Gewicht motorblok en subframes

RE: Gewicht motorblok en subframes

Ik vraag me af waar het 290kg gewichtsverschil tussen de Schmitt en de Schmitty zoal aan te wijten is.

De schmitt weegt 540 kg, heeft dus een mini motorblok, mini subframes e.d.
De Schmitty weegt 250 kg, heeft een 49,5cc puch-motortje, heeft ook geen subframes maar een eenvoudig buizenframe.

Iemand een idee wat een mini-blok met versnellingsbak weegt, al dan niet met alle andere zooi onder de motorkap ? En een subframe ?

RE: Gewicht motorblok en subframes

hoi Bart,

ik heb ooit gelezen dat de motor/bak van een mini alles bij elkaar zo'n 160kg weegt, dus dan ben je al een eind op weg;) Voorsubframe is ook makkelijk 20kg

RE: Gewicht motorblok en subframes

Zie ook:
http://www.infomininl.org/readarticle.php?article_id=7

Dus 160kg inclusief bak kan goed kloppen, dan de aandrijflijn die ook nogal wat zwaarder uitgevoerd moet zijn .. Tel maar op ..

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Gewicht motorblok en subframes

Elke vierkante meter glas van 1mm dik is 2 kilo..dus reken uit..
Deuren en alles wat eraan zit..
Interieur , en extra ijzer kwa body verchil.
+ de al aangegeven subframes en motor.
Alle beetjes maken een boel.

RE: Gewicht motorblok en subframes

Een kale saloon body zit tegen de 100kg.

RE: Gewicht motorblok en subframes

Bedankt voor de gegevens, heren !

clubbie schreef:
Deuren en alles wat eraan zit.. Interieur



Nico.. we hebben het wel over een schmitt(y), weet je nog ;)