FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

zoals julie wel weten mag ik graag met een slijper in een kop zitten wroeten :9

eens in de zoveel tijd informeren mensen naar wat dat nu moet kosten (stage 3 +) maar heel vaak blijkt dat mensen het toch wel veel geld vinden.(en dat is het ook, maar het is ook veel werk en dat zijn niet eens de kosten in mijn geval)

nou zit ik te denken om een soort van stage 1 3/4 te bedenken voor de mensen met geen geldjes.

zeg maar je LCH (low cost head) voor op je LCB (long center branch) voor 1300's

je moet hierbij denken aan de simpele poort mods zoals beschreven in Vizard

voor een 1300:
kamers even gladtrekken. 3 vlaks zittingen er goed in + backcut op de kleppen (dit laatste kan ik nu ook zelf :) ). even het gebied direct achter de zitting bewerken...en als er erg slechte randen er in zitten die er even uitraggen. verders nix

[i:1sigg11x]dat is nog steeds iets verder dan een MG kop (maar dan zonder de grotere inlaatklep).[/i:1sigg11x]

dit zou je gewoon op je kop met de geleiders er nog in kunnen doen (mits die nog okee zijn).

kan je voor weinig doen (denk parkeerbon :P ).

voor 998cc's moet je denk ik iets verder gaan
dwz.wel de geleiders er uit en ook de kamer iets veranderen (maar minimaal i.v.m. compressie)
dus dat kost wat meer werk

mijn vraag:

zouden er mensen intresse hebben in een low cost modificatie ?

of een soort stap voor stap dingetje om het meeste zelf te doen (zonder dat je 500 pagin'a Vizard moet door ploegen, en met gereedschap dat de normale sterveling nog heeft)

verwacht geen vuurspugend monster :+) maar alle beetjes helpen



[i:1sigg11x]Even los hiervan :

vaak zie je hele rare combi's (b.v. MD296SP met een standaard kop en een standaard distributeur)

of hele dure onderdelen die winst geven bij een situatie die je niet kan krijgen in die bepaalde combinatie van onderdelen

b.v een race kop die extra flow geeft bij een lift van .480 inch (bij een 266 op standaard rockers die bij .280 lift ofzo ophoudt). da's dus geld weggooien.

ik denk zelf dat je met een 1275 met een stage 1 kit een iets aangepaste kop met 1.5 rockers en een afstel sessie meer pk's krijgt dan een 1293 met een MD296 ScatterPattern zonder rollenbank sessie ( die met een beetje pech affikt als je slecht afgesteld gaat gassen |:( ).[/i:1sigg11x]

RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

Jah daar is wel interresse voor... :D

Ik vind m'n 1300 nog niet snel genoeg, dus verdere modificatie's blijven niet uitgesloten.

Maar op dit moment eerst ff wat sparen! ;)

RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

Ja, ik heb ook wel interesse, niet nu direct, maar over een paar maanden misschien wel.

Alco

default

RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

Ik eventueel ook.

Wat is ongeveer low budget?

Erik

RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

De laatste parkeerbon die ik heb gehad was 45 Eurootjes. Als jij voor dat geld mijn kop onderhanden wil nemen dan ben ik erg geïnteresseerd. Zonder gekheid, voor iets meer heb ik ook nog wel interesse. Ik heb nog een "stage2" kop liggen, met grote kleppen welke in de toekomst op mijn 1293 blok moet komen. Praat eens in bedragen.

RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

Jah, heb zeker interesse in. :D.

ik heb een standaart 1300 kop en een MG kop liggen voor mijn 1300 project. Nokkenas word de standaard MG as :).

Welke kop ik er ook opzet, er moet zowiezo iets aan gebeuren ;) :)

RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

zeker dat er intrese is. ik lees vaak jou berichtjes en denk dan altijd die moet ik een keer spreken op een meeting :D .

ik heb nu nog een 1000cc-er maar als er een 1300 komt en die komt er, dan zou ik iets meer willen dan standaard zonder dat de betrouwbaarheid in het geding komt en er nog normaal mee te rijden is. dus om je vraag te beantwoorden: ja er is intresse

en wat al eerder gevraagd is : wat kost zoiets dan :? ik zou het echt niet durven te zeggen.

RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

Ok, wat ik mij afvraag is of deze mod meer oempf geeft dan een standaard MG kop (35mm inlaat)

voor een 1300:
kamers even gladtrekken. 3 vlaks zittingen er goed in + backcut op de kleppen (dit laatste kan ik nu ook zelf ). even het gebied direct achter de zitting bewerken...en als er erg slechte randen er in zitten die er even uitraggen. verders nix

dat is nog steeds iets verder dan een MG kop (maar dan zonder de grotere inlaatklep).



Voor mij betekend lowbudget 200-250euro (ik weet eigenlijk niet wat jij voor een stage3+ conversion vraagd). tevens vind ik voor lowbudget hilift rockers wat aan de dure kant. Een wat geschiktere nokkenas kost minder ;).

Laat maar eens wat bedragen en opties horen! :D

RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

Ik wil best 500 euro neertellen, hoor!
Alleen.....ik denk niet dat dan de manuren meegeteld worden :( !

RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?

tjeez da's veel response :D


mini_mouse schreef:
Ok, wat ik mij afvraag is of deze mod meer oempf geeft dan een standaard MG kop (35mm inlaat)




ik denk (maar heb geen dyno gegevens om dit te bewijzen) dat je meer winst hebt van de extra lift

dan zou je toch een 35.7 mm klep er in moeten zetten. maarrrrrrrrr da's weer duurder (4 x klep)

1.5 rockers zijn inderdaad duur maar als je het als onderdeel van een upgrade pad ziet .. en je schroeft die er op in een uurtje. een nokkenas is een tikje meer werk (blok er uit).

eigelijk is het effect van 1.5 rockers een nokkenas upgrade en dit geeft dus in combi met een bewerkt kop net weer wat extra winst.

een kop alleen geeft overigens meer winst dan een nokkenas alleen.

de combi zorgt dat het werkt.



Voor mij betekend lowbudget 200-250euro (ik weet eigenlijk niet wat jij voor een stage3+ conversion vraagd).



voor een stage 3+ ben je al snel >350 eur kwijt.

het is veeel werk




Laat maar eens wat bedragen en opties horen! :D.

bedragen:

het is voor mij het makkelijkst als je zelf de onderdelen regelt.

PM maar voor je plannen..
dan vogel ik wel uit wat zinnig is O:) :)


opties :

alles behalve offset geleiders (tenzij je een dik budget hebt :))