Er zijn paar dingen waar duidelijkheid voor nodig is.
Je hebt de hoofdrem cilinder hier wordt onderscheid gemaakt tussen voor- en achterremmen. Er zitten hier twee zuigers achter elkaar één voor de voorrem en één voor de achterrem.
Vervolgens heb je de remdruk verdeler deze heeft 2 functies. a) hij verdeeld de remdruk over de voor- en achterremmen. b) als er in een van de circuits ( voorrem /achterrem) een lekkage is zal de remdrukverdeler als deze goed werkt het lekkende circuit afsluiten.
Ik vermoed aan je verhaal te horen dat de cilinder in deze remdrukverdeler vast zit hierdoor is je achterrem circuit afgesloten en komt er dus geen olie bij je achterrem.
simpelste oplossing vernieuw deze verdeler of laat hem vervallen.
Ik hoop dat ik het zo goed verwoord heb en dat het helder is.
gr ricardo
- Login of registreer om te reageren
RE: Geen vloeistof naar achterremmen
Ingediend door Dirkasdf op ma, 28-04-2008 00:27
Ik ben al een tijd bezig met mn '87 mini mayfair project. Hij heeft al aantal jaren niet gereden omdat er veel aan de carrosserie gebeurt moest worden.
Nu ben ik tegen een probleem aangelopen waar ik niet uit kom.
Alles is standaard dus ik heb deze master cylinder http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=36659 ,
en daaraan dit geval (BRAKE LIMITER VALVE) http://www.minispares.com/Product.aspx?pid=37054 met schijven voor en trommels achter.
Ik heb nieuwe remschijven achter remcilinders.
tijdens het ontluchten van de remmen zag ik dat er geen druk kwam om te achterremmen. Na wat puzzelen kwam ik erachter dat er al geen vloeistof(of lucht) komt uit die "brake limiter valve"(uit de aansluiting waar de leiding naar achter aan vast zit). dus het probleem moet ergens bij de master cilinder of de "brake limiter valve" zitten lijkt me. De voorremmen zijn al ontlucht en lijken goed te werken.
Heeft iemand een idee wat er niet goed werkt, en hoe ik dat kan testen?
Verder ben ik ook nieuwschierig naar hoe dat systeem precies werkt. zover ik begrijp verdeelt die valve de druk naar voor en achter en zorgt ervoor dat de achterremmen niet blokkeren als je hard remt, maar waarom er 2 aansluitingen op de master cilinder zit wordt me nog niet helemaal duidelijk.