Heel vreemd soms kan ik niet schakelen voor eventjes.

default

RE: Heel vreemd soms kan ik niet schakelen voor eventjes.

Hoi allemaal,

Ik heb net een 2e handse aangeschaft.
Nu twee dagen later doet de auto erg vreemd,
als ik bv voor het stoplicht stop, lukt het mij gewoon
niet om de auto meteen in zijn 1 of andere schakeling te zetten.
Als ik dan even wacht 5/10 minuten gaat het weer hellemaal vloeind.
De auto heet twee maanden stil gestaan.
Als ik de auto dan uit doe kan ik in de 1 optrekken maar hij wil dan niet in de twee, heel frustrerend want ik zat vandaag met die kleintjes in de auto en ik
voelde me echt te kort doen, miss vreemd maar ik kreeg dat gevoel over me heen.
Vandaar dat ik maar opzoek ga naar een oplossing.


weet iemand miss wat er met de auto aan de hand is?

RE: Heel vreemd soms kan ik niet schakelen voor eventjes.

Ik had hetzelfde probleem, en toen waren het de hoofd en bij cilinder van mijn versnellingsbak. Even alles laten vervangen en hij schakelt weer super! Is wel een kostbaar grapje trouwens als je het laat doen. Ook kan je alleen de rubbertjes vervangen en reviseren maar dan heb je over drie maanden hetzelfde probleem!

RE: Heel vreemd soms kan ik niet schakelen voor eventjes.

Misschien de koppelings hulpcilinder eens ontluchten? Als ie net niet genoeg ontkoppeld.. ontluchten is zo gefixed

RE: Heel vreemd soms kan ik niet schakelen voor eventjes.

Zoals mijn twee forumgenoten al aangeven: waarschijnlijk zit het probleem in je koppelingsbediening.
Oftewel je hoofdcylinder is slecht (voel je wel genoeg druk/ zwaar pedaal als je de koppeling intrapt?) of, en dat is veel aannemelijker: je hulpcylinder is slecht.
Soms kan even ontluchten uitkomst bieden, moet je je even afvragen hoe er lucht in het systeem gekomen is, meestal is er meer aan de hand..
Als je even het ruitenwisservloeistofreservoir (pff..4 x woordwaarde) van het binnenscherm afhaalt, kun je wat makkelijker bij de hulpcylinder (dat dingetje die de koppeling bedient).
Je ziet er een grote rubberen afdichting op zitten die je er even af moet trekken en over het pinnetje weg moet schuiven: is het erachter vrij nat en/ of loopt er meteen remolie uit dan weet je dat dáár het probleem ligt.
Dit cylindertje moet dan even gedemonteerd worden en afhankelijk van de staat van de boring kun je nieuwe afdichtingen monteren (kost iets van 15 euro voor een revisiesetje), als er teveel roest/ beschadigingen zichtbaar zijn moet het hele ding gewoon vervangen worden (GSY 110 of GSY 118, iets van 3-4 tientjes).
Uiteraard moet je daarna weer even ontluchten, meteen een goede reden om er nieuwe remolie op te doen (hint).

Succes!