Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

default

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Hoi allen,

Ik heb gezocht en niet echt goed kunnen vinden over mijn probleem.

Ik heb vorig weekend mijn 1000 cc motor eruit gehaald, nieuwe bak onder mijn 1300 laten zetten, en dit weekend heb ik mijn 1300 motor weer ingebouwd.

Dit is helemaal goed gegaan, tot het volgende probleem zich voordeed: HIJ START NIET!!!!

Heb als volgt gehandeld, eerst zelf gekloot, dat werkte niet, toen een kennis van een garage erbij gehaald, dit werkte dus ook niet.

We hebben het streepje ven de poelie op de aanwijzer staan. zoddat zuiger 1 klaar is om een vonk te ontvangen. Vervolgens moet de stroomverdeler worden afgesteld.

En hier zit het probleem, op het m oment dat de contactpuntjes los van elkaar zijn(er dus een vonk ontstaat, Staat de rotor precies tussen 2 bougies in,
hij staat dus veel te vroeg, als ik de verdeler beweeg gaan de kontaktpuntjes dicht en heb ik geen vonk maar staat hij wel goed onder de verdeler kap.

wat nu????????????? :? :? :?
ik wil weer rijden!!!!!! :'(

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Hi

Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar ik denk dat ze bij het verwisselen van het blok de ontsteking gedemonteerd hebben en verkeerd teruggezet.

Zet om te beginnen de zuiger van cylinder 1 op zijn hoogste punt (TDC). Nu moet de rotor op ontsteken van cylinder 1 staan. Wanneer min of meer goed, staat de rotor nu van voren gezien ongeveer op 10 over 12.

Wanneer dat niet het geval is trek de ontsteking uit je blok en plaats hem zodanig terug dat dit het geval is. Dan staat de onsteking grofweg op tijd, met een beetje draaien links en rechts terwijl er wordt gestart, moet je hem aan de praat kunnen krijgen.

Kijk ook even of je bougiekabels op de juiste wijze zijn aangesloten. De ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2 en de onsteking draait linksom.

Dennis

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Even een vraagje, welke bobine heb je gebruikt? Als je de bobine van het 1275 blok (12V) hebt gebruikt, zet dan die van je 1000 blokje (9V) er maar eens tussen. Goede kans dat ie dan wel start.
Succes!

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Koeper schreef:
Even een vraagje, welke bobine heb je gebruikt? Als je de bobine van het 1275 blok (12V) hebt gebruikt, zet dan die van je 1000 blokje (9V) er maar eens tussen. Goede kans dat ie dan wel start.
Succes!


:?:?:?
Sinds wanneer starten 1300tjes beter op een 9V bobine? Of ben ik in de war?

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

En sinds wanneer kun je een onsteking er uittrekken en
op een andere manier weer terug zetten?
Bij mijn weten kan ie maar op 1 manier in het blok gedrukt
worden omdat de uitsparingen uit het midden staan..
Als ik dit zo hoor dan denk ik eerder dat het een beetje
mis is gegaan met het monteren van de distributie..?

default

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Achter de ontsteking, zit een staaf met aan 1 kant de uitsparing voor de ontsteking en aan de andere kant een wormwiel, deze kun je er dus gewoon uithalen (het is even pielen en een magneetje doet wonderen) en op een andere manier terug plaatsen.

Als bobine heb ik zo'n goudkleurige van lucas, Ik heb alle onderdelen van mijn 1000 overgezet op de 1300, dus dat zou moeten werken. deze bobine werkte wel op mijn 1000.

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

/me slaat zichzelf voor zijn kop! |:(

Idd, je kan dat ding achter de ontsteking er uit halen
en een tandje verzetten.......

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Harjo8 schreef:
Achter de ontsteking, zit een staaf met aan 1 kant de uitsparing voor de ontsteking en aan de andere kant een wormwiel, deze kun je er dus gewoon uithalen (het is even pielen en een magneetje doet wonderen) en op een andere manier terug plaatsen.

Als bobine heb ik zo'n goudkleurige van lucas, Ik heb alle onderdelen van mijn 1000 overgezet op de 1300, dus dat zou moeten werken. deze bobine werkte wel op mijn 1000.


IN dat geval zou ik eens kijken wat voor bobine het is. Als dat idd een 9 volt bobine is en er een 12 volt bobine nodig is, dan kan dat natuurlijk ook problemen opleveren.
Is trouwens de str=artmotor ook overgezet?

default

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Ja startmotor heb ik ook over gezet.

Als ik de pen met het wormwiel eruit heb krijg ik nog steeds niet mijn ontsteking op tijd.

wat er gebeurt
0= aansluiting voor bogiekabel
|= rotor in verderler

ideaal
0 0 en de kontaktpunten zijn van elkaar
/ [i:3bhm92dv]<= centraal zien [/i:3bhm92dv]geven dus een vonk
0 0

bij mij
0 0 en de kontactpunten geven vonk terwijl
| [i:3bhm92dv]< centraal zien [/i:3bhm92dv]de rotor dus tussen 2 kabels instaat.
0 0
op het moment dat ik draai aan de rotor gaan de contactpunten op elkaar en krijg je situatie ideaal, maar dan zonder vonk.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is

En dit kan ik niet anders krijgen. |:( |:( Heel raar. Ik krijg het zelfs niet goed buiten de motor.
Wat nu???

