RE: Elke x heeeel even blauwe rook uit 1098cc blok bij 120oF
Ingediend door Mini4Ever op za, 31-07-2010 22:02
Das waarschijnlijk het beetje olie dat bij een koude start in de motor komt via de klepgeleiders. Verder niets ernstigs, is redelijk normaal bij zo'n blokje.
- Login of registreer om te reageren
RE: Elke x heeeel even blauwe rook uit 1098cc blok bij 120oF
Ingediend door Toco op za, 31-07-2010 19:25
Hallo,
Sinds 3 weken rij ik met heel veel plezier in een Austin Healey Sprite met een 1098cc mini blok er in. 10 jaar geleden is dit blok gereviceerd en getuned, stage 2, en sinds dien is er niet mee gereden.
Afgelopen winter hebben we de auto af laten maken en apk laten keuren. En hij rijdt prima.
Behalve als het motortje koud is en rustig opwarmt dan geeft het, bijna, elke x bij 120o Farenheit heel even blauwe rook. Om vervolgens helemaal geen rook te laten zien.
Ik heb al vijf minuten met een glas achter de uitlaat gestaan en dat blijft helemaal schoon. (dit test las ik ergens anders op het forum) De uitlaatgassen ruiken ook verder helemaal normaal. Ook na 30 min rijden, als het motortje echt warm is. Er zit ook geen smudge of smurrie boven bij het kleppendeksel.
Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit zou kunnen zijn? Het blokje heeft nu +- 800 km gelopen en sinds 150 km vindt dit verschijnsel plaats. Na de eerste 500 km hebben we de olie en het oliefilter verwisseld.
De temeperatuur van het blokje blijft trouwens keurig tussen de 160oF en 190oF.
Alvast bedankt.