Demonteer oude dynamo en spanningsregelaar.
Monteer nieuw(-ere) dynamo (met andere steun...)
De nieuwe dynamo heeft 2 dikke (bruine?) draden, dat zijn allebei + draden. Die verbind je aan de draden die uit de spanningsstabilisator kwamen. Dan moet de boel het in principe doen. Er zit nog een derde draad op de nieuwe dynamo, die het lichtje in het dashboard bedient. Ik heb even de schema's niet bij de hand, maar waarschijnlijk heb je weinig draden over....
Succes,
- Login of registreer om te reageren
RE: gelijkstroomdynamo ombouwen naar wisselstroom
Ingediend door p,p,heitling op zo, 05-12-2004 20:44
Ik ben in het bezit van een Riley Elf MK ll 1963, die een gelijkstroomdynamo heeft. Ik heb een wisselstroomdynamo liggen en wil die graag monteren. Wie heeft ervaring? Wat kom ik allemaal tegen als ik het ombouw. Verder wil ik deze auto zo origineel mogelijk houden maar deze concessie aan de originaliteit moet kunnen, vind ik.