Harde tik.

RE: Harde tik.

Sinds vandaag komt er van achteren een harde tik als ik gas geef er al onder gekeken maar alles zit nog goed.
Als ik gewoon rij hoor je niks maar als ik gas geef dan lijkt het net of er een stuk ijzer tegen de achterkant[lijkt rechts achter]aan slaat wie heeft er een idee.
Gr.Aat & Iris.

RE: Harde tik.

Het geluid komt echt van achter? Ik heb dit vanuit het vooronder gehad, toen bleek na een half jaar dat er een of andere stang bij me wielen afgebroken was :?

RE: Harde tik.

Komt je uitlaat niet tegen de bodem of subframe aan??
Als je gasgeeft kantelt het blok iets en trekt hij dus
aan je uitlaat.. kan zeker een tikkend klapperend geluid
veroorzaken!

RE: Harde tik.

en dat de motor kantelt kan door de steadybars (kan het nederlandse woord nu ff niet bedenken) van de motor komen daar zitten rubber of ander materiaal busjes tussen en die slijten ook... waardoor je motor "los" komt te liggen en dit kan zelfs zorgen dat je uitlaat aan het spruitstuk kapot gaat (zoals ooit bij mij.. ;) )

RE: Harde tik.

Hondebotjes.. hondebotrubbers.. ;)

RE: Harde tik.

Is volgens mij niet hondebotje rubber verhaal..die is bij mij ook vervangen omdat ik het blok hoorde tikken voor..lijkt me idd meer uitlaat die ergens tegen aan tikt?

RE: Harde tik.

Dedankt voor het mee denken.
Ik rij er vandaag en morgen in iedergeval niet mee en gaat een maandag avond eens kijken wat het nu kan zijn en als ik wat vind dan laat ik het ook nog even horen.
De tik is zo hard dat het lijkt of er iemand met een stuk ijzer achterop slaat.
Gr.Aat & Iris

RE: Harde tik.

Zou je uitlaat kunnen zijn, is iig iets wat je zo kan checken. Als het metaal op metaal gaat klinkt dat wel door. Net als er bijvoorbeeld een tak op je dak valt, dat maakt ook veel meer lawaai dan je zou denken. Hoop dat het je uitlaat is, das makkelijk te fixen.

RE: Harde tik.

Kon het toch niet laten om pas maandag te gaan kijken wat het is.
Dus maar even op zondag gaan kijken dus voorzichtig naar onze werkplaats gereden en steedd maar die tik onder het rijden,wel even op gelet wanneer die tik te horen was.
En ja hoor mijn vermoeden was waar.
Al een paar keerde afgelopen maanden het hondebot wat aan chassis en motor vast zit vast gezet en een paar weken geleden als het geen 3 maanden is het plaatje vast gehecht waar het hondebot mee aan je chassis zit[onderste plaatje] nu was plaatje waar je slangen voor je kachel door heen gaat zelfs af gebroken en hechten van onderste plaatje los dus hondebot er tussen uit en plaatjes zogoed als mogelijk maar weer gehecht zal bovenste plaatje eerdaags maar moeten vervangen en onderste plaatje maar afslijpen en vervangen door een nieuw stukje hoeklijn en dan moet het weer voldoende zijn om aardig wat kilometers mee te gaan rijden.
Helpt zo'n extra motorsteun die aan de onderkant aan de voorzijde van je motor zit om dit probleem te voorkomen en is deze makelijk te bevestigen.

Gr. Aat & Iris

RE: Harde tik.

Misschien dat je soms ergens een punt tussen je verhaal
kan plaatsen? Leest ff wat makkelijker..

default

RE: Harde tik.

Bij mij was het hondebot-bevestigingspunt in het subframe afgebroken. Ook lekker nu moet ik lassen bij al die olie en tektiel. Ben blij dat de motor eruit is kan ik er tenminste bij.

Nu nog hopend at mijn auto niet in de fik vliegt.

RE: Harde tik.

ik had ook zoiets, bij mij zat er speling op het wiel. even de wielnaaf vaster zetten en het was weer goed.

RE: Harde tik.

Heb vandaag van een collega die ook een Mini heeft[een mooie cabrio] zo'n plaatje waar je slangen van je kachel door heen gaan gehad.
Het plaatje dat aan je chassis vast zit haal ik van mijn zoon z'n donorvoorkant.
Hiervan[donor voorkant] gaat ik van de zomer een stoel voor in de tuin van gaat maken.
Maar nou kreeg ik ook nog een stang die ik om mijn thermostaathuis moet doen,maar de andere kant is een hoekprofiel.
Nou wil ik dat woensdagavond gaan monteren.
Maar nu komt de [u:m2yqzs4n]vraag[/u:m2yqzs4n] waar maak ik dat nou vast.
Dat stukhoek profiel komt tot de remcilinder.

Gr.Aat & Iris

RE: Harde tik.

@ mini maassluis: heeft niet veel met een hard tik te maken volgens mij, beter even je eigen topic maken.

RE: Harde tik.

mini maassluis schreef:
zal bovenste plaatje eerdaags maar moeten vervangen en onderste plaatje maar afslijpen en vervangen door een nieuw stukje hoeklijn



Euh, ouwekwek, aardig bedoelt, maar eerst even goed lezen ;) Dit is mini maassluis z'n topic en dit heeft weldegelijk met de harde tik te maken...

RE: Harde tik.

Dit noemen ze denk ik een ultimate engine steady. Daar zijn verschillende types in.
Als het goed is zitten er 2 of 3 gaten in op het hoekprofiel.
Die zouden over de gaten van de HRC moeten kunnen schiuiven en vastgezet moeten worden met de moeren van de HRC(=hoofdremcilinder)

Het andere type die ik ken is er 1 waarbij je zelf gaten moet boren en komt er bij de pedalen een verstevigingsplaat.

RE: Harde tik.

Demelza schreef:


Euh, ouwekwek, aardig bedoelt, maar eerst even goed lezen ;) Dit is mini maassluis z'n topic en dit heeft weldegelijk met de harde tik te maken...


lol idd lekker slim, totaal niet naar gekeken |:(

RE: Harde tik.

Eindelijk opgelost.
Oude hoekplaatje waar hondebot aan vast zit eraf geslepen.
Nieuw plaatje er niet opgelast maar met 2 bouten vast gezet op chassis.
Gelijk steun aan onderzijde van blok vast gezet was ook los gaan zitten komt zeker van het kantelen van het blok.
Op naar het volgende zullen we maar zeggen.
Gr.Aat & Iris.