Hi
Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar ik denk dat ze bij het verwisselen van het blok de ontsteking gedemonteerd hebben en verkeerd teruggezet.
Zet om te beginnen de zuiger van cylinder 1 op zijn hoogste punt (TDC). Nu moet de rotor op ontsteken van cylinder 1 staan. Wanneer min of meer goed, staat de rotor nu van voren gezien ongeveer op 10 over 12.
Wanneer dat niet het geval is trek de ontsteking uit je blok en plaats hem zodanig terug dat dit het geval is. Dan staat de onsteking grofweg op tijd, met een beetje draaien links en rechts terwijl er wordt gestart, moet je hem aan de praat kunnen krijgen.
Kijk ook even of je bougiekabels op de juiste wijze zijn aangesloten. De ontstekingsvolgorde is 1-3-4-2 en de onsteking draait linksom.
Dennis
- Login of registreer om te reageren
RE: Help, ik heb het niet meer (ontstekings probleem)
Ingediend door Harjo8 op zo, 05-03-2006 18:30
Hoi allen,
Ik heb gezocht en niet echt goed kunnen vinden over mijn probleem.
Ik heb vorig weekend mijn 1000 cc motor eruit gehaald, nieuwe bak onder mijn 1300 laten zetten, en dit weekend heb ik mijn 1300 motor weer ingebouwd.
Dit is helemaal goed gegaan, tot het volgende probleem zich voordeed: HIJ START NIET!!!!
Heb als volgt gehandeld, eerst zelf gekloot, dat werkte niet, toen een kennis van een garage erbij gehaald, dit werkte dus ook niet.
We hebben het streepje ven de poelie op de aanwijzer staan. zoddat zuiger 1 klaar is om een vonk te ontvangen. Vervolgens moet de stroomverdeler worden afgesteld.
En hier zit het probleem, op het m oment dat de contactpuntjes los van elkaar zijn(er dus een vonk ontstaat, Staat de rotor precies tussen 2 bougies in,
hij staat dus veel te vroeg, als ik de verdeler beweeg gaan de kontaktpuntjes dicht en heb ik geen vonk maar staat hij wel goed onder de verdeler kap.
wat nu?????????????
ik wil weer rijden!!!!!!