wat is er precies kapot aan je motortje????? is nogal belangrijk om te weten voor welk geld het kan
- Login of registreer om te reageren
wat is er precies kapot aan je motortje????? is nogal belangrijk om te weten voor welk geld het kan
Die prijs lijkt me niet onredelijk voor het volgende:
- boren, honen
- nieuwe zuigers
- reinigen etc.
- revisie kop
- vervangen lagers
Hierbij ga ik er vanuit dat je alles gedemonteerd aanleverd.
Voor een paar honderd euro meer heb je de krukas samen met vliegwiel en poelie ook nog uitgebalanceerd en het draaiend gedeelte gemonteerd (zuigers, krukas, nokkenas)
Tenminste, als ik uit ga van de prijs die mijn vader laatst betaald heeft voor de revisie van het motorblok van de MGB.
Echt veel goedkoper gaat denk ik niet lukken met behoud van kwaliteit...
De prijs is inderdaad niet heel erg hoog voor een revisie, maar wat je zou kunnen doen is een 1000cc motor kopen (gebruikt voor maximaal 100 euro wel te krijgen) en die zolang in je auto te leggen.
Het enige is dat hij niet meer zo heel snel is, maar je komt nog prima weg.
Je oude blok gewoon bewaren en als je meer geld hebt, deze reviseren weer inbouwen.
Wouter
aaaaaaaargh, is er dan echt geen goedkopere manier om me blokkie te fixen???
is er dan echt geen goedkopere manier om me blokkie te fixen???
Ben bang van niet... Maar mijn oplossing is niet zo heel duur...(zie boven)
Wouter
Ik zou ook voor Wouter's optie gaan.
Blok goed wegzetten, zorgen dat het niet erger wordt en het project weer oppakken als je beter in de slappe was zit. Zo heb ik een 1000 cc'tje weggezet (nee, niet te koop, sorry).
hey maxx, alles goed?
ik hoop wel voor je dat ie gemaakt is voor de zomer!
een verlopige motor erin is tog een goede optie?
greetz dennis
nog even als reactie op thijs van oorschot. ik weet nie pcies wat er kapot is. Dit is het geval. opd eterugweg vanuit italie (IMM) begon de motor erg te gieren. De oliedruk was toen nog goed. Door ANWB naar nederand gehaald en daanra 3 maanden voor de deur gestaan omdat het plan was om zelf met wat vrienden te beunen. In die 3 maanden nog eenmaal een klein ritje gemaakt om de accu een btje bij te laden. kwam er tijdens dat ritje achter dat de olie druk ineens zowat 0 was. zo snel mogelijk teruggereden (had ik misschien betere kunnen slepen achteraf). naar Boss Classics gebracht. bleek een tandwiel gewoon geen tandjes meer te hebben, dus hebben ze dat gerepareerd. Maar toen ik hem ophaalde bleek dat dde oliedruk nog steeds terugzakte richting 0. Later dus maar weer Boss gebeld. daar zeiden ze dat ik dan dus maar blok moest reviseren als ik dat de auto nog waard vond. Nou vind ik de auto cker nog revisatie waard (al is het alleen nog om de gevoelswaarde), maar tog vin ik 1500 euri;s een btje erg veel geld. Ik hoop dus echt dat er iemand is die een plek weet waar ik goedkoper uit ben.
Anyway, Greetz to iedereen.
Jurjaen A.K.A. Minimaxx
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 25-02-2004 09:13
met deze achtergrond wordt het een heel ander verhaal denk ik ..
rommel van "een tandwiel" die door het oliecircuit heen wordt getrokken kan allerlei schade aanrichten ja, maar wat er beschadigd is, zie je pas als de boel openligt. Vreemd dat Boss niet gekeken heeft bij het vervangen van het tandwiel (welke overigens ?). Dingen als oliepomp en oliedrukplunjer liggen het meest voor de hand. Als je pech hebt ook de krukaslagers en dan heb je het inderdaad over een hele revisie (niet noodzakelijk nieuwe zuigers).
FWIW,
Theo van den Bogaard
er is een flink stuk zonder oliedruk gelopen en met een pomp die aan diggelen lag. je kunt natuurlijk zelf de motor al openhalen en kijken water kapot is Als ik het zo hoor zal het niet meevallen, in ieder geval moet alles gespoeld worden om zeker te zijn dat al het slijpsel eruit is. je kunt (qua financien) beter een motor kopen en deze overbouwen. dan kun je mischien deze motor zelf een proberen te maken (ler jue gelijk een hoop van) Wat dat mini centre betreft vind het het een heel raar dat ze je zo naar huis hebben laten gaan.
