkt niet mee.
vorige week andere uitlaatspruitstuk en uitlaat gemonteerd en de carb is dus ook los geweest(in/uitlaat pakking ook vervangen).
daarna wou m'n mini 1000 niet meer starten (is rijdend de brug op gegaan).
contactpunten maakten sluiting, nu maar gelijk een elektronisch set erop gemaakt(vervangt condensator en puntjes).
maar nu krijg ik geen vonk meer, net nieuwe bougie's met kabels,rotor en verdelerkap gehaald maar help nog niet (alleen bobine is niet vervangen maar is 2 maanden oud).
als ik een 12v lampje op de min hou van het frame en op de plus van de bobine gaat hij branden, maar als ik de plus van het lampje op de - van de bobine doe gaat ook het lampje branden is dan toch de bobine kapot of moet ik het ergens anders zoeken?? elektrische ontsteking is van accu spark.
Mvg Classic-Freydis