GROOT PROBLEEM!!! DRINGEND!!!!

default

RE: GROOT PROBLEEM!!! DRINGEND!!!!

Beste mede forum gebruikers

Ik zit met een groot probleem met mijn rode classic.

Onder het rijden viel deze gewoon UIT!
Geen lampjes meer op dashboard of verlichting.
Batterij gemeten -> 12,8v
Starter gemeten -> 12,8v
2de zekering in de houder gemeten -> 12,8v

MAAR

Als ik contact op de 1ste stand zet, krijg ik overal nog maar 6volt!
Als ik contact op de 2de stand zet, krijg ik overal nog 000000volt!!!!!!!!
Dus als ik op de stand zet voor te starten, branden ook geen lampjes (rood)
Totaal geen stroom door te krijgen, echter als ik mijn circuit meet, is deze nergens onderbroken :s

Ik weet begot niet meer waar te zoeken

RE: GROOT PROBLEEM!!! DRINGEND!!!!

Je kunt in je systeem 12,8 volt meten, maar als je ergens een slecht contact hebt en je belast het systeem enigszins, dan zakt die spanning enorm in. Kijk bv je contacten op je accu na, mogelijk ook is je accu kapot.

RE: GROOT PROBLEEM!!! DRINGEND!!!!

Een paar weken geleden had ik een soortgelijk iets. Onder het dashboard, bij het stuur, zit een rode stekker. Deze was los getrild. Het vrklaart natuurlijk niet je spanningsval maar wie weet.

RE: GROOT PROBLEEM!!! DRINGEND!!!!

Heb je zo'n zekeringskastje van vier stuks zekeringen?
Zo ja, dan zie je dat er(als je voor de mini staat) aan de linker kant twee bruine draden op de zekeringskast aan gesloten zijn. Het lijken twee draden maar is in werkelijkheid één doorgaande draad die dmv twee ampjes afgetakt is naar de zekeringskast! De twee ampjes zitten op twee "lipjes" geschoven die aan elkaar "geklonken" zijn. Hier ontstaat vaak naar verloop van tijd een slechte verbinding tussen waardoor de motor uitvalt en dashboard lampjes niet meer branden. En een slecht contact valt, zoals Willy al schrijft, bij belasting geheel uit. Dit zou mogelijk de oorzaak van de problemen kunnen zijn.

default

RE: GROOT PROBLEEM!!! DRINGEND!!!!

Iedereen super bedankt om mee te denken!!!

Ondertussen heb ik het probleem gevonden.
Slechte massakabel vooraan aan het motorblok en achteraan aan de batterij.
Hoe ben ik hier achtergekomen?
Simpel, startkabel van de MINI van de batterij naar voor gelegd en aangesloten.
Toen starte deze direct :)
Dus deze 2 kabels vervangen en het probleem was opgelost!

Grtzzz