Volgens mij zijn je remblokken of voeringen gewoon op.
Even langs de garage als je zelf niet weet hoe.
Lijkt me de simpelste manier.
Gr. Martijn
- Login of registreer om te reageren
Volgens mij zijn je remblokken of voeringen gewoon op.
Even langs de garage als je zelf niet weet hoe.
Lijkt me de simpelste manier.
Gr. Martijn
He Martijn, dat is ook de bedoeling, maar ze zijn dicht tot maandag en vind het toch wel prettig wat het probleem zou kunnen zijn thanks iig
Grote kans dat dit het probleem is.
Wat overigens niet zo'n groot probleem is , zolang je er niet te lang mee doorrijdt want dan kan er meer gaan slijten. (je schijven of trommels)
En dat remmen met de handrem valt tegen hoor met 100 km/h (been there)
Succes Maandag
Gr. Martijn
Zo te horen blokken EN schijven verrot.
Als alleen je blokken op zijn, hoor je niets vreemds. Als je blokken zover op zijn dat je ijzer op ijzer hebt, dan kunnen de blokken kleine stukjes uit de schijven trekken en dat geeft het klote geluid...
Het is niet verstandig om ermee door te rijden, ondanks dat sommige mensen er weleens mee naar Orleans heen en weer zijn gereden
Groet ron
Blokken en schijven kapot?
hmmz.. en wat gaat me dat grapje kosten ?
Helaas moet ik het nog met 4 trommeltjes doen , dus heb geen idee wat dat voor een mini kost.
Maar Ron zal dat vast weten.
Alleen blokken en schijven, ben je zo rond de 100 euro kwijt, schat ik.
Als je het echter laat doen, moet je daar nog arbeidsloon bij optellen, ik schat het op een uur of 3 totaal.
Groet ron
Heb even gekeken op de site waar ik mijn onderdelen haal en voor het goedkoopste ben je ongeveer 50 euro per kant kwijt (schijf en blokken 8,4).
Maar dat zijn alleen de losse delen , komt nog arbeisloon overheen.
Tadaa, goed gegokt qua prijs.
Let wel, we zeggen niet met 100% zekerheid dat het dit is!! Ik kan alleen spreken over eigen ervaring. Kan best zijn dat het bij jou iets anders is.
Maar het zijn je remmen, het belangrijkste op je auto, dus als je er geen verstand van hebt, ga niet experimenteren.
Groet ron
Nee idd.
Ik weet er wel wat vanaf, maar als ik iets aan mijn auto niet zelf wil doen dan zijn het mijn remmen, ik wil namelijk nog wel langer van de mini genieten
En het kan waarschijnlijk niet iets anders zijn?
Gr Jan
Tuurlijk kan het wat anders zijn, wij zijn vanaf hier ook niet alwetend.
Dus de enige oplossing is; ffkijken.
Groet ron
Alles wijst er op dat dit het is.
Maarja , garanties geven doe ik niet vanachter de pc
Ik kan alleen zeggen : laat er Maandag naar kijken want als wij gelijk hebben kan het niet zo zijn dat de auto nog normaal remt en dat lijkt me niet de bedoeling.
Gr. Martijn
Off topic: Wat zijn we het toch eens vandaag , alleen tik jij volgens mij met 10 vingers en ik met 2 haha
Gr. Martijn
verder off-topic; ik tik ongeveer met 2 tot 10 vingers....
Groet ron
Ow, nog vergeten te vermelden, maar de mini rook/stonk al wel 2 weken vlak nadat ik gestopt was met rijden. Er kwam dan echt een smerige stank van vooronder vandaan.
Ik neem aan dat dat dan ook van de schijfremmen vandaan zou kunnen komen?
Ja , aangebakken remmen stinken enorm.
We horen het Maandag wel wat er precies aan de hand was.
Ingediend door metrodriver op za, 13-10-2007 20:11
JanBuitenhuis schreef:
maar de mini rook/stonk al wel 2 weken vlak nadat ik gestopt was met rijden.
## dus je hebt 2 weken lang rondgereden met hevig klemmende remvoeringen (remblokjes) totdat het frictiemateriaal helemaal opgesleten (verbrand) was en je alleen nog maar met de backplates op de remschijven zat te remmen??
en [i:2elm339p]niks[/i:2elm339p] gemerkt die twee weken??? (b.v. dat je de hellingproef kon doen zonder hand- of voetrem te gebruiken)
dat noem ik sensibel..
Ik bedoel natuurlijk niet witte rook, maar dat je de geur kon ruiken... niet ernstig maar de laatste dagen wel een sterkere geur.
En 2 weken is niet zo heel lang voor mij hoor, ik rij maar 3 keer per week er mee en die 6 keer niet last gehad van een niet-mee-willen-draaiend wiel of stil kunnen staan op een helling.
Ingediend door metrodriver op zo, 14-10-2007 08:44
JanBuitenhuis schreef:
Ik bedoel natuurlijk niet witte rook,
## in de war met 'kermis bij rome'?
post maar eens een leuke scherpe foto van remschijf/remblokje na de demontage.
