Dit zou toch ook kunnen komen door een probleem met de koppakking. Als de andere optie is om het blok te wisselen lijkt het me toch verstandig even de kop te lichten om te kijken hoe het er daar uitziet. Dat is relatief weinig moeite.
- Login of registreer om te reageren
RE: Ernstige problemen SPi motor
Ingediend door Balmoral op do, 15-12-2005 13:32
Na jaren trouwe dienst, bleek de GTST toch heel erg zwaar voor de Balmoral. Waterpomp gaf aan het einde van de toer wat slechte voortekenen. De waterpomp is in Nerderland meteen vervangen, maar schijnbaar was dat toch te laat.
Nu is het blok aan het overlijden, compressie afnemend van cilinder 1 naar 4, oliedruk die bij stationair niet meer goed is (Ondanks 20W50 olie), afslaan bij remmen, niet meer vooruit te branden, met geluk net 120 km/u ... Hadden we net de koppeling laten maken, komt dit eroverheen .
Klinkt in mijn oren ernstig. MiniOnly(waar de Balmoral nu staat) denkt dat reparatie vele malen duurder gaat uitvallen, dan wanneer je een ander blok er in hangt. Afgaande op deze symptomen, is dat een realistisch conclusie?
Ik las hier dat het relatief eenvoudig is een Carb. 1275 blok om te zetten naar een SPi (die spullen zijn van de Balmoral intact), dus in geval van een ander blok, kan ik dan een willekeurig 1275 (of hoger?) blok kiezen? Heb gezocht wat de mogelijkheden zijn, en volgens mij zou dit geen groot probleem zijn?