* mengsel te arm?
* ontstekingstijdstip goed?
* dashpot gevuld met olie?
zoek even en je vind alles over het bovenstaande...
Wouter
- Login of registreer om te reageren
* mengsel te arm?
* ontstekingstijdstip goed?
* dashpot gevuld met olie?
zoek even en je vind alles over het bovenstaande...
Wouter
Het kan ook te maken hebben met de lage buitentemperaturen en de mist (bijv. bevriezingsverschijnselen).
heb een aangesloten stage 1 (dus bevriezing lijkt me onwaarschijnlijk) hij doet het ook niet altijd...
de lucht gaat eerst door je carb, bij voldoende luchtvochtigheid en een tempratuur rond het vriespunt kan er best ijsvorming optreden ondanks een aangesloten verwarmd spruitstuk ..
(zie ook: http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/ice.htm )
is de veer in je dashpot sterk genoeg ?
HTH,
Theo van den Bogaard
heeh die van mij slaat ook wel eens af en hapert vaak in toeren als ie koud is.
komt door mijn rete-arme mengel
gewoon ff choken en hij vliegt weer
voordeel is wel dat ie 1 op 16/17 loopt
die mist deed gisteren meer auto's afslaan dus dat zal wel aan de iceing liggen idd
de lucht gaat eerst door je carb, bij voldoende luchtvochtigheid en een tempratuur rond het vriespunt kan er best ijsvorming optreden ondanks een aangesloten verwarmd spruitstuk ..
het vreemde is misschien wel dat ik er last van heb als hij warm is... gewoon op de snelweg na een half uur rijden ofzo..., heb het idee dat hij af en toe gewoon een vonk overslaat... of de bvenzine niet in een keer kan verwerken...
Ik heb dat probleem ook gehad; het gevoel dat je m verzuipt als je gas geeft. Ik heb de mijne gisteren af laten stellen bij een garage die onder andere Mini's 'doet'. Het mengsel was erg rijk, echt errug rijk....
Nu rijdt ie weer een stuk beter!
Maar de kou is inderdaad ook moordend....
klinkt voor mij alsof ie te rijk staat, met koude lucht krijg je meer lucht bij je brandstof...
als de lucht warmer wordt zet de lucht uit, waardoor er minder lucht door je inlaat komt.
minder lucht met dezelfde hoeveelheid brandstof betekent een rijker mengsel.
rijker kan nu betekenen dat hij TE rijk staat en van daaruit niet meer goed ontbrand.
wat ook nog kan is het slangetje van je vacuumvervoeger dat kapot is, waardoor de ontsteking te laat staat bij hoger toerental.
overigens zou het niet mogen uitmaken bij welke versnelling dit gebeurd, hoewel hij in zijn 4 het meeste kracht moet leveren om een versnelling te bewerkstelligen...
Ik had het probleem ook, en is nu opgelost:
Het waren twee bougies, aan de verkoolde kleur te zien was de ontsteking niet helelemaal goed
RE: hapering in toeren
Ingediend door birdman op do, 25-11-2004 18:01
tussen de 3500 en de 4000 toeren hapert mijn motor soms, (heb het idee als ik gas geef, laag in z'n 4 dat hij verzuipt) stationair loopt hij netjes
en gisteren kwam ik van de snelweg af na een tijdje 4200 toeren gereden te hebben, sloeg hij ineens af voor het stoplicht iemand hier enig idee wat dat kan zijn??