Handelsbenaming M101 MK2?

RE: Handelsbenaming M101 MK2?

Hallo,

Ik probeer te achterhalen wat voor mini ik theoretisch heb. Praktisch (waar ik in rijd) heb ik een Mini Cooper 1.3 carburateur. Deze werden gemaakt van oktober 1990 tot oktober 1991.

Theoretisch (volgens mijn kentekenbewijs):
Kenteken: 15-DZ-**
Handelsbenaming: M101 MK 2
Identificatienr: SAXXNNAMMBD0306**
Datum eerste toelating: 20-05-1992
Datum eerte afgifte Ned.: 2 feb 2000

Probleempjes:
De handelsbenaming komt mij onbekend voor. Ik weet dat de naam MK2 voor dit soort coopertjes in Duitsland werden gebruikt. M101 zegt mij helamaal niks.

Mijn motorblok nummer is WFM 10**. Volgens de boeken zou het zo iets als 12a2a moeten zijn.
Waar komt mijn motortje uit/vandaan?

Wie het weet mag het zeggen.

M101, geen idee.

Duitse MK2, zie dit topic (gezocht op duits* mk2):
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 6182#86182

Motornummer, zie dit topic (gezocht op motornummer):
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 4053#44053

Ik zou trouwens niet je gehele motor en identificatienummers en kenteken zomaar op internet zetten. Haal er gewoon wat vanaf. Bij beide nummers de cijfers bijvoorbeeld.

M101 misschien een vreemde verbastering van Mini? (Mini slordig opgeschreven door iemand en daarna door een zeeer blonde typmiep overgenomen ofzo?)

Merk is Rover,na 1995 is type op het kentekenbewijs vervangen door handelsbenaming. De M101 is het model een code die de RDW hanteert, ik denk dat de RDW je meer kan vertellen hierover.

datum eerste toelating is de datum die aangeeft wanneer een voertuig voor het eerst werd geregistreerd of dit nu in spanje is, duitsland, Nederland of de UK..
Jouw mini werd dus voor het eerst op 20 mei 1992 toegelaten.
De datum eerste afgifte geeft aan wanneer het betreffende kentekenbewijs voor het eerst in Nederland is tenaamgesteld en dat is 2 februari 2000.

Dus ga ik er van uit dat jouw mini het bouwjaar 1992 heeft, en voor het eerst in Nederland werd ingeschreven op 2 februari 2000. Volgens mij is jouw Mini ingevoerd naar Nederland.

m1n1................. fantastisch!

De datum van de eerte toelating kan in mijn geval niet betekenen dat mijn coopertje in dat jaar (1992) gebouwd is, want de cooper met carburateur werd alleen gebouwd tot oktober 1991.

Dus in 1991 gebouwd en in 1992 geregistreerd?
Kan dat?

Dat kan inderdaad. Voordat de auto van de fabriek bij de dealer aankomt kan al even duren. En als de auto als demo is gebruikt kan hij zomaar een paar maanden op de bedrijfsvoorraad blijven staan en dan is de auto vaak nog niet geregistreerd, zeker niet in landen die een persoonsgebonden kenteken hanteren (zoals duitsland en belgie)