Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

default

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Hey,

ik had een vraagje, ik merk sinds kort dat mijn mini met regenweer raar aanvoelt tijdens het rijden met het gaspedaal. Zodra het vochtig weer is dus met regen etc dan lijkt het net alsof het gaspedaal veel zwaarder is en dus stroever gaat als je deze wil indrukken, je hebt veel meer kracht nodig om m in te drukken. Iemand enig idee wat dit kan betekenen? Is het gevaarlijk of is dit mini eigen? Of roest misschien? Heb wel gaten in de bodemplaat gehad maar dat was de bijrijders kant en die zijn dichtgelast.

Het lijkt er ook op (omdat je het pedaal harder moet indrukken met regen) dat mn auto met regenweer sneller vermogen verliest.

Hoor graag of er mensen mensen zijn met dit probleem of iemand die weet waar het evt aan kan liggen.

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Kan aan je gaskabel liggen. Als preventieve maatregel zou je de gaskabel kunnen vervangen.

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Ik zou eens beginnen de gaskabel wat te smeren, vervangen kan altijd nog.

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Het kan ook liggen aan een slechte massakabel, die bij vochtig weer nog slechter werkt; dan kan je gaskabel als massa gaan dienen waardoor hij behoorlijk wat spanning te verduren krijgt. (stond toevallig laatst op het engelse forum)

default

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Spherix schreef:
Het kan ook liggen aan een slechte massakabel, die bij vochtig weer nog slechter werkt; dan kan je gaskabel als massa gaan dienen waardoor hij behoorlijk wat spanning te verduren krijgt. (stond toevallig laatst op het engelse forum)



en kan dit veel kwaad?

het gekke is inderdaad, nu vandaag de zon schijnt gaat t weer goed...apart toch? :?

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Dat kan best kwaad als je er te lang mee door blijft rijden. Slechte massa zorgt voor een verminderde werking van alle elektrische apparatuur in de mini. Tevens bestaat de kans dat de accu vermogen verliest omdat hij minder wordt opgeladen.

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Klopt, bovendien kan je kabel ook sneller slijten van de extra frictie die hij te verduren krijgt. Zeker even je massakabel controleren dus.

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Klopt het dat we het over 2 verschillende soorten spanning hebben? Ik hoor weerstand in Ohm (electronische weerstand) en weerstand in de vorm van wrijving. Of gaat het om een mini met electronische gaspendaal?

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Het gaat in principe over beide.
Door de elektronische spanning, ontstaat er meer wrijving.

Je wilt geen elektronische spanning door je gaskabel hebben. Daar heb je een andere massa-aansluiting op je blok voor.

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Dit is nieuw voor me :) nooit gedacht dat stroom spanning op een kabel voor fysieke weerstand kan zorgen. Klinkt vrij onlogisch.

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Doordat de kabel warmer wordt (onder invloed van de elektronische spanning), gaat deze uitzetten, waardoor hij zorgt voor meer wrijving.

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Check, nu valt het kwartje. Doormeten met multimeter en dan heb je de uitslag.

default

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

toch is t wel vreemd dat een garage zegt dat een mini uit 1994 daar de gaskabel niet vaak van kapot gaat, maar kon dus ook dat met die massa zijn begrijp ik

en t vreemde is, nu t weer vandaag beter is nergens last van. |:(

RE: Gaspedaal stroever met regen/vochtig weer

Als de kabel zover uitzet door warmte en daardoor stroever gaat, moet de kabel nogal heet worden. Daar zijn nogal wat amperes voor nodig.
Je zou dit dus aan de kabel kunnen voelen, of heb je het euvel al verholpen? Het zal wellicht wel weer slechter weer worden.