Heb je je remmen ook gestelt met dat vierkante boutje (8mm). Voor zitten er 2 stelschroeven per wiel en achter 1 per wiel.
- Login of registreer om te reageren
Heb je je remmen ook gestelt met dat vierkante boutje (8mm). Voor zitten er 2 stelschroeven per wiel en achter 1 per wiel.
Alle wielen ook nog gesteld.
Maar trap pendaal nog in tot op bodem.
Nou heb ik van auto's niet veel verstand maar heb het stellen te maken met de remdruk?
Gr.Aat & Iris.
Begin met ontluchten bij de leidingen op de hoofdremcilinder
zelf. Daarna het verdeelblok op het schutbord en zo verder
naar beneden!
Beste is om nog niet te pompen omdat je dan schuim creeerd
in je leidingen. 1x intrappen en vasthouden. Leiding slagje
losdraaien en weer vast. Dit herhaal je totdat er geen
schuim/lucht meer uit de leiding komt maar alleen vloeistof.
And so on!
Er zijn ook setjes in de handel, die je op de compressor aan kunt sluiten. Deze zetten een druk van maximaal 1.1 bar op je leidingen. Elke rem apart open draaien en zo ontluchten. Dan hoef je zelf niet te trappen.
Dan nog heb je kans dat bij de hoofdremcilinder de lucht
blijft hangen.
Wij gaan morgen proberen de hooftrem cilinder en het verdeelblok te ontluchten want dat hebben we nog niet gedaan.
En over die setjes daar had ik al van gehoord en ben ik gisteren info over wezen vragen maar die setjes kosten haast 70euries.
Wij hadden gewoon een lang slangetje aan de nippel zitten en het uiteinde hing in een potje gevuld met remolie dan kan je ook ontluchten zonder open en dicht te draaien.
ik heb hetzelfde probleem alleen heb ik ontlucht door
eerst de achterkant te doen (passagierskant)
daarna achter (bestuuurderskant)
daarna voorkant (passagierskant)
en daarna de voorkant (bestuuurderskant)
Nu heb ik pas na 2 keer trappen een goede druk op de cylinder maar 5 seconden later moet ik weer 2 keer trappen om de boel op druk te krijgen.
ik heb nog nooit gehoord om je cylinder te ontluchten en je remdrukverdeler, kan hier mijn probleem mischien inzitten?
als je veel tijd hebt laat je alles rustig doordruppellen. hrc vlhouden met olie en ieder wiel enkeel uren door laten druppen
Ik ga het ook proberen ik had er ook nog nooit van gehoord maar er zit wel een logica in want lucht stijgt altijd naar het hoogste punt kijk maar naar een c.v. installatie al is een Mini niet te vergelijken met een c.v.
Gr.Aat & Iris
ik ben bang dat ik daar het geduld er niet voor heb.
gaat mij een hele zaterdag kosten om de remmen goed te krijgen en dan nog is het de vraag of dat het is.
ik ga denk ik eerst beginnen met het stellen van de achterremmen. en dan haal kijk ik wel even verder
ik hou dit wel even in mijn gedachten
Vanavond hooftremcilinder ontlucht[kwam toch aardig wat lucht uit] en alle 4 de wielen ook nog maar eeens nu weer een goede remdruk .
Nooit gedacht dat er in de hooftremcilinder ook nog lucht bleef zitten.
Mini vrienden bedankt voor de tips.
Gr.Aat & Iris.
Als je het doet zoals ik al in een eerdere post zei, dan
moet het goed gaan! Begin bij de hoofdremcilinder, verdeel
blok, en zo ga je naar beneden..
dus hoofdremcylinder (1st bovenste leiding of 1st de onderste?
welke pak je daarna van de verdelerblok?
vervolgens eerst de schijven en zo welke eerst de bestuurderskant of de bijrijders kant
en welke volgorde van de achterkant?
het kan namelijk erg veel uitmaken welke volgorde je hanteert.Ik weet niet beter dat je met de verste kant moet beginnen ten opzichte van je hoofdremcylinder en ik vindt het vreemd dat er op een hoofdrem cylinder en een verdeler blok niet een ontluchtings koppeling zit.
het zal op jullie manier ongetwijfeld werken en ik wil het ook erg graag gaan uittesten maar ik baal nu al dat er 99% zeker dot 4 over mijn mooi gespoten motorruimte vloeit als ik de hoofdremcylinder wil onluchten
Dat kan gebeuren ja.. maar een dikke tod eronder leggen
en om de leiding heen wikkelen en een gieter met water
kan een hoop voorkomen! Mocht je knoeien meteen wegvegen
en ff gieteren.. met water rem je de werking een beetje
af en spoel je het schoon.