Boss had niet naar oliepomp enz. gekeken om de prijs redelijk te houden. Ze verwachtte niet dat die stuk zou zijn.
Ingediend door dieseltje op wo, 25-02-2004 10:53
je kan toch gewoon een donor 1300 blokje zoeken allicht goeiekoper en je hebt hem er in een dagje met zn 2en in hangen en voor 300a400 euro heb je toch een goed 1300 blokje denk ik zo
Ingediend door Theo van den Bogaard op wo, 25-02-2004 12:06
Boss had niet naar oliepomp enz. gekeken om de prijs redelijk te houden. Ze verwachtte niet dat die stuk zou zijn.
.. en hadden ze daar nog een reden voor ?
.. en welk tandwiel is er nou vervangen ?
(tussentandwiel? versnellingsbak? differentieel?)
het kan zijn dat de plunjer van je oliedrukregelaar
vastzit en dan geeft je oliedrukmeter inderdaad niets aan, dit zou je zelf nog wel kunnen controleren:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/manual/engine/6.htm
groetjes,
Theo van den Bogaard
ben niet zo heel bekend met benamingen van alle tandwielen die er in het blok zitten, maar ik geloof dat het het tussentandwiel is. zal nog ff een fototje van ut (tand)wieltje zoeken en posten. Na al jullie reacties denk ik dat ik tog maar gewoon me doorlopend krediet wat opschroef en het blok laat reviseren. Maar dat zal ook nie zo snel gaan, dus als je tog nog sugesties hebt, sta ik er altijd voor open. En ik laat jullie duidelijk nog wel ff weten hoe alles afloopt. En ik hoop als alles een btje meezit tegen te komen in Engeland. (als ik dan nog wat centjes overheb.
Greetz,
Jurjaen Vos
koop een anders blok voor 300 euro, laat dat blok er in zetten en dan ben je voor minder dan 1000 euro klaar.. iig beter als 1500 euro..
en ga zelf deze aan gort gereden motor maken, daar leer je van en is een BERG goedkoper.
en ga zelf deze aan gort gereden motor maken, daar leer je van en is een BERG goedkoper.
Motor onderdelen en dingen die je zelf niet kan is nog steeds redelijk prijzig hoor!
cheers,
Wouter
misschien nog ff een lastig te beantwoorden vraagje, maar als ik een 2e hands blok koop, loop ik dan niet de kans over een jaar ofzo weer met een kapot blok te zitten.
OH jah, en weet iemand of er een plek is waar je je ouwe blok kan ruilen tegen een al gereviseerde (met bijbetaling natuurlijk)?
heb nog wel een blokkie voor je staan weet nie 100% zeker of het een 1000 of een 1100 is. Is uit een goed lopende auto gekomen
weet nog nie cker of ik een ander blokkie wil tijdelijk, maar wat wil je er voor hebben?
'even' zelf een blokkie reviseren is niet zomaar gedaan hoor. een motor reviseren is niet alles eruit halen en overal nieuwe lagers in doen en alles weer dicht maken!!. als je het goed wilt doen komt er nogal wat bij kijken. het motortje lopend maken kunnen er zoveel, maar een goed gereviseerde motor moet net zo goed (zoniet beter) als een nieuwe zijn. En dan blijven er niet veel over die het zelf kunnen.
ga maar eens een keer bij een revisiebedrijf kijken wat voor (vreselijk dure) apparatuur daar staat, die kopen ze niet omdat iedere doe-het-zelver het kan.
[Edit: quote complete vorige post weggehaald - Eelke]
hier sluit ik me helemaal bij aan!!!!
je kan het zelf wel doen.. maar ja hoe goed doe je het dan..
je hebt sowieso de appratuur er niet voor staan.
om egt alles geod uit te balanceren en te meten enz enz.
vooral omdat je zelf al aan geeft er bijna geen verstand van te hebben zouw ik gewoon
tydelijk een ander blokje nemen
en als de financieen het toe laten zouw ik je 1300tje gewoon perfeckt laten reviseren..
dat laatste is ook wat ik eigenlijk wil, maarjah, zoals je al zei moeten de financieen het wel toelaten. ik ben daarom nog steeds een btje op zoek naar een plek waar het redelijk goedkoop maar tog goed gedaan word.
[Quote Thijs van Oorschot - Eelke]
Sluit ik me ook bij aan...
Heb vorige week gezien welke gevolgen het kan hebben als je het blok verkeerd in elkaar bouwd! Niet bij mezelf trouwens maar op het werk...
