denk eerder aan teveel benzine...
kan ook zijn dat je onsteking net niet goed staat ookal loopt het blokje goed. onstekingsvervroeger???
- Login of registreer om te reageren
denk eerder aan teveel benzine...
kan ook zijn dat je onsteking net niet goed staat ookal loopt het blokje goed. onstekingsvervroeger???
Ik maak me een beetje zorgen over die hele dikke uitlaatpijp, een pijp kan ook te dik zijn. Intuitief kan ik me er wel iets bij voorstellen dat de uitlaatgassen moeilijk "op gang" komen als er ineens veel meer gas doorheen moet en er dus een soort "terugslag" ontstaat. Maar goed, ik weet niet wat ik me moet voorstellen bij een hele dikke pijp. Bij de genoemde setup zou je goed zitten met een medium bore.
Ik heb het ook gehad. Het probleem werd bij mij opgelost door een zwaardere veer in de carburateur. Het probleem was nog niet helemaal opgelost, maar door de onsteking iets vroeger te zetten (staat nu richting 16 graden) is het opgelost.
Hoe is de kleur van de bougies? Als die koffie met melk bruin is, is het goed. Eventueel zal je dan nog een andere naald moeten proberen. BDK is een goed uitgangspunt met jouw setup, check anders eens met winsu (www.winsu.co.uk).
Mijn motor ging het beste lopen na een rollenbank-sessie. Even een plug: zie ook het nieuwsitem op de homepage van deze site.
cheers,
Wouter
Het is een probleem van 'even teveel lucht voor de hoeveelheid benzine', dus een te arm mengsel.
Wouter schreef:
Het probleem werd bij mij opgelost door een zwaardere veer in de carburateur.
Ik heb een tweede veer in de carburateur bijgeplaatst, want met de BDL naald die ik in eerste instantie had, was het inhouden bij opschakelen erg aanwezig. Dat hielp niet veel, maar na het plaatsen van een BBW naald was het zo goed als over. De BDL die aangeraden wordt is aan de arme kant voor een 1300 met stage 1 (wat werd bevestigd bij BCCP op de dyno).
Wouter":1bwto7hi]Het probleem was nog niet helemaal opgelost, maar door de onsteking iets vroeger te zetten (staat nu richting 16 graden) is het opgelost. [/quote:1bwto7hi]
16 graden met een standaard Metro-blok/kop en dan niet pingelen ?
Check ook even wat Keith Calver erover schrijft.
16 graden met een standaard Metro-blok/kop en dan niet pingelen ?
yep!
Is ook het eerste wat ik getest heb: 50 km/h (of nog wat langzamer) rijden, in zijn 4 zetten en plank gas geven. Als je dan een knikker door de bak hoort stuiteren moet je hem weer later zetten.
Wouter
PS (is geen echte knikker, maar maakt wel zo'n geluid)
Succes Ernst. Ik heb ook hetzelfde euvel gehad. En zoals je leest, Wouter, en Christiaan ook al. Ook bij mij is het nog niet volledig opgelost, echter wel zover verdwenen dat het niet meer vervelend is.
Helaas kan ik niet zomaar zeggen wat de oplossing zal zijn. Ook ik heb veel zitten klooien met Veer/naald/dempings olie. Dit is een complex samenspel met z'n drieen. En inderdaad, ook het ontstekingstijdsip beinvloede het effect bij mij.
Dit is het resultaat als je je buiten de begaande wegen betreed....
Groeten Bert.
Hi,
ik zal hier ook maar even pluggen dat er binnenkort een dynodag met de MSCN is (zie ook forum "evenementen".
Dit is de aankondiging:
http://www.minisevenclub.nl/nieuws.php?id=51
Wouter
Bij mijn CheckMate met een 1000cc Stage 1 had ik hetzelfde probleem. Dit heb ik opgelost door er een iets rijkere naald in te zetten dan de AAU die erin zat, en de olie in de dashpot op peil te brengen met de originele (synthetische) SU carburateur olie.
Bij mijn groene 1300 met een vergelijkbare setup (alleen een andere nokkenas) was dit probleem zo goed als volledig verholpen door de veer van de Hiff44 (zul jij ook hebben ?) te vervangen door een veer met een rood merktekentje. Deze veer is iets stugger. Het plaatsen van een 2e veer, wat ik in eerste instantie probeerde, resulteerde in een verergering van het probleem. Waarschijnlijk sodemieterde de zuiger meteen helemaal naar beneden bij het loslaten van het gas.
Ik zou een beetje gaan experimenteren met de dashpotolie, de veer, het ontstekingstijdstip, eventueel een andere naald (BDK ofzo, kijk effe in WinSU), en inderdaad zoals Eelke al aangaf, probeer te achterhalen wat de diameter van je uitlaatpijp is.
Voor een (getunede) 1300 is een medium bore (1.75") ruim voldoende, pas vanaf een getunede 1380 heb je een big bore (2") nodig.
wat is een standaard gasnaald voor een 1300 metro blok met standaard carburateur.
dus wat er van de fabriek af geleverd wordt?
Ik had een open luchtfilter, maar die heb ik nu vervangen door een standaardfilter, nu houdt hij in bij flink gasgeven (inhalen)
RE: even inhouden bij vol gas geven
Ingediend door Ernst op vr, 05-12-2003 13:37
Hoi, afgelopen weekend heb ik een 1300 blok in mijn mini gehangen. Ik heb het versierd met een lcb uitlaatspruitstuk, big bore inlaat spruitstuk, k&n luchtfilter en een andere gasnaald. Rest van de uitlaat is een hele dikke buis en een peco einddemper. Het blokje loopt heel erg netjes en het rijd als een dolle alleen het enige probleem is dat als ik doorschakel en dan vol gas geef dat die heel even hapert (stottert). Daarna trekt die erg hard door. Wat kan dit zijn? Heel even erg veel lucht en te weinig benzine? Moet ik daarvoor een extra veer in mijn carberateur zetten?
Groeten Ernst