geen druk op remmen(nieuwe vraag)

default

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

:( 2 posts verder, het vervolg (probleem...)


yipz,

ik ben daarnet naar huis gekomen met men mini, en onderweg viel de druk op men remmen plots weg, hij remde nog net een beetje, dus toch nog naar huis gereden,

nu thuisgekomen en onmiddelijk beginnen zoeken, vind nergens een lek,
mini omhoog gezet, rem ingeduwd en kon met de hand gewoon het wiel verder draaien...

dus dacht aan de hoofdremcilinder, die er ondertussen vanonder is.
de onderste "stang" is eruit, maar vanboven zie ik nog een cirlipsje, dit krijg ik er niet uit, en k zou graag hem helemaal open doen voor alle rubbertjes eens te controleren.

iemand ervaring hiermee?
of hints? beter vaneerste keer een nieuwe hoofdremcilinder kopen? of zou ik dan beter een systeem kopen met rembekrachtiging? zoja, wat is het verschil tussen met en zonde rembekrachtiging?

mvg
toom

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Het ombouwen naar een rembekrachtiger is inderdaad een technische modificatie, maar verder lijkt me dit gewoon Standaard Techniek, dus verplaatst uit Tech Mod's en Tuning

Voor het monteren van een rembekrachtiger hebben we dit topic: http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 7932#37932
Lees dat topic eens door, en stel daar de vraag nog eens als het niet duidelijk is

In dit topic graag alleen verder over het wegvallen van de remdruk.

default

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

nog een omhoog aub,

nog enkele vraagjes,

ik ben een "nieuwe" 2dehands hoofdremcilinder gaan halen in een belgische mini shop,

na monteren en ontluchten nog steeds niet, terug alles uiteen gehaald en ook bij die pomp krijg ik enkel op het onderste aansluiting druk,

dus naar mijn gedacht ook een slechte pomp.

2dehandspompen ben ik nu wel kotsbeu, en daarom opzoek naar een nieuwe, ik heb een engelse site ontdekt waar ze nog nieuw te koop zijn,maar na een pak telefoons in belgie, verteld iedere verdeler me dat ze onmogelijk nog nieuw te kopen zijn.

iemand ervaring hiermee?
of iemand een oplossing?

lig dus met 2 kapotte hoofdremcilinders,
beide met 2 circuits.

mijn circuits liggen wel voor samen en achter samen, als dit een voordeel is weet ik niet ?

mvg
toom

oja, het gaat dus over dit model:

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Ik zie ze nog wel op de welbekende engelse minishops staan en volgens mij zijn ze nog gewoon leverbaar. Verder geen ervaring met kopen maar als ze nog op de site staan lijkt me dat ze die nog wel hebben.

default

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Misschien een domme opmerking, maar is alles goed ontlucht? Wij hadden ook geen ruk en er kwam vloeistof uit de ontluchtingsnippels, maar na wat langer doorpompen en ontluchten, kwam er nog veel lucht uit....

default

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

heb al Laaaanngg zitten ontluchten, al halve liter remvloeistof "verspild" aan ontluchten, dus er zit echt niets meer op...

default

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Wij hebben de remleiding van voor naar achter vervangen, als je dan gaat ontluchten moet alle lucht van voor naar achter gaan, dus nippel open, rempedaal in, nippel dicht rempedaal omhoog (en aan t nippel een slangetje in een potje remvloeistof) Dit hebben we ook lang gedaan en dagen later nog eens, koste wel meer dan een halve liter vloeistof ;)

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Compleet ontluchten na vervanging van de hoofdrempomp kost inderdaad wel minstens een litertje (en als je niet oppast dat tussentijds het vloeistof niveau in het reservoir te laag komt te staan, kost het nog wel meer).

Nooit een gebruikte rempomp plaatsen!!! Geeft snel weer miserie!!!

