Deze hoort natuurlijk bij alle andere restauraties in Styling & Customizing
Index schreef:
Techniek Algemeen
Hier kun je terecht met al je technische vragen (alleen met betrekking tot standaard Mini uitrusting).
Lijkt me niet echt een technische vraag, of wel?
- Login of registreer om te reageren
RE: Gedeeltelijke restauratie Clubman 1100 '76
Ingediend door Mini Power op za, 06-11-2004 21:28
Ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen dus doe ik dat maar hier...
We zijn van de week begonnen aan de gedeeltelijke restauratie van onze Clubman 1100. Na een aantal jaren trouwe dienst geleverd te hebben, hebben we besloten om hem maar eens heel goed onder handen te nemen!
De bodem wordt weer geheel roestvrij gemaakt. De dorpels had men bij een restauratie vol pur gespoten! Dus na een aantal jaren hadden die zijn beste tijd ook wel gehad. Ook de bodem panelen waren aan vervanging toe. De banaan wordt er nu fatsoenlijk onder gelas ipv popnagels... Tja wat mensen niet allemaal een mini aan kunnen doen...
Ook wordt de orginele motor weer terug gebouwd. Deze hebben we gereviseerd omdat ie enigzins olie verbruikte. 1 op 30 is niet slecht dacht ik zo!
De olieschraapveren waren vast gaan zitten, dit is een veel voorkomend probleem bij de 1100 motoren. Er zijn nieuw lagerschalen, zuigerveren, pakkingen en keerringen in gekomen. Ook maar meteen voorzien van een mooi kleurtje!
Voor enige foto's zie mijn site! link