Tjonge, van het vrouwelijk geslacht zeker, wat een verhaal
Dat klinkt als hetzelfde probleem als ik heb. Ik heb al de gaskabel vervangen, maar dat blijkt het probleem niet te zijn.
Meestal is het stationair toerental precies zoals ik het heb ingesteld. Bij koude motor is het echter te laag, terwijl ik vroeger hem netjes op toeren kon houden met de choke op het eerste standje (choke't hij als het goed is niet extra, trekt alleen de gasklep een beetje open). Mag al enige tijd niet baten. Verder loopt hij ook een enkele keer juist te snel. Als ik lang genoeg voor een stoplicht staat te wachten zakt hij soms ineens vrij plotseling weer naar het normale niveau terug (kan dit valse lucht zijn? ik heb op het forum gelezen dat dat ook gepaard gaat met varrierend toerental, maar ik kreeg de indruk dat dat een stuk onregelmatiger is). En als laatste inderdaad ook dat hangende gas, met name als ik een tijd op de snelweg heb gereden. Alleen bleek dat laatst (contact uitgezet - pas op dat je hem niet in het stuurslot draait en op de vluchtstrook) dat de gasklep behoorlijk vast zat. Bij nadere inspectie thuis is er niks aan te zien, alles beweegt mooi soepel
- Login of registreer om te reageren
RE: gas schiet omhoog als ik de koppeling indruk
Ingediend door Thirza op vr, 11-03-2005 23:57
ik heb dus sinds kort een mini en ik wist dat er werk aanzat voordat ik hem kocht en bij de garage zijn ze al flink bezig geweest.
ik mocht hem van de week weer even mee nemen om te kijken hoe hij nu rijdt en omdat hun spullen besteld hadden die nog niet binnen waren.
Afijn ik neem mijn kleine vriend mee en van af het moment dat ik hem weer had starte hij heel slecht en afgelopen dinsdag ja hoor hij starte helemaal niet meer toen gestart met startkabels en dat deed ie (voor de duidelijkheid ik had mijn lampen of iets dergelijks niet aan laten staan) dus ik tuf naar mijn school, eenmaal uit van school en m'n mini start weer niet, ook met startkabels lukte het niet (kan ook aan mij gelegen hebben ) Maar met aanduwen ging het goed ik was toen maar gelijk naar de garage gereden voor een nieuwe accu.
Na 3 kwartier wachten kan ik mijn kleine vriend weer mee nemen. Ik rij naar mijn paard en alles gaat daar goed (nog een leuke mini onderweg gespot). Ben ik daar klaar wil ik wegrijden start mijn mini gelukkig weer normaal, maar nu komt het: de laatste tijd blijft mijn gas hangen op de 2000 toeren en als dat niet het geval is zakt hij zo laag dat hij uitvalt. Dat hij daarop blijft hangen vind ik nog niet zo erg dat moet nog gedaan worden. Maar zodra ik moest stoppen voor het eerste stoplicht en ik druk mijn koppeling in schoot mijn gas naar de 5/6000 toeren. Ik stond daar dus met mijn rem in en mijn koppeling half omhoog om het een beetje laag te houden. Maar ja ik moest nog verder met nog meer stoplichten en rotondes die ik nog moest overleven. Na de eerste rotonde vond ik het zo eng worden dat ik hem in de kant heb gezet en mijn vader maar gebeld had ik durfde niet meer verder te rijden (ik heb nog maar net 1,5 mnd mijn rijbewijs dus erg weinig ervaring).
Toen mijn vader er was heeft mijn broer hem naar huis gereden en deed ie niet meer zo vreemd, ja hij bleef wel nog bij de 2000 hangen maar schoot niet meer omhoog.
Mijn mini staat nu dus weer in de garage, maar ik vroeg me eigenlijk af of iemand hier ervring mee heeft en wat het dus zou kunnen zijn. Volgende de garage was het niet mijn gas kabel maar iets in de computer dat hij niet meer wist of hij nou gas moest geven of juist weer te weinig.
dingen die er tot nu toe aan gedaan zijn:
*Nieuwe remschijven
*Koppeling lekte olie is nu verholpen
*Nieuw luchtfilter + nieuwe pakking
*Mijn lichschakelaar is vervangen (deed het niet meer)
*Nieuwe uitlaat (de andere was zo lak als een zeef)
*Mijn voorruit is eruit geweest daaronder roest verholpen
*Pieper erin gezet zodat ik mijn lichten niet laat aanstaan
*Nieuwe accu
*Nieuwe rubbers in de motor ophang
*Nieuwe verwarmings kabel
Dingen die nog gedaan moeten worden:
*Bij mijn uitlaat moet voor een nieuw stukje tussen gezet worden daar lekt hij nog een beetje
*Mijn oude demper (die was nog wel goed) wordt op de nieuwe uitlaat gezet
*En dus mijn gas maar de motor ze pas echt afstellen als mijn uitlaat niet meer lekt
Diengen die niet noodzakelijk zijn maar ik nog wel wil laten doen:
*4 verstralers voor op
*Nieuwe voor bumper (deze is half weg geroest)
*crome ruitenwissers
*crome verbreders
*Een radio heb ik nog niet
*Er zitten nog 2 kleine roest plekjes die verholpen moeten worden
*als dat gedaan is wil het stukje tussen mijn raam en motorkap opnieuw laten spuiten
*Originele tropic stickers