geen compressie

default

RE: geen compressie

hee dames en heren ik heb een mini met een 1000 blokkie.heb er op het moment wat problemen mee :'( .
ik heb hem even na laten kijken en kwam er achter dat ik geen compressie heb op me derde en me vierde cillinder kan iemand me helpen.laten maken bij de garage is duurder dan een compleet blok.weet iemand mischien een adresje of een oplossing.alvast heel erg bedankt. :D

RE: geen compressie

Waar heb je 'm ergens na laten kijken?? Heb je enig idee hoeveel km je blok heeft gelopen.

Loopt je motor ook slecht??

Ik denk dat een wisselmotor veel goedkoper is dan laten repareren, dan moet je 'm wel zelf kunnen inbouwen, dan ben je al gauw voor 100euro klaar.

default

RE: geen compressie

me blok heeft 43471 km gelopen motor loopt slecht uitlaat maakt een bult herrie en stinkt ook naar benzine.alleen heb niet echt de ervaring om een motor blok te vervangen.

default

RE: geen compressie

dat is poepsimpel. Gewoon doen.
Zeker als je een haynes hebt.

RE: geen compressie

Ik heb precies hetzelfde probleem, op me derde en vierde cillinder geen compressie.

Advies dat ik heb meegekregen van de meeste was gewoon ergens een goedkoop tweedehands 1000 blok vinden en er in monteren. En dan de kapotte oude blok opknappen met de tijd.
Als je zelf geen motorblok kan vervangen zullen er vast nog wel mensen hier zijn die jou willen helpen voor een eventuele kleine vergoeding, of gratis.

Ik weet niet of je daar iets aan hebt? :)

Wat ik zelf heb gedaan is em in een garagebox stallen en meteen de gehele mini opknappen. Waar ik nog steeds mee bezig ben. Nadeel van deze optie is: Je hebt dan geen vervoer meer. Dus ik denk niet dat jij zelf op zo`n situatie zit te wachten. :)

RE: geen compressie

Waarschijnlijk is gewoon de koppakking doorgeslagen. Ik zou dat eerst maar eens kontroleren voordat je een motor gaat omhangen.

RE: geen compressie

mini_mouse schreef:
Waarschijnlijk is gewoon de koppakking doorgeslagen. Ik zou dat eerst maar eens kontroleren voordat je een motor gaat omhangen.



idem :D 2 cilinders geen compressie. koppaking zou ik zeggen.

RE: geen compressie

Juist, komt wel meer voor bij een 1000tje... Goed zelf te doen als je een beetje handig bent.

default

RE: geen compressie

Hey hallo,

ik heb hetzelfde probleem geen compressie op cilinder 3+4. Nu heb ik na wat items te hebben gelezen een aantal conclusies getrokken:
geen compressie op 3+4 -> koppakking stuk
klinkt als een tractor -> kleppen verbrand
Ik heb vervolgens een compressie test uitvoerd
waar ik op cilinder 1+2 11bar krijg en op 3+4 4,5bar
daarna heb ik een beetje olie op de cilinder gedaan en liep de druk op in cilinder 1+2 naar 12bar.
De druk in cilinder 1+2 liep vrij snel op 1e slag=8 2e=10 3e=12bar.

Nu is mijn vraag is het de moeite waard op alleen de kop te vervangen. Of is het onderblok ook al te versleten? Het is een mini 1000 Studio 2 '91 met 107000km op te teller.
Het lijkt mij namelijk een stuk eenvoudiger om alleen de kop te vervangen dan een heel blok te swoppen. (en ik heb maar een studentenbudjetje dus hoe goedkoper hoe beter).

Ben benieuwd wat jullie zouden doen.

Groeten Ruud. (ben overigens nieuw maar ik zal me wel in een ander item even voorstellen)

RE: geen compressie

Je hoeft niet je hele kop te vervangen, alleen de pakking tussen het onderblok en de kop. Maar als je de kop er dan toch af hebt, ga er dan mee naar een revisiebedrijfje oid. Deze kunnen met een simpel apparaatje druk op je kleppen zetten en zien zo of deze lek zijn.
suuk6

RE: geen compressie

Even een tip.
Als je koelwaterkanaal in je blok, rondom die cilinders is dichtgeslipt en je doet daar niets aan; dan blaas je na ongeveer 500 a 1000 KM weer je koppakking er tussen uit.

Helaas spreek ik uit ervaring...

Gr. de Meester O:) ...