Nou, vandaag dan eindelijk me minitje maar weer weggebracht voor de grote operatie. dus dat wordt maar weer duimen dat het allemaal goed gaat en dat er geen verrassingen boven komen. Maarjah, als het goed is loopt ie weer helemaal als een zonnetjte als ik um weer ophaal. Tot die tijd zullen we het nog even zonder Jaydee moeten doen en zal ze dus ook nie op meetings te zien zijn. maar een ding beloof ik. Als de operatie voltooid is en ze is weer helemaal erbovenop, dan komen we meteen langs een van de eerstvolgende meetings of ritten langs. Misschien wel IMM, maar daar durf ik nog geen zekerheid over te geven.
In elk geval bedankt voor al jullie adviezen en raad en tot ooit in het land van de mini.
Greetz to de Peepz,
Minimaxx
nou, heb dus 2 weken geleden me minitjes weggebracht, werd ik gister gebeld. ze denken dat de krukas gebroken is. hmm Wist niet dat je met gebroken krukas nog kon rijden. Anyway, er komt nu een gereviseerd onderblok in als m'n kop nog goed is. gaat weer wel wat centjes kosten, maar dat heb ik wel voor m'n coopertje over. Als dat gedaan is is bijna alles goed (totdat ik weer met het volgende verrast word). alleen nog btje plekjes bijwerken enzo. zit zolangzamer hand dan al nieuw blok, nieuwe remmen, nieuwe ophanging, nieuwe uitlaat en ga zo maar door op.
Ik houd jullie op de hoogte en hoop iedereen snel weer eens te zien. Misschien wel bij die trouwstoet. Lijkt me leuk.
Greetz to de Peepz,
Minimaxx & Jaydee.
ze denken dat de krukas gebroken is. hmm Wist niet dat je met gebroken krukas nog kon rijden.
Ik ook niet. Vraag dus in ieder geval of je die gebroken krukas kan zien.
Wouter
jeeeeeeeeeeeeeehoeoeoeoeoeoeoeoe!
Met vreugde kan ik u mededelen dat me minitje is gerepareerd. Er zit nu een gereviseerd blok in en ben dus nog druk bezig om het blokkie in te rijden. Veel boze gezichten van anderen op de snelweg als ze achter me vast zitten hah. mag niet harder dan 90 km/u. ben nu dus heel blij. Zondag ga ik dan ook meteen naar de Mini clubdag in utrecht. hoop jullie daar ook te zien.
Greetz To all the Peepz,
Minimaxx & Jaydee.
Wat was er nou precies mis? Krukas gebroken, heb je een foto?
cheers,
Wouter
Ingediend door Mini Martin op vr, 16-04-2004 15:26
Ben ook erg benieuwd.
Een motorblok dat nog draaid met een gebroken krukas
Heel bijzonder.
Zou de krukas er dan uithalen en als aandenken houden. Is vrij uniek.
grtzz Martin
Er zit een gereviseerde blok in dus neem ik aan dat zijn oude blok er niet meer in zit.
dat is redelijk juist geredeneerd jah. En was zo blij dat meminitje het weer deed, dat ik helemaal vergeten ben te vragen wat er nou pcies mis was, maar moet tog deze week nog ff terug als ik 1000 km-tjes gecruised heb, dus misschien dat ik er dan nog aan denk om ut ff te vragen. Vandaag trouwens naar de miniclubdag, dus misschien dat we elkaar daar tegenkomen.
Rode opgeleukte mini cooper met bijdehandte tekst achter achterruit.
Greetz,
Minimaxx & Jaydee
RE: heeeeeelp, wie kan mijn mini redden?
Ingediend door Minimaxx op zo, 22-02-2004 14:31
Geachte heren en Dames,
Triest nieuws. Mijn coopertje is al een paar maanden doodziek, en ligt ook al redelijke tijd op de intensive care afdeling. Probleem is dat haar motortje gereviseerd moet worden. Nou heb ik al enkele prijzen gehoord, over het algemeen zo rond de 1500 euro, maar ik vroeg mij af of er iemand is die weet waar het goedkoper kan, want 1500 is op dit moment iets te veel van het goede voor mijn portomonee. Misschien is er zelfs iemand die het zelf voor minder doet. Ik zou hier zeer mee geholpen zijn aangezien we (mijn coopertje en ik) elkaar zeer beginnen te missen. Ik hoop voor dat ze voor de zomer weer beter is, maar zie het triest in.
Wie o wie kan mij helpen???
Met hoop op snelle reactie, vriendelijk groeten toegewenst van mij en me coopertje.
Jurjaen Vos en Coopy