Hallo en welkom op `t gezellige Mini forum
jeanke schreef:
1. Er heerst (enkel bij gas geven) een tikkend geluid in het motorcompartiment. Dit geluid wordt ook luider als ik harder op het gaspedaal duw.
Dit kunnen 2 dingen zijn....het zijn of je kleppen die even afgesteld dienen te worden, of het is je spanner van je distributie ketting..luister even waar het geluid vandaan komt. ( bij stationair bijv ) Maar ik ga van de kleppen uit.
jeanke":26uj8wj5]
2. Het stuur dendert (in op en neergaande beweging) bij plots gas geven/lossen en schudt ook best hard op een bepaalde snelheid (80-90kmh)[/quote:26uj8wj5]
Je wielen dienen denk ik even uitgebalanceerd te worden.
jeanke":26uj8wj5]
3. Het gaspedaal lost niet snel genoeg waardoor er telkens bij het schakelen veel 'tussengas' gegeven wordt.[/quote:26uj8wj5]
De gaskabel die misschien gerafeld is aan de binnenzijde, maar misschien helpt een beetje WD-40 spuiten ( aan het gaspedaal de kabel en aan je carburateur waar je gaskabel zit aangesloten ) Kijk ook eens of je gaspedaal genoeg vrij kan bewegen en nergens achter blijft haken
Al met al op `t eerste gezicht geen ernstige klachten.
Succes alvast en bij meer vragen horen wij het wel.
Groetjes,
Maurice
- Login of registreer om te reageren
RE: Enkele technische probleempjes
Ingediend door jeanke op ma, 21-12-2009 23:52
Hoi
Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een 1275 mini cooper uit '91, en sinds vandaag ook lid van dit forum. Er zijn namelijk enkele probleempjes opgedoken aan de wagen. Ik heb al wat op het forum zitten zoeken maar kom niet echt op de gepaste antwoorden voor enkele probleempjes... Omdat hier blijkbaar veel mensen zitten met meer ervaring met mini's als mij vraag ik om wat raad voor ik eraan begin.
Het gaat om het volgende:
1. Er heerst (enkel bij gas geven) een tikkend geluid in het motorcompartiment. Dit geluid wordt ook luider als ik harder op het gaspedaal duw.
2. Het stuur dendert (in op en neergaande beweging) bij plots gas geven/lossen en schudt ook best hard op een bepaalde snelheid (80-90kmh)
3. Het gaspedaal lost niet snel genoeg waardoor er telkens bij het schakelen veel 'tussengas' gegeven wordt.
Alvast bedankt aan iedereen die me wat op weg kan helpen!
Jeanke