geventileerde schijfremmen

RE: geventileerde schijfremmen

hallo allemaal,

ik ben eigenlijk nieuw op dit forum, heb wel een aantal x gepost maar dat is lang geleden, dus ik zal me opnieuw voorstellen.

ik ben daan en ben wel altijd lid geweest van de list, maar sinds mijn mailadres is opgeheven heb ik me nog niet opnieuw aangemeld. Ik ben bezig met het opknappen van mijn '78 mini. Op dit moment ben ik het voor-subframe aan het opbouwen en heb geventileerde metro schijfremmen met de hele mikmak gekocht waar ik een aantal vragen over heb:

1. ik heb gehoord dat het niet verstandig is de fusee van de metro te gebruiken ivm uitlijning van het geheel. ik wil ze wel graag gebruiken ivm met de dubbele scharniering ervan. kan ik ze er misschien op 1 of andere manier toch opzetten?

2. de draagarmen zitten zo ongelofelijk vast, ze willen niet van de draadeinden af, heeft iemand een oplossing

3. ik heb de remklauwen zo goed mogelijk ontroest maar er blijft een zwarte oxidatie laag opzitten (waar een beetje roest onderzit als ik het eraf krab) de laag zit echt heel vast dus het is echt geen doen om ze helemaal kaal te maken. kan ik de klauwen misschien met hamerslag spuiten, of gaat dat niet lukken ivm met hoge temperaturen?

alvast bedankt!

daan

RE: geventileerde schijfremmen

met negative camber armen
kun je de metro fusees wel gebruiken
maar dan is maar de vraag wat goedkoper is
de armen of mini fusees

ik gebruik een kogeltrekker om de draagarmen
los te maken. eerder heb ik de draagarm wel eens met een koevoet onderspanning gezet en dan een tik op de
zijkant verkocht maar dan maak je meer kapot als dat je los krijgt.

waar woon je precies tussen eindhoven en denbosch ?
misschien kan ik je wel helpen

RE: geventileerde schijfremmen

ik ben student, mijn ouders wonen in de buurt van den bosch (Berlicum, waar ook mijn mini staat) Ik studeer in eindhoven en woon daar ook....vandaar dat ik op en neer pendel. Hulp is altijd welkom! ik heb geprobeerd de draagarmen eraf te krijgen door de krik van mijn vaders auto tussen de aandrijfas en draagarm te zetten. Daarna draaien en...KLAP, krik kapot....
Negatieve camber staat zowizo op mijn verlanglijstje dus gelukkig is dat geen probleem.
Ik heb ook gelezen over conversiesetjes, daarmee wordt toch alleen het slagenpakket bedoeld?

daan

RE: geventileerde schijfremmen

oef das nou ook niet de netste methode. ;)

die "conversiesetjes" zijn alleen slangen.
de mijne heb ik bij miniparts gehaald
€ 50,- ex btw dat zijn 4 staal versterkte slangen,
dan kun je het maken.