RE: Heftig bokken/inhouden bij lage toeren, vooral wanneer koud
Ingediend door Chrizz op ma, 07-06-2004 10:45
zo als dit klinkt heb je 2 problemen te samen.
1 Je motorblok zit los/ heeft speling. Hierdoor voel je trillingen en klappen van het blok veel erger. en gaat die heel erg bokken. Heel simpel op te vangen door je motorsteun rubbers te vervangen (kosten iets van 15 euro).
2e pobleem is dat die niet super is afgesteld. Het kan bv een versleten naald zijn of oude bougies. maar als je toch al een Stage 1 kit gaat halen, vervang dan meteen je electrische systeem (bougisch, verdeler, verdelerkap, bobinekabels) en laat je mini goed afstellen. Ik denk dat je dan van het probleem afbent.
- Login of registreer om te reageren
RE: Heftig bokken/inhouden bij lage toeren, vooral wanneer koud
Ingediend door Wouter Melissen op ma, 07-06-2004 10:28
Hoewel er al aardig wat geschreven is over inhouden, kon ik mijn specifieke probleem niet vinden.
Mijn Mini is een 1.3 Carb Cooper uit 1991.
Vooral als de motor koud is dan bokt hij behoorlijk onder de 2000 in zijn twee en in drie en vier zitten er nog haperingen in tot 3000 toeren. Zodra ik in zijn twee boven de 2000 toeren kom, krijg ik een soort van turbo schop en begint hij opeens goed te lopen, zeer goed zelfs. Dit wordt minder als hij warm is, maar haperen in drie en vier is nooit volledig verdwenen.
Kan dit veroorzaakt worden door een uitlaat die aan het einde van zijn latijn is en die er ook niet meer helemaal goed onder hangt? Volgens mij zit het spruitstuk wel gewoon nog goed vast, dus valse lucht lijkt me niet het probleem.
Nu heb ik een stage 1 kitje besteld (inlaat, uitlaat etc), dus moet ik er al het een en ander afhalen. Zou het eventueel een kapotte koppakking kunnen zijn? Er zijn geen andere problemen die daar op duiden echter.
Suggesties voor oorzaken zijn welkom.