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Als ik het goed begrijp heb je dus wel de speling om hem
handmatig iets te verdraaien zodat ie wel op 'ideaal'
staat?
Zou kunnen dat je grondplaat niet goed zit of dat er met
het asje van de vervroeger is geknoeid?

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Om eerlijk te zijn begrijp ik geen snars van de omschrijving die je nu geeft. Als je zuiger TDC staat op cylinder 1 moet de rotor ook op cylinder 1 staan op 10 over 12 em zou het met wat draaien moeten werken.

Wat voor ontsteking heb je eigenlijk? Eentje met puntjes of een elektronische? Wanneer je geen vonk krijgt met puntjes kan je condensator stuk zijn. Wanneer geen vonk met een elektronische ontsteking is waarschijnlijk de module stuk.

Dennis

default

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Ok het probleem met de ontsteking is opgelost, tenminste het staat zoals het hoord te zijn, maar nu.

Gister weer een uu lopen kloten met het wormwiel achter de onsteking, Andere auto erop aangesloten zodat ik kan overstarten.

Maar kan het zijn dat de accu te leeg is om over te starten??

Wat hoe ik het ook probeer ik krijg hem niet aan de praat.

Zuiger 1 staat omhoog, 4 ook met klepen 7 8 staan om tuimelen.
Rotor in onsteking staat op 10 over 12.

Wat nu verder......

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Als er idd speling op de as zit die Lowrida ook al aangeeft en je hebt contactpuntjes op een 1275(meestal zit er elektronische ontsteking op een 1275) dan zou het volgens mij ook nog wel eens zo kunnen zijn dat er een verkeerde verdeler op zit die andere nokken heeft die ruimte hebben op de ontstekings as...

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Die 10 over 12 is een grove afstelling. Terwijl je iemand laat starten draai je heel langzaam je ontsteking links of rechtsom je merkt dan vanzelf of je motor wil aanslaan.

Ik heb nog niet gehoord of je volgorde van de bougiekabels wel goed is. Als je daar iets omdraait wil ie ook niet.

Dennis

default

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Ik kwam er niet meer uit, autotje gaf wel wat leven maar verder niks, toen liep er ook nog eens allemaal benzine uit de motor :? :x . Weet nog steeds niet waar het weg komt. lag onder het vliegwielhuis. en echt veel, je zag het gewoon stromen. Dus vandaag maar naar de minigarage gesleept.

Hopelijk weet hij het wel. Zonder reclame te maken, maar ben wel vol lof over hun, hebben mij tot nu toe heel goed geholpen.

En jullie ook bedankt voor dew hulp. ik laat nog wel weten wat er nu precies mis was.

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

kan zijn dat je vlotter niet helemaal goed is/zit

bij je vliegwielhuis komt nl de overloop van de vlotterkamer uit

default

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Ja dat zou nog kunnen, ik hoop het maar, aangezien ik net dit blok heb ingebouwd en dat ik geen zin heb het nogmaals te moeten doen.

Al is het wel zo van herhaling leert men O:)

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Ik haak hier maar even aan,want ook mijn ontsteking klopt volgens de boeken niet.
Nu kan het zo maar zijn dat er wel meer dingen niet hoeven te kloppen volgens de boeken aan een mini dus vandaar deze vraag even.

Vanmiddag even gekeken op hoeveel graden ze stond,nou dat was 34 ongeveer.
Als ik het goed heb moet het rond de 12 zijn.
Dat gedaan en meteen draaide de motor lekker soepel rond.
Proefritje doen dus.
Trekt ze voor de meter niet!!slecht lopen dus.
Op gehoor weer terug gezet en jawel hoor ze knalt weer als de brandweer,maar draait hierbij ook 1150 toeren ongeveer,naar mijn idee veel te veel dat kan ook 1000 zijn nietwaar?
Ook loopt ze na als ik de sleutel al in de handjes heb???
Vandaar dat ik ook was gaan kijken naar de ontsteking.
Dus ik wil 2 dingen opgelost.
Dat nalopen (nadieslen/pingelen) en het iets te hoge stationair lopen.
Kan dat ook komen door de conische open lucht filter van K&N?
Brandstof?

Iemand anders hier ideetjes over?

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Heb je de vacuumslang losgetrokken toen je testte???

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

euh nee
lees net al dat dat moet,wist ik niet,maar goed zou dit nog veel verschil maken dan?
Gezien dat nalopen en zo?

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Scheelt HEEL veel...
ga nog maar eens proberen hoe hij nu staat bij afgekoppelde en dichtgestopte vacuumslang bij 1500 t/min. :)" title="Evil" />

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Dus afstellen op 12 graden,1000toeren ZONDER vacuumslangetje.
Morgen even doen,had vandaag vrij en met beetje geluk morgen vroeg klaar.

RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)

Helaas pakte vandaag anders uit en ben dus nog niet kunnen gaan,word ergens komende week,pfff.
Vind het niet fijn als mijn schatteke niet echt lekker loopt naar mijn idee.