Heel vaag inhouden!

RE: Heel vaag inhouden!

Hoi iedereen, ik vroeg me af of iemand dit meer heeft mee gemaakt:
Elke week een stuk of 2x maar ook soms een week niet rij ik mooi en dan als ik in te lage toere kom <2000 dan valt ie helemaal uit. Hij doet dan helemaal niks meer. Je moet dan terug schakelen en dat weer in zijn toeren trekken als ware. Al doe je niks en alleen koppeling in gaat ie aan uit aan uit (slaat net aan niet af) allemaal pittig vaag. Ook al sta je bij het stoplicht moet ik hem vaak boven de 3000 toeren houden zodat hij niet vaag gaat doen. Een details als ie uitvalt is dat zijn toerenteller ook helemaal tegen 0 punt aan tikt. Ik denk dus dat het wel met het electrische gedeelte heeft te maken. Of ligt het aan de instelling van carburatuur? Graag een mening van een betere kenner.

RE: Heel vaag inhouden!

HEY billyman, zoals het nu lijkt is het zo dat je stationaire toerental niet goed is afgesteld of je co waarde is fout, electronica kan zeker het probleem zijn. Heb zelf het probleem gehad met mijn estate en dit was alleen bij mistig weer probleem. Daarom de volgende vraag zit er een spatscherm voor je verdelerkap? zoniet kan dit probleem zijn. anders kan ik je niet helpen.

succes en gr ricardo

RE: Heel vaag inhouden!

Spatscherm is aanwezig en heb ook electrische onsteking. De co waarde is een keer lager afgesteld voor de keuring, hoe kan ik deze weer goed zetten?
gr. billy

RE: Heel vaag inhouden!

Goed onderhoud is het halve werk en scheelt 3 keer zoveel problemen.

begin eens met vervangen van:

-luchtfilter
-bougies
-bougiekabels
-rotor
-verdeelkap

check de kabeltjes naar je bobine, knijp er eventueel nieuwe schoentjes aan. Check ook de kabelschoentjes aan de zekeringkast, schuur de lipjes op.

Wouter

RE: Heel vaag inhouden!

Is een goeie van je, maar daar had ik al aan gedacht.
Alles zit er net nieuw op maar het is niet over gegaan. Zekeringkastje is ook helemaal schoon gemaakt enz... gr. billy

RE: Heel vaag inhouden!

Wat ver gezocht, maar je vacuumslang is niet lek? Het klinkt echt als een electronisch mankement. Zijn je accu en dynamo nog wel OK? In een ander topic heb je het over monteren van verstraler, het probleem is niet sindsdien ontstaan?

RE: Heel vaag inhouden!

Ik zal eff naar die slang kijken.
Ik denk dus ook dat het puur aan het electronische gedeelte ligt. Aangezien ik nog weinig ervaring met mini's heb aan sleutelen weet ik nog niet zoveel af van de bedrading. Nee hij heeft het al sinds ik hem heb gekocht, zo'n 5 maanden geleden. Ik heb de bedrading bekeken maar het ziet er niet super beroerd uit ofzo. Ik denk dus dat het aan de bedrading naar de toerenteller toe ligt, aangezien deze heel raar naar beneden slaat. Ik heb al gekeken naar het bedrading schema, ik moet de draden denk ik gewoon gaan doormeten. Ik hoopte dat iemand dit probleem meer had gehad en dat die de oplossing wist. Scheelt me weer werk :) gr. Billy

RE: Heel vaag inhouden!

Wat voor ontsteking heb je trouwens? Electronisch of mechanisch. Electronisch kan bijna niet kapot, tenminste... het kan wel kapot maar niet dat hij het de ene keer wel doet boven 2000 toeren en de andere keer onder de 2000 toeren niet, tenzij je electronische vervroeger kapot is. Als je dus electronische onsteking hebt voel dan eens aan de CDI-unit of deze overdadig warm wordt want dan is je condensator van je vervroeger zeer waarschijnlijk kaduk, wil wel eens voorkomen bij CDI's.

Bij een mechanische ontsteking precies de vacuumslang misschien lek, verstopt of geen vacuum genoeg, anders heel logisch een veel te vroege ontsteking. Controleer eerst je ontstekingspunt eens met een stroboscoop, voelermaatjes oid.

Oh ik zie nu dat je een electonische ontsteking hebt, kun je de mechanische even vergeten. Dan kom je bij een tweede mogelijkheid idd een te lage CO. Dit betekent een schraal mengels en dat werkt alleen bij hoge toeren en een warme motor. Zie andere topics over het afstellen van de CO want dat is nogal een lang verhaal en heb nu ontzettende honger.