Niet iedereen herkent dat soort symptomen even makkelijk , maar als je dat 1 keer weet vergeet je de geur nooit meer.
Net zoals een accu die spontaan opgeeft : de onmiskenbare geur van rotte eieren.
ok, net bij de garage [bedrijfsnaam] geweest,
de stank kwam van een plastic zak die vastgeplakt zat aan de de uitlaat midden onder de auto
Maar inderdaad mijn remschijven waren nog maar 2,5 milimeter dik. Dus inmiddels zitten er weer nieuwe remschijven en remblokken op en zijn wij weer 205,- euro. foto's komen nog.
Thanks voor de reacties
Ingediend door metrodriver op ma, 15-10-2007 20:03
JanBuitenhuis schreef:
Maar inderdaad mijn remschijven waren nog maar 2,5 milimeter dik.
## ik neem aan dat je 2,5 mm. voering bedoelt? (dus niet de backplate).
hoe verklaart de garage dan het piepen en knarsen?
imho: zolang er nog voering op zit zouden die geluiden niet moeten optreden..
het blokje weet niet of het 8 of 2,5 mm. dik is..
en die plastic zak zal wel niet gepiept hebben? (of zat er een jong katje in?)
Hij schrijft toch duidelijk "schijven" .
Dat is bij mijn weten heel wat anders dan remblokken.
Nou lijkt me 2,5 mm voor een remschijf wel erg dun
Maarja , ik heb dan ook 4 trommeltjes
In elk geval: het remt weer voor 205 euro , mag je toch niet mopperen dacht ik.
Ingediend door metrodriver op ma, 15-10-2007 22:15
Martijn A schreef:
Hij schrijft toch duidelijk "schijven" .
Dat is bij mijn weten heel wat anders dan remblokken.
Nou lijkt me 2,5 mm voor een remschijf wel erg dun
## idd, (lees)foutje bedankt..
2,5 mm. voor een schijf lijkt niet alleen dun maar is ook dun.
daar is de laatste 50 jaar dan niet naar gekeken, want TS reed nauwelijks met het karretje, en waar niet geremd wordt is geen blok/schijf slijtage.
een serie heeeeeel oplettende apk'ers geweest ook.
de kleinste was 3 mm (even na gemeten) en de andere 5 mm, ze waren dus ook gewoon bijna op en kregen ook bijna die 2 "zuigers" niet in hun normale stand omdat ze nu zoveer uit stonden..
Dus idd behoorlijk gek de afgelopen APK versies..
Maar voor die 205 euro kan ik weer met een veilig gevoel de weg op, dus ben zeker weer bij
Ingediend door metrodriver op di, 16-10-2007 07:54
JanBuitenhuis schreef:
de kleinste was 3 mm (even na gemeten) en de andere 5 mm, ze waren dus ook gewoon bijna op
## merkwaardigerwijs staan noch de uitgangsdikte (nieuwe schijf), noch de verslijtgrens (minimaal toegestande dikte) van de remschijven in de haynes manual (i.i.g. vond ik ze niet).
van andere auto's weet ik dat tussen 'nieuw' en 'minimale dikte' maar weinig verschil in mm. zit.
(dikte meten moet trouwens met een micrometer las ik op een remschijfsite)
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 16-10-2007 08:46
zie ook:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 588#147588
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ingediend door metrodriver op di, 16-10-2007 09:55
@theo:
bedankt voor de link...
8,6 mm. minimaal, dat zegt genoeg..
leuk risicorijden met van die dunne dingen (fractuurgevaar).
RE: gerommel en getik tijdens het remmen.
Ingediend door JanBuitenhuis op za, 13-10-2007 17:17
Ik zit met een probleem en durf ook even niet verder te rijden met mijn mini.
Sinds gistermiddag hoor ik allemaal gerommeld en (soort slijpend geluid)geratel als ik de rem in duw. Hoe meer ik bijna stil stond hoe meer geluid die maakte. Ook voelde ik, als ik mijn voeten op de bodem had,
(zowel bestuurders als bijrijderskant)
een soort trillend gerommel.
Ik met mijn ontwetende kop dacht wel dat het zou minderen als ik eens flink op de rem zou trappen zodat het weer goed zou gaan
Dit bleek niet helemaal het geval want daarna rommelde de auto nog steeds ook zonder te remmen. Zeker met lagere snelheden kwam er meer geluid van voor onderaan
Ik heb vandaag even de voorkant opgekrikt en de wielen laten draaien en hoorde toen helemaal niks, ze konden ook vrij draaien.
Dus voor mij is het nu een beetje een raadsel waar het probleem nou zit en wat ik het beste nu kan doen.
Als ik gewoon rij rommeld die en als ik rem rommeld die nog erger. Hij remt overigens wel gewoon normaal. MAar heb toch maar zoveel mogelijhk met de handrem naar huis gereden gisteravond.
Als iemand een idee heeft graag!!
Gr Jan en Annemarie