Kruimelpad
Gas geven, motor valt uit
RE: Gas geven, motor valt uit
Ingediend door Reneger op ma, 30-08-2010 21:37
Wel dat ik weet, motor doet het normaal wanneer de choke iets uit getrokken staat.
- Login of registreer om te reageren
RE: Gas geven, motor valt uit
Ingediend door Carlien op ma, 30-08-2010 21:40
dan zet je hem wat rijker..
- Login of registreer om te reageren
RE: Gas geven, motor valt uit
Ingediend door Reneger op ma, 30-08-2010 21:44
Maar dan zou hij het toch gewoon moeten doen wanneer je gas bij geeft? Dan valt hij juist uit..
- Login of registreer om te reageren
Ff idd carb opnieuw afstellen, puntjes afstellen..en controleer je ontsteking eens ( of het tijdstip nog goed staat )
Andere optie: gaat je choke kabel nog wel goed terug? check je kabels ( choke en gaskabel..binnen en buiten ) Lijkt alsof hij verzuipt
- Login of registreer om te reageren
Misschien een domme vraag maar heb je wel olie in de dashpot (gedaan)?
Dit soort klachten heb ik ook wel eens gehad met een lege carb...
Omdat je met de remmen bent bezig geweest: heb je een rembekrachtiger? Zit de aansluiting nog goed op het spruitstuk?
- Login of registreer om te reageren
RE: Gas geven, motor valt uit
Ingediend door Reneger op di, 31-08-2010 16:19
Bedankt voor het meedenken, ga er nu weer naar kijken
Heb gister verse olie in het dashpotje gedaan, zat nog wat in maar vervangen. Heb hiervoor 15W 40 motor olie gebruikt, heb gelezen dat dit geschikt is?
Carburateur nu eens afstellen (eerste keer dat ik dit ga doen) en hopen dat het verschil maakt! Net een koude (15 uur af laten koelen) start gehad en reageerde heel even op het gaspedaal zoals het hoort te zijn. Na een kleine minuut was het probleem weer terug
IK hou jullie op de hoogte
- Login of registreer om te reageren
Reneger schreef:
dashpotje ... 15W 40 motor olie
Ja kan...dunnere olie is iets beter..maar sommigen gebruiken 15W 40 al jaren zonder problemen.
Succes.
- Login of registreer om te reageren
RE: Gas geven, motor valt uit
Ingediend door Reneger op wo, 01-09-2010 09:06
Bedankt voor het meedenken allemaal!
Heb gister weer de complete carburateur uit elkaar gehaald en alle afstellingen zou kunnen vinden dat wanneer de motor goed koud was aan wilde slaan. Echter alleen op de choke, alweer
Ondanks dat er een vonk was kwam iemand anders met de opmerking: [i:1jimr5k7]"Heb je de bobine al eens vervangen?"[/i:1jimr5k7] Waarom mijn antwoord was: [i:1jimr5k7]"Nee, die is net een half jaar oud, kan niet kapot zijn.. "[/i:1jimr5k7]
Toch een keer verwisselt, en hij liep weer als een naaimachientje!
Stond er van te kijken dat dit het probleem was omdat hij wel een vonk gaf en nog niet zo oud is.. Maar hij doet het wel weer
- Login of registreer om te reageren
Je weet pas echt zeker dat dat het probleem was, als je de oude weer terugzet en dat het probleem dan weer terugkomt - anders kan het ook nog een los contactje geweest zijn wat door het vervangen toevallig weer vast zit...
Denk niet dat veel mensen het doen omdat je blij bent dat je mini weer loopt, maar misschien toch een idee als je anders een bobine van een half jaar oud weggooit
- Login of registreer om te reageren
RE: Gas geven, motor valt uit
Ingediend door Reneger op wo, 01-09-2010 11:28
Zal het een dezer dagen verwisselen en kijken wat er gebeurd en of het probleem terug komt. Ben benieuwd
- Login of registreer om te reageren
RE: Gas geven, motor valt uit
Ingediend door Reneger op ma, 30-08-2010 21:28
Een bijzonder probleem, wanneer ik gas geef valt de motor stil. Hoe dieper het gaspedaal wordt ingedrukt hoe sneller de motor stil valt...
Nu is mijn vraag, hoe kan dit en wat zou dit probleem kunnen veroorzaken?
Heb de vorige keer met monteuren de trommelremmen vervangen (achter) en was een testrondje gaan doen, alles prima moet alleen nog even keer extra goed ontluchten Tijdens dat rondje reageerde de motor steeds minder goed op het gaspedaal, hoe meer gas ik gaaf hoe meer hij tegen sputterde. half op de choke half op gaspedaal naar huis gereden en aan de kant gezet. Motor uit gezet en ging daarna helemaal niet meer aan!
Alles eens bestudeerd, verdelerkap schoon gemaakt, contactpuntjes erin opgeschuurd. geen verschil. Andere verdelerkap er op gezet, geen verschil. Een compleet andere carburateur er op gezet, maakte ook geen verschil. Huidige carburateur eens los gehaalt en vreemd genoeg niks gevonden
Alles toch nog schon gemaakt en terug gezet. Bougies op vonken gecontroleerd stuk voor stuk, deden het allemaal maar naar mijn idee niet zo goed. Naderhand een los draadje gevonden bij de bobine, bleek dat die al een keer was los gehaald en niet goed terug gezet, van de 2 draadjes aan de voorkant zat er nog 1 vast. Die andere er terug bij ingedaan, nog keer starten en hij liep weer
Blij dat hij in elk geval weer starte! Gas proberen te geven maar nog steeds het probleem, valt elke keer nog uit. Wat kan dit zijn? Heeft iemand ervaring met een dergelijk probleem?
Specs:
Alles standaard gelaten met een 1000E blok.
Chelsea uitvoering uit maart 86
René