Gescheurde cilinderkop

RE: Gescheurde cilinderkop



Wat denken jullie van de scheur? (in het midden)
Valt dit nog te repareren of gelijk de afvalbak in?

RE: Gescheurde cilinderkop

Het is moeilijk te zien. Ik weet het. Maar hij zit er wel.

default

RE: Gescheurde cilinderkop

Tussen 2 en 3.
Het blijft een zwak punt.
Ik zou gaan kijken naar een andere kop en dan meteen een loodvrije.

grtzz Martin

RE: Gescheurde cilinderkop

Deze kop is van een turbo. Is die hetzelfde als van een normale 1300???

RE: Gescheurde cilinderkop

Het is in pricipe altijd te lassen... Geen idee van wat het kost.

Er zit weldegelijk een verschil in de koppen, ook in de kleppen.

RE: Gescheurde cilinderkop

Hi,

Een turbokop heeft volgens mij dezelfde inlaatkleppen (35 mm) en uitlaatkleppen ( 29 mm) als een MG kop geloof ik, maar er was wel een verschil in materiaal van de kleppen of de klepzetels.

RE: Gescheurde cilinderkop

hoi.. de turbo is wel anders: heeft een dunner deck (door de betere koeling meer koelkanaal)) en natrium gevulde kleppen die echter wel kleiner zijn dan van een gewone MG.

ik zou op jacht gaan naar een andere kop tenzij je een goede lasser(autogeen denk ik) kan vinden..( alles kan maar het is wel een specialistisch werkje.. al denk ik dat het bij een mini kop makkelijker is dan bij een alu kop)

RE: Gescheurde cilinderkop

Is er misschien iemand die mij kan vertellen of dit daadwerkelijk een kop van een turbo is. Ik heb hier namelijk nog mijn twijfels over.
Groeten Pieter

RE: Gescheurde cilinderkop

De turbokop is gemakkelijk te herkennen aan de dikkere klepstelen van de uitlaatkleppen tov normale uitlaatkleppen. Tevens is de ruimte naast het thermostaathuis uitgefreest.

Dennis

RE: Gescheurde cilinderkop

De turbokop heeft bij de waterpomp een stop in de kop zitten. Mini heeft daar zo'n kort slangetje zitten.

Je kunt het misschien aan de kleppen zien... afmetingen ed.

Ga eens naar een motoren revisiebedrijf...

RE: Gescheurde cilinderkop

dat met die stop staat wel op een paar plaatsen maar ik heb een MG kop met zo'n schroef (metro's hebben sandwichplates). ook kenmerken als een het al dan niet hebben van een vlakke bovenkant zeggen ook niet veel..(raad eens wat ik heb).

ik ben met dennis :)

er zitten natrium gevulde uitlaatkleppen in en die zijn een beetje lomp van vorm..

de enige 100% zekere manier is hem door te zagen..of hem in een CAT scan te gooien :+)

RE: Gescheurde cilinderkop

Ik gooi hem morgen wel even bij het revisiebedrijf af. Misschien dat zij me met zekerheid kunnen vertellen wat het nou voor kop is en of hij gemaakt kan worden.

RE: Gescheurde cilinderkop

Mini Power schreef:
De turbokop heeft bij de waterpomp een stop in de kop zitten. Mini heeft daar zo'n kort slangetje zitten.




Een 1275 heeft GEEN slangetje van de kop naar de waterpomp...dit is alleen bij een 850? en een 1000.

RE: Gescheurde cilinderkop

Klopt, de 1275 heeft daar niks zitten... De turbokop heeft daar een stop zitten...

RE: Gescheurde cilinderkop

Bedoelen jullie nu op de waterpomp een stop of op de kop een stop???

PS Ik heb nog niets van het revisiebedrijf gehoord.
Volgende week maar even bellen.

Groetjes

RE: Gescheurde cilinderkop

Bij een 1275 op de kop GEEN stop ipv wat eerder gezegd werd van wel.

RE: Gescheurde cilinderkop

uuuhm..Hoewel er in IME van alles staat klopt het niet.
ik geloof dat mensen vergeten dat het wel Engels is de nummering is nogal random en er zit nogal wat variatie in.

zelfde verhaal met loodvrije koppen en het al dan niet hebben van een klinknagel.

tenzij het een bekend nummer is ,of de kop is van dik na 1990 moet je in de overgangfase kijken of er loodvrije zittingen in zitten als je het echt wilt weten


alle 1275 koppen ( ook varianten en productie revisies ) hebben het nummer 12G940 als gietstuk. ook de turbo variant, hoewel die wel intern afwijkend is van de rest.

de enige betrouwbare manier is om te zoeken naar de wijzigingen die zijn gemaakt voor een bepaald model.

b.v. MG heeft grotere kleppen en een ingefreest profiel net onder de ziiting. andere kenmerken zijn geen kenmerken want een MG kop starte zijn leven als een gewone 12G940 casting die of een VDP of MG werd of een normaal model ..de kenmerken hebben dus te maken met het ruwe gietstuk en niets met de variant. Het is goed moelijk ( zeker gezien de leeftijd van het ontwerp) dat de ene productielijn iets met stoppem maakt en de andere met schroeven om de bypass af te dichten

een turbo heeft natrium gevulde uitlaat kleppen en die hebben dikkere stelen dus als je de kleppen er uithaalt zie je dat.

RE: Gescheurde cilinderkop

Rene schreef:
Bij een 1275 op de kop GEEN stop ipv wat eerder gezegd werd van wel.



Alleen bij de Turbo wel!

Normaal gesproken... ;)