Zelf gedaan of laten doen? Je spreekt over starten bij de garage..
Witte ,blauwe of zwarte rook machine?
Na 70 km olie onder min.. is of niet genoeg erin gedaan of big problem.
Blok loopt aan warme kant? Neem aan je koel vloeistof tempratuur?
Iets verschil is er altijd met een andere sensor of thermostaat.
Eigenlijk niet echt boeiend. Meter in t midden is goed, scheelt bij elke mini en moter wel iets dus na vervangen moter kan er iets verschil zijn.
Zolang hij niet op 75% of hoger komt de meter is er niks aan de hand.
Olie lampje aan bij stoplicht?? Oranje of rood.?
Rood is olie , oranje stroom..
Is het rood? Stoppen en niet rijden meer! proberen of een olie druk sensor wissel verschil maakt .. zo niet je olie pomp is kaduuk of bijna kaduuk. Of ventiel is verstopt.
Zuigerveren vervangen en klepseals.. daar heb je een goeie kanidaat 2x..
Kop eraf, nakijken en is daar niks te zien..blok eruit en open maken.. zuigerveren controleren..
Wel ben ik nu nieuwsgierig wie er heeft gereviseerd.
- Login of registreer om te reageren
RE: Extreem olie verbruik na revisie
Ingediend door R van Engelen op zo, 16-03-2014 16:13
Beste mede forum leden.
Ik zit met een groot probleem.
Deze winter een motorblok gereviseerd.
Deze doet het prima, start gelijk en loopt zeer soepel.
Maar nu starte ik hem bij de garage en vond hem al erg roken.
De gedachte was van he, er zit nog wat wd40 in de cilinders en of kop dat zal het wel zijn.
Maar na 70 kilometer gereden te hebben blijft hij gigantisch roken.
Bij inspectie van het olie pijl blijkt deze in die korte tijd al ruim onder de min te staan.
Hoe kan dit toch zijn?
Tevens rare symptomen: blok draai wat aan de warme kant, net tegen het midden van de teller aan.
Soms maar niet altijd bij het stoplicht gaat het lampje van de oliepomp branden, wanneer de toeren weer iets stijgen gaat deze weer uit.
De zuigerveren zijn vervangen, en aan de kop zijn alleen de kleppen zetels geslepen.
Wat kan het zijn?
De Koppakking? of moet het toch de kop zijn.
Volgens de verkoper verbruikte deze eerst nagenoeg geen olie en nu opeens spontaan zo extreem veel.
Tevens zitten er nieuwe rubbers/hoedjes op de inlaat kleppen.
Ik denk dat er niets anders op zit dan terug naar de garage en de kop er weer af.
Tevens doet spontaan na vervangen van het blok de verlichting voor en achter het niet.