Beste Wim.
Je hebt een mini met een diagonaal gescheiden remsysteem en je wil daar een GMC227 HRC op aan sluiten met een "getrapte cylinder". Dat wil zeggen dat de twee cylinders die in de HRC zitten, elk een verschillende diameter hebben 17.8mm en 19mm! Al zou je het systeem goed ontlucht krijgen en de remmen goed afgesteld, je mini zal bij het remmen altijd scheef trekken.
Kortom: de GMC227 is NIET geschikt voor een diagonaal gescheiden remsysteem!
Bij de "modernere versie" heb je een voor en achter gescheiden remsysteem, daar heb je de remkrachtbegrenzer FAM7821 bij nodig. Daar zitten overigens metriche wartels in.
Remschema voor/achter(rechter plaatje): http://www.infomininl.org/imj3/componen ... le=p28.jpg
Ik heb nog een(zeer recent) gebruikte Hoofdremcilinder voor je, die ik twee weken geleden gedemonteerd heb. Hij werkte nog perfect. Deze is geschikt voor jou diagonaal systeem. Mag je hebben voor verzend kosten. Ophalen mag ook natuurlijk, op de zaak(Bleskensgraaf) En met een setje revisie cupjes kan'ie weer zgan wezen.
Laat maar weten!
- Login of registreer om te reageren
RE: gescheiden remsysteem 1978
Ingediend door wim fournier op zo, 07-05-2017 20:31
Probeer mijn Mini (na twee jaar stilstand) weer apk klaar te krijgen.
Stuit erop, dat twee van de vier remmen geen vloeistof krijgen bij het vullen van het syteem. Het is een gescheiden systeem lv-ra / rv-la. Dus 'diagonaal'.
Nu lees ik op het internet dat alle hoofdremcilinders uit vroegere jaren tegenwoordig vervangen (moeten) worden door een hoofdremcilinder met een gele band.Typisch voor deze hoofdremcilinder is, dat de onderste zuiger een grotere doorsnee heeft dan de bovenste, en dat de onderste dus voor de achterwiel remmen is en de bovenste voor de voorwiel remmen.
Heb je een ouder systeem, dan moet je een setje 'alternatieve' remleidingen erbij kopen, zodat je voor / achter gescheiden krijgt, met een remdruk begrenzer ertussen.
Weet iemand hoe het met deze kwestie zit en wat de meest praktische oplossing is?