Meet de opbrengst van de benzinepomp eens: hoeveel komt er per minuut uit de slang die naar de carburateur leidt en meet diezelfde opbrengst eens met een buisje in de plaats van het filtertje. Dat er tijdens het starten genoeg uit de vlotterkamers komt vloeien is geen richtlijn voor wat er gebeurt boven de 4500 toeren op de snelweg. Ik denk dat er een filtertje een beetje verstopt is. Dan pompt'ie genoeg voor een tijdje hard rijden, maar hij vult de vlotterkamer net niet snel genoeg bij om op snelheid te blijven.
Succes,
Hugo
- Login of registreer om te reageren
RE: haperen
Ingediend door Jos (Inno) op di, 03-06-2003 21:00
Hi
mijn mini houdt in op de snelweg en wil dan pas verder nadat hij even heeft stilgestaan. Het probleem treedt op na een km of 5 4500 toeren of meer. onder de 4000 toeren is dit geen probleem. Ook op binnendoorwegen is er geen probleem.
Het kan benzinetoevoer zijn: du ik heb een filter geplaatst tussen carbs en pomp. De pomp is 1 jaar oud. met de bougies los en starten komt er uit beide vlotterdeksels een mooie stroom benzine.
Het kan ontsteking zijn (hij klinkt ook een beetje als op 3 poten) maar dan heb ik geen idee wat er aan de hand kan zijn.
afstelling met colourtune OK
balans beide carbs (Hs2) OK
ontsteking op 10 graden
opvallend hierbij: varieert een beetje tussen 8 en 12 blijft niet strak staan.
hJelp