RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?
Ingediend door Mini Power op ma, 13-09-2004 17:06
Jah daar is wel interresse voor...
Ik vind m'n 1300 nog niet snel genoeg, dus verdere modificatie's blijven niet uitgesloten.
Maar op dit moment eerst ff wat sparen!
- Login of registreer om te reageren
RE: FF peilen: is er intresse in een low budget kop modificatie?
Ingediend door SirYun op ma, 13-09-2004 16:28
zoals julie wel weten mag ik graag met een slijper in een kop zitten wroeten
eens in de zoveel tijd informeren mensen naar wat dat nu moet kosten (stage 3 +) maar heel vaak blijkt dat mensen het toch wel veel geld vinden.(en dat is het ook, maar het is ook veel werk en dat zijn niet eens de kosten in mijn geval)
nou zit ik te denken om een soort van stage 1 3/4 te bedenken voor de mensen met geen geldjes.
zeg maar je LCH (low cost head) voor op je LCB (long center branch) voor 1300's
je moet hierbij denken aan de simpele poort mods zoals beschreven in Vizard
voor een 1300:
kamers even gladtrekken. 3 vlaks zittingen er goed in + backcut op de kleppen (dit laatste kan ik nu ook zelf ). even het gebied direct achter de zitting bewerken...en als er erg slechte randen er in zitten die er even uitraggen. verders nix
[i:1sigg11x]dat is nog steeds iets verder dan een MG kop (maar dan zonder de grotere inlaatklep).[/i:1sigg11x]
dit zou je gewoon op je kop met de geleiders er nog in kunnen doen (mits die nog okee zijn).
kan je voor weinig doen (denk parkeerbon ).
voor 998cc's moet je denk ik iets verder gaan
dwz.wel de geleiders er uit en ook de kamer iets veranderen (maar minimaal i.v.m. compressie)
dus dat kost wat meer werk
mijn vraag:
zouden er mensen intresse hebben in een low cost modificatie ?
of een soort stap voor stap dingetje om het meeste zelf te doen (zonder dat je 500 pagin'a Vizard moet door ploegen, en met gereedschap dat de normale sterveling nog heeft)
verwacht geen vuurspugend monster maar alle beetjes helpen
[i:1sigg11x]Even los hiervan :
vaak zie je hele rare combi's (b.v. MD296SP met een standaard kop en een standaard distributeur)
of hele dure onderdelen die winst geven bij een situatie die je niet kan krijgen in die bepaalde combinatie van onderdelen
b.v een race kop die extra flow geeft bij een lift van .480 inch (bij een 266 op standaard rockers die bij .280 lift ofzo ophoudt). da's dus geld weggooien.
ik denk zelf dat je met een 1275 met een stage 1 kit een iets aangepaste kop met 1.5 rockers en een afstel sessie meer pk's krijgt dan een 1293 met een MD296 ScatterPattern zonder rollenbank sessie ( die met een beetje pech affikt als je slecht afgesteld gaat gassen ).[/i:1sigg11x]