Ervaringen aanschaf nieuwe zuigers

RE: Ervaringen aanschaf nieuwe zuigers

Ik heb mijn blok naar een revisiebedrijf gebracht. De prijs voor overmaats boren/honen krukas slijpen en nokkenaslagers wisselen is goed te doen. Wel heb ik vragen over de keuze van zuigers. (998 A+ blok) Blok is overigens ernstig aan revisie toe.

Het desbetreffende bedrijf gaf aan dat het beter is om een duurdere soort zuiger te gebruiken ipv de goedkope versies. De reden was dat goedkopere zuigers sneller gaan kantelen met als gevolg verkeerd afslijten van zuigerveren (en dus relatief snel weer olieverbruik). daarnaast zou de kwaliteit van de zuigerveren beter zijn.

Nu is mijn vraga waar zit vooral het prijsverschil in? Ik las ook ergens (reactie Dennis) dat je geen slipper piston moet gebruiken maar een volle wand. Wat is daarvoor de reden?

Andere optie (kost iets meer) is in Engineland een revisie motor bestellen. Helaas weet ik dan niet precies wat is gedaan aan het blok, zelf laten revisieren weet ik exact wat er is gedaan. Is dat een verstandige optie?

RE: Ervaringen aanschaf nieuwe zuigers

Waarom een hoop geld uitgaven aan reviseren van een 998, voor weinig heb je een goed blok wat nog jaren meekan voor de prijs die je nu al alleen gaat uitgeven aan de zuigers?

Ik heb inderdaad gelezen dat het beter is om volle mantel zuigers te gebruiken, omdat "slipper pistons" juist erg gevoelig zijn voor kantelen.

Wat ik van anderen begrijp is dat het vinden van overmaatse 998 zuigers nog niet eens zo eenvoudig is.

Dennis

RE: Ervaringen aanschaf nieuwe zuigers

niet zo eenvoudig ?

je gaat gewoon naar de meeste engelse groothandelaarssites, en daar kan je ze gewoon kopen hoor.

+20 ,+40 of +60

grtz

RE: Ervaringen aanschaf nieuwe zuigers

waarom niet een hoop geld uitgeven aan het reviseren van een 998 ?

je weet met wat je rijdt dan en je weet dat je er weer tegen aankan.

freaker