Van welk bouwjaar is de Mini? Als je een diagonaal gescheiden systeem hebt, kun je dat beter direct ombouwen naar voor/achter gescheiden want de hoofdrempomp voor diagonaal zal het niet lang uithouden. Dat is in ieder geval mijn ervaring na het plaatsen van een new old stock hoofdrempomp voor diagonaal, terwijl dat ook nog eens het allerduurste type hoofdrempomp is :x

default

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

nieuwe rempomp zit er ondertussen in,

krijg druk, remt redelijk,

MAAR...
ja moet zeer ver duwen, en als je enkele keren pompt remt hij 10x beter...

dit lijkt mij zeker lucht, maar alweer een halve dag bezig geweest met ontluchten, en lukt niet...

nu vertelde me iemand die enorm veel kennis heeft van auto's dat het moeilijk is omdat de ontluchtingsnippel op de achterste remmen helemaal vanonder zit, dat zit anders werkt dan de voorremen, waar de ontluchtingsnippel "vanboven" zit...

hij zei met dat het best was om remvloeistof door de remnippel te pompen, zodat alle lucht mee komt.
maar dat dit moet gebeuren in een garage omdat die daar speciale toestellen voor hebben...

iemand ervaring hiermee?

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Of een Gunson remontluchtingsset kopen waarmee je via een reservewiel druk op het remsysteem zet en je niemand nodig hebt om te helpen bij ontluchten.
Werkt perfect !

zie mijn site, rij 10, 1-ste foto

default

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

lijkt me zeer handig,
maar om dit allemaal te kopen speciaal om te ontluchten,

prob is niet dat ik het alleen moet doen,maar k zou langs de ontluchtingsnippels willen inspuiten, iemand hier ervaring mee?

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

De kosten van zo'n set verdien je altijd terug. Dit is niet de enige keer dat je moet ontluchten. Dat zal nog veel meer komen.

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Met de mini even langs de lokale garage rijden en vragen of ze het wllen doen met pro apparatuur. Doos gebak, appelflappen oid mee nemen ;)

default

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Je schrijft dat je na een aantal keren wel druk hebt ik zou de achterremmen eens loshalen,zuiver maken,en heel goed stellen...

Succes Gr Iwan...

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Nog steeds is zoeken op het forum het beste wat je kunt doen...

In dit topic staat alles over ontluchten uitgebreid besproken:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 038#276038

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Na 12 jaar kloten met iemand pompen en ander onder de auto, hebben wij dit jaar zo'n setje gekocht welke je met je reservewiel op druk kunt zetten.
DIT HADDEN WE VEEEEEL EERDER MOETEN DOEN!!! Die paar euro's hadden we in 1x terug verdiend.
Na het ontluchten op de ouderwetse manier, hadden we altijd misere van nog eens ontluchten en er bleef lucht uitkomen. Nu gelukkig niet meer...

Verder is het zo, dat als je na 2x remmen wel goed druk hebt, je gewoon moet stellen.

Groet ron

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

ayla schreef:
Na 12 jaar kloten met iemand pompen en ander onder de auto, hebben wij dit jaar zo'n setje gekocht welke je met je reservewiel op druk kunt zetten.
DIT HADDEN WE VEEEEEL EERDER MOETEN DOEN!!! Die paar euro's hadden we in 1x terug verdiend.
Na het ontluchten op de ouderwetse manier, hadden we altijd misere van nog eens ontluchten en er bleef lucht uitkomen. Nu gelukkig niet meer...

Verder is het zo, dat als je na 2x remmen wel goed druk hebt, je gewoon moet stellen.

Groet ron



... ik zzeg nix meer..... :D :x :O

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

Maar een beetje hobbyist maakt zo'n ding natuurlijk zelf :-)

http://www.8200rpm.com/forum/read.php?f=2&i=9375&t=9375

RE: geen druk op remmen(nieuwe vraag)

beschik je over een compressor? Zo ja:
men neme een oude dop van het reservoir, men boort daar een gat in, waar men een slagaansluiting door vastmaakt. (wel aan beide zijden een rubber ringetje graag) Vervolgens regelt men de compressor af op 1,5 bar en sluit men de slang aan op de compressor.
Nota bene eerste de slang op het reservoir aansluiten en dan pas op de compressor. Loshalen (om te vullen of als je klaar bent) doe je eerst bij de compressor, anders zit heel je auto onder de agressieve remvloeistof!
(mag je raden, wat ik de eerste keer deed. |:( )

Wedden dat je dan met minder dan een halve liter tot 100% kunt ontluchten......... :9