Het ontluchten van een gedemonteerde hoofdremcilinder
deed ik altijd op deze manier. Als je aan de verste kant
begint dan pomp je de lucht die in de hoofdremcilinder
zit deels door de leiding heen!
Als je bij de hoofdremcilinder begint dan haal je vanaf
het begin de lucht weg en pomp je dus alleen vloeistof
naar beneden.
Waarom er geen ontluchtings nippel op zit weet ik ook
niet. Het blijft een engelse auto he
ik heb een fiets pomp op de dop van het reservior gezet en zo de rem olie door gespoeld en ontlucht.
slangetje op het beluchtings gaatje en zachtjes druk op bouwen,werkt perfect.
ik noem het de macgiver oplossing.
Ik heb op een beurs voor 20 euri een Eezibleed gekocht. Werkt net zoals Greenvans (mc gyvers) oplossing, maar dan op de druk van je reserveband (maar dan 1,1 bar), waardoor het systeem vervolgens remdruk opbouwt. Kwestie van alle leidingen bij langs en door laten bloeden. Werkt perfect en in je eentje te doen.
Guantia79 schreef:
Ik heb op een beurs voor 20 euri een Eezibleed gekocht. Werkt net zoals Greenvans (mc gyvers) oplossing, maar dan op de druk van je reserveband (maar dan 1,1 bar), waardoor het systeem vervolgens remdruk opbouwt. Kwestie van alle leidingen bij langs en door laten bloeden. Werkt perfect en in je eentje te doen.
Totdat je reserveband leeg is!
Ik heb via E.S.International een systeem gebruikt wat je op je luchtcompressor kunt aansluiten.Lijkt op een plantenspuit die het systeem via je ontluchtingsnippels leeg zuigt.
hoe ontlucht je dan je hrc, ik heb het meest oude type, enkel een potje,moet dan het lode leidinkje eraf zeker??
Ik ben ook nog benieuwd hoe de HRC wordt ontlucht met eezibleed.
(AYLA had me duidelijk aangeraden deze een aan te schaffen dus die is al besteld.)
Kun je trouwens niet een hulpstukje maken en gewoon je compressor op 1,1 BAR laten lopen?
Als je de easybleed aansluit op de HRC gaat de rest vanzelf.
De easybleed bestaat uit een afsluitbaar potje met twee slangen in het deksel. Een slang sluit je aan op het ventiel van een band en aan het andere slangetje zit een dop welke past op het reservoir van de HRC. het slangetje welk naar de HRC gaat loopt door tot onderin het potje.
Als je er nu druk op zet zal het reservoir vanzelf vollopen dus je hoeft de HRC niet te ontluchten.
Nu is het een kwestie om alle ontluchtingsnippels een voor een los te draaien en weer te sluiten als er remolie uitkomt.
Om nu je pedaal te testen moet je even de druk van het potje afhalen. Voelt het pedaal nog sponzig aan zit er toch nog lucht in.
Je moet wel zorgen dat voldoende olie in het potje zit anders pomp je weer lucht in de leidingen.
Succes
Zojuist een eezibleed gekocht. (lage pond rockt!)
Van het weekend maar eens testen dan.
Ingediend door bremie op do, 16-05-2013 17:24
hallo hoe ontlucht je de hoofdremcilinder mvg
... Niet.
Ontluchten doe je bij de schijven of trommels.
Groetjes,
Theo van den Bogaard
RE: Geen druk op rempendaal.
Ingediend door mini maassluis op za, 24-06-2006 19:25
Vanochtend de hoofdrem cilinder vervangen en twee nieuwe achterbandje laten zetten.
Alle remmen goed ontlucht maar krijg geen druk op rempendaal.
Wie o wie kan mij een advies geven waar op te letten of te moeten doen.
Gr.Aat & Iris.