gestrand

default

RE: gestrand

gister ff wezen rijden met de cabrio van mijn broertje en toen ik weer naar de stalling wilde rijden ging het goed fout!!!auto begon even daarvoor met remmen al onwijs te trillen en er was een aanlopend geluid hoorbaar totdat ik 4 kilometer van huis was......de auto stond in 1 keer stil,motortje draait nog perfect(drupt wel wat olie uit)maar auto kon geen kant meer op :'( :'( :'(
geprobeerd te slepen maar sloeg na 100 meter al weer vast,toen maar achteruit bij iemand op het erf geduwd,dak erop,stuurslot erop en hoop vandaag of morgen ff op te halen met de afsleper.wie heeft er een idee wat het kan zijn?ik denk zelf iets in de versnellingsbak en wat gaat zo een geintje kosten een bak revisie?hoop wat te horen van jullie!!alvast bedankt..groetjes sandro

RE: gestrand

Hoe voelt de bak, kan je alle versnellingen nog vinden (motor uit)? Het klinkt een beetje alsof de bak in 2 versnellingen tegelijk staat. Als de shims en de geleideringen (waarmee je de tandwielen op hun plaats drukt) heel erg versleten zijn is dat mogelijk. Maar dan had de bak al tijden rot moeten schakelen. Even wat info voor betere diagnose:
1) Is de auto te slepen als je de koppeling ingedrukt houdt?
2) Ging achteruit duwen makkelijk?
3) Kon je na het achteruit duwen ook weer vorzichtig vooruit?
Succes,
Hugo
P.S. Bakrevisieprijs hang af van de staat van de bak. Als de tanden eraf liggen is een ruilbak van de sloop vaak goedkoper, maar als je alleen pakkingen, shims en nieuwe sinchromeshes nodig hebt ben je goedkoop uit.

default

RE: gestrand

had met schakelen totaal geen problemen.slepen gaat ook niet als je de koppeling intrapt.achteruit is geen probleem met duwen..dan loopt ie niet vast maar als je dan weer stukje vooruit gaat dan slaat alles weer vast.

RE: gestrand

Als je trommelremmen hebt (en die heb je zeker achter, maar misschien ook nog voor) haal die dan eens los. Als een retourveer van een schoen kapot gesprongen is kan de schoen als een wig gaan werken, die vast slaat de ene richting op (in jouw geval vooruit) en los gaat de andere kant op.

Iets soortgelijkts zou in je bak of bij het dif kunnen gebeuren, als er iets afgebroken is in de bak dat tussen 2 tandwielen inklemt. Als je de boel dan de andere kant op draait gaat het even los.

Maar ik gok toch eerst op de remmetjes. Zou niet de eerste keer zijn.

Succes,

Hugo

default

RE: gestrand

heb de remmetjes nagekeken en die zijn goed.het zat goed fout bij het rechtervoorwiel.de 4 bouten die door je flens naar je schijf gaan waren er allemaal uit(getrild/gebroken),schroefdraad helemaal weg.ook zat er anderhalve cm ruimte tussen de flens en de schijf!!!!!nieuwe bouten gemonteerd en dit zit nu weer goed maar weer loopt het zooitje vast dus mijn vermoeden is toch dat er in de bak iets niet helemaal lekker zit.iemand enig idee hoeveel werk het is en hoelang het ongeveer duurt om een blok uit tebouwen?(kraantje etc is aanwezig!!)hoop wat van jullie te horen.alvast bedankt.

groetjes sandro

RE: gestrand

mij record is tot nu toe twee motoren er uit en een er weer in in een weekend maar dan begint het verdacht op werken te lijken.. :)

het is wel te doen maar ik zou toch voordat je de boel er uithaalt eerst zeker weten of het niet iets anders is..


probeer eerst eens de voorkant op blokken te zetten (wielen vrij) en kijk of je als je de bak in b.v. de 1 zet je nog wel een wiel kan draaien..als dit problemen geeft is je diff waarschijnlijk kaduuk/geblokkeerd.

zelfde in vrij: checken..wellicht is het een kapot wiellager ofzo en dan zou je de hele boel er voor nix uithalen

als je 1 wiel blokkeert en je kan het andere wiel wel kan draaien (bak in vrij) betekend dat het verder op moet zitten.


hoop dat je er wat aan hebt

RE: gestrand

Ik zou dit niet zoeken in de bak/diff, maar toch gewoon alles tussen binneste homokineet en wielmoer goed nakijken.

Wouter

RE: gestrand

Misschien zijn wel alle tandjes uit de flens! Dit heb ik ooit vaker gezien...

Zorg eerst dat de rest in orde is voordat je hem half af gaat breken!

RE: gestrand

nou die cabrio is dus van mij.hij doet het nog steeds niet :'( :'( :'( .
heb de cabrio vandaag met mijn broer is goed onder handen genomen.had er eerder helaas geen tijd voor.
conclusie:
1 x een kapot wiellager
1 x een ingesleten schijf
1 x een afgesleten fusee.

het wiellager en de schijf heb ik al nieuw gehaald.
ben dus nog op zoek naar een fusee.want wat is het geval.het buitenste gedeelte van de fusee(dat gedeele wat aan/in je schijf grenst is door de schijf schuin afgeslepen.als je de fusee recht voor je houdt zie je een verschil van zeker 2 a 3 mm.

ga zometeen wel een advertentie zetten op het forum.
als er weer nieuwe ontwikkelingen zijn zal ik ze zeker melden.
hoop gewoon snel weer te kunnen rijden.
zeker met dit mooie weer.
dan is het echt balen dat ik niet met de cabrio kan toeren |:( |:(

groeten

arvid

default

RE: gestrand

dit is dus gebeurd omdat we waarschijnlijk de 4 bouten die in je wielnaaf zitten(die je als het ware in je schijf draait)niet echt vast hadden gezet en dan kunnen ze er door de grote krachten wel eens uitlopen wat in dit geval dus bij alle 4 is gebeurd!!!schijf en wielnaaf zijn losgekomen van elkaar en zijn op elkaar gaan invreten en op sommige stukken pakte het metaal in elkaar in waardoor de boel dus vastliep!!!maandag maar weer ff verder rommelen zodat er weer getoerd kan worden!!! |:( |:( |:(

default

RE: gestrand

wie weet er trouwens de aanhaalmomenten voor de kroonmoer op de aandrijfas?heb al gezocht op het forum maar worden diverse momenten genoemd en zou zonde zijn als ie te los zit.

RE: gestrand

sandro schreef:
wie weet er trouwens de aanhaalmomenten voor de kroonmoer op de aandrijfas?heb al gezocht op het forum maar worden diverse momenten genoemd en zou zonde zijn als ie te los zit.




Bij een trommelrem op 83 Nm en een schijfrem op 210